تخم مرغ‌های 100 میلیونی

تخم مرغ‌های 100 میلیونی

مقایسه این خودروها اما نشان می‌دهد کره‌ای‌ها توانسته‌اند پا به پای خودروسازان اروپایی حرکت کنند و حتی محصولات به مراتب بهتری در این کلاس بسازند اما هنوز هم نمی‌توانند همانند خودروهایی ژاپنی ترکیبی دقیق از کارایی، دوام و گنجایش باشند.

کد خبر : ۴۹۳۱۰
بازدید : ۱۹۵۹

فرادید | مقایسه 3 مینی هاچ‌بک میتسوبیشی میراژ، کیاپیکانتو و هیوندای آی10 در بازار ایران که با بهای کمتر از 100 میلیون تومانی، تنها انتخاب‌های خریداران در این بخش از بازار هستند، را می‌توان یک جدال ژاپنی-کره‌ای تمام عیار دانست که برنده آن از آغاز مشخص نیست چرا که ویژگی‌های 3 خودرو به هم نزدیک است.

به گزارش فرادید، هاچ‌بک‌ها با همه ضعف‌های‌شان در مقایسه با خودروها محبوب روز مثل کراس‌اوورها، همچنان تنها گزینه پیش روی خریدارانی هستند که برای مقابله با ترافیک ویرانگر شهرهای بزرگ راهی جز استفاده از یک خودروی کوچک و کم‌مصرف نمی‌بینند. مینی‌هاچ‌بک‌ها در گستره خودروهای کلاس هاچ‌بک از بهترین انتخاب‌ها هستند و به شکلی روز افزون بر میزان محبوبیت‌شان در کلان‌شهرها افزوده می‌شود.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی

سادگی رانندگی، سهولت پارک، مصرف اندک سوخت، استفاده از موتورهای کم‌حجم توربو و نیز قیمت پایین باعث شده تا بسیاری از سازندگان خودروهای اقتصادی، حتما در این رنج محصولی متناسب با نیاز خریداران را ارائه کنند. به جز خودروهای لوکسی مثل اسمارت فور2 و دی‌اس3 که در این کلاس در ایران هم حضور دارند و با قیمتی نجومی به فروش می‌رسند، سه خودوری میتسوبیشی میراژ، کیا پیکانتو و هیوندای آی10 از جملهمحصولاتی هستند که در رنج قیمتی زیر 100 میلیون تومان پیش روی خریداران بوده و اتفاقا بازار خوبی هم دارند.مقایسه این خودروها اما نشان می‌دهد کره‌ای‌ها توانسته‌اند پا به پای خودروسازان اروپایی حرکت کنند و حتی محصولات به مراتب بهتری در این کلاس بسازند اما هنوز هم نمی‌توانند همانند خودروهایی ژاپنی ترکیبی دقیق از کارایی، دوام و گنجایش باشند.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی
طراحی سه خودرو با ذهنیتی کاملا متفاوت صورت گرفته به طوری که هرچه میتسوبیشی سعی کرده محصولی باوقار، ساده و زیبا طراحی کند، هیوندای در پی ظاهری اسپورت، متفاوت و جذاب بوده، و کیا تلاش نموده فرمی غیرعادی برای پیکانتو به کار برد. البته در عین زیبایی متفاوتی که هر یک از 3 مدل ارائه می‌کنند، دو مدل نمره بالایی در زمینه طراحی کسب می‌کنند.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی

میراژ به لطف جلوپنجره کرومی، تیغه کرومی پایین سپر و نیز رینگ‌های استیل8 پره خودرویی همه‌پسند به نظر می‌رسد در حالی که کیا با فرم چراغ‌های برآمده، جلوپنجره کوچک، خطوط تیز بدنه و نیز فرم خاص بخش عقب بیشتر باب میل زنان است. نمره پایین هیوندای آی10 اما به معنی بد یا نامناسب بودن این خودرو برای خریداران نیست، بلکه مسئله طراحی صرفا به عدم تناسب خطوط و کلیات اتاق با کارکرد هر مدل مربوط می‌شود.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی
موتور به کار رفته در هر یک از این3 خودرو از انواع جدید و کم‌حجم است که ضمن تولید قدرتی مناسب و صدایی کم، مصرف مناسبی داشته و در شهر کارایی بالایی را از خود بروز می دهند به طوری که عموما کمتر از 6 لیتر مصرف داشته و در مقایسه با محصولات کراس‌اوور یا سدان، استهلاک کمی را نیز بنا بر تجربه خریداران قبلی به مالک خودرو تحمیل می‌کنند.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی

موتور می‌وک (mivec) میراژ با قدرتی معادل 79 اسب بخار، وزن915 کیلویی میراژ را به خوبی جابجا می‌کند و مصرف سوختی معادل 4.5 لیتر داشته که واقعا بهینه است. هندلینگ این خودرو گرچه ضعیف نیست اما در کل آی10 را بایستی خودرویی چابک‌تر دانست. در واقع هرچه موتور میراژ کم‌مصرف است و کارکردی نرم دارد، آی10 پرشتاب تر و جسورتر است به طوری که موتور 1250 سی‌سی آن ضمن تولید 86 اسب بخار قدرت، این اتومبیل 933 کیلویی را در زمانی 11 ثانیه‌ای به سرعت 100کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتابی بهتر از میراژ دارد.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی

گیربکس به کار رفته در میراژ یک نمونه اتوماتیک و سی‌وی‌تی‌ است که رانندگی شهری به شدت ساده می‌کند و در آن سو، هیوندای برای اسپورت‌تر جلوه دادن آی10، از یک جعبه‌دنده 4سرعته تیپ‌ترونیک سود برده است. کیا پیکانتو اما شرایط متفاوتی دارد. موتور 1250 سی‌سی این خودرو گرچه با مدل آی10 هیوندای یکی است و تنها 85 اسب بخار تولید می‌کند اما پیکانتو به لطف یک بدنه سبک‌تر که تنها 875 کیلوگرم وزن دارد، در زمان کمتر از 10.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب و هندلینگ بهتری را عاید راننده می‌کند. البته پیکانتو مصرف سوخت بالاتری دارد و در هر صد کیلومتر چیزی نزدیک به 5.5 لیتر سوخت مصرف می‌کنند که بیش از دو خودروی دیگر این گزارش است.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی
در زمینه سواری این سه خودرو عملکرد متفاوتی دارند به طوری که هرچه میراژ کم سروصدا، نرم و روان اما کند است، هیوندای خنثی به نظر می‌رسد و پیکانتو هم علیرغم خصوصیات اسپورتی، بیشترین سروصدای موتور و جاده را به کابین خود منتقل می‌کند.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی

به عنوان یک ویژگی ذاتی، هر 3 خودرو به کمک ابعاد کوچک و فرمان برقی هنگام رانندگی در شهر بسیار خوب کار کرده و شما را اغلب در هنگام ترافیک سربلند می‌کنند. در مقایسه با هیوندای آی 10، این کیا پیکانتو است که به دلیل بدنه کوچکتر هنگام پارکوضعیت بهتری دارد اما در مجموع این میراژ محصول میتسوبیشی استکه به لطف نمایشگر لمسی 7اینچی کابین و دوربین دید عقب هنگام پارک عملکردی بهتر از 2 خودروی دیگر دارد. نبود دوربین دید عقب در مجموعه امکانات 2 مینی‌هاچ‌بک کره‌ای یک ضعف اساسی به حساب می‌آید.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی
خوشبختانه هر 3 خودرو از دی لایت، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع، فرمان برقی، رینگ و لاستیک 15 اینچی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان سود می برند در حالی که میراژ و پیکانتو برخلاف آی10، از 6کیسه هوای ایمنی، کی‌لس استارتر و گرمکن صندلی‌های جلو سود می‌برند. گرچه هر سه خودرو در نمونه‌های جهانی شش ایربگه نمره 4 ستاره را از موسسه ایمنی انکپ اروپا به دست آورده‌اند اما هیوندای آی10 مونتاژ ایران تنها 2 ایربگ داشته و خیلی از آپشن‌های ایمنی و حفاظتی استاندارد را با خود به همراه ندارد ازینرو قطعا نمره کمتری در این بخش به دست می آورد.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی
در نهایت باید میراژ ژاپنی را خودروی برتر این مقایسه اعلام کرد چرا که محصول جادارتری است و با طول 3.71متر، از اتاقی بزرگ‌تر از 2 رقیب کره‌ای سود می برد. این هاچ‌بک ژاپنی با داشتن فاصله بین دو محور 2.45متر ز فضای مکفی برای نشستن 4 سرنشین بزرگسال در اتاق خود برخوردار است. آی10 و پکانتو اما در این بخش نمره پایین‌تری‌ می‌گیرند. البته آی 10 با طولی معادل 3.66 متر و فاصله بین دو محور 2.38 در حد و اندازه استانداردهای این کلاس ظاهر می‌شود ولی پیکانتو واقعا اتاق کوچکی دارد و پایین ترین نمره را از این بخش به دست می آورد.

تخم مرغ‌های 100 میلیونی

در نهایت باید گفت با عنایت به بررسی طراحی، لیست امکانات، سطح ایمنی، سطح رانندگی و گنجایش کابین،باید میتسوبیشی میراژ را برنده عنوان بهترین مینی‌هاچ‌بک شهری بازار ایران اعلام کرد که بیشترین ارزش خرید را در برابر بهای پرداختی به خریداران ارائه می کند. این محصول شرقی به خوبی قادر استنیازهای یک خانواده کوچک و شهرنشین را به صورت روزمره برآورده کند و کمترین هزینه را نیز روی دست آنها بگذارد. این یعنی میراژ بیشترین هم‌پوشانی را بین هدف و کارکردش داشته و می‌تواند تجربه خوبی را بعد از خرید به علاقمندان این کلاس فشرده و پررقابت ارائه کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید