یادی از آلفارومئو شیگرا

یادی از  آلفارومئو شیگرا

بدنه و شاسی این خودرو تماما از جنس آلمینیوم و فیبر کربن بود و مجموعا 1450 کیلوگرم وزن داشت.این خودرو مفهومی که تمام ویژگی‌های یک خودرو مسابقه‌ای را داشت، در زیر کاپوت خود یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر BiTurbo داشت که صفر تا صد کیلومتر را تنها در 3.8 ثانیه پر می‌کرد.

کد خبر : ۴۹۵۸۱
بازدید : ۱۹۱۲

شرکت خودروسازی آلفارومئو در سال 1997 از یک خودرو مفهومی رونمایی کرد که همه را متحیر کرد. آلفارومئو در سال 1997 از خودروی مفهومی با نام «شیگرا» رونمایی کرد. طراحی این خودرو توسط شرکت "Italdesign" انجام شد. این شرکت از سال 1968 شروع به کار کرد و به خاطر همکاری با شرکت "پینینفارینا" بسیار مشهور شد.

یادی از آلفارومئو شیگرا

بدنه و شاسی این خودرو تماما از جنس آلمینیوم و فیبر کربن بود و مجموعا 1450 کیلوگرم وزن داشت.این خودرو مفهومی که تمام ویژگی‌های یک خودرو مسابقه‌ای را داشت، در زیر کاپوت خود یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر BiTurbo داشت که صفر تا صد کیلومتر را تنها در 3.8 ثانیه پر می‌کرد. پیشرانه این خودرو توان تولید حداکثر قدرت 400 اسب بخار را داشت. تمامی این ویژگی‌ها به علاوه سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل موجب می‌شد تا این خودرو حداکثر سرعت 299 کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.

یادی از آلفارومئو شیگرا

شیشه این خودرو به صورت برقی و مانند بال پرندگان باز ‌شده، در حالی که درهای این خودرو به صورت مکانیکی و با دست باز و بسته می‌شد.این خودرو 4 متر و 32 سانتی متر طول، 1 متر و 98 سانتی متر عرض و 1 متر و 14 سانتی متر ارتفاع داشت. این خودرو در بازی "Need For Speed: Hot Pursuit" که در سال 1998 تولید شد حضور داشت.

یادی از آلفارومئو شیگرا

شیگرا دارای شاسی یک خودرو مسابقه‌ای بود و پیشرانه و مشخصات فنی آن هم این قضیه را تایید می‌کرد اما متاسفانه این خودرو هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسید. شرکت ایتال دیزاین که طراح خودرو شیگرا بود، با همکاری بزرگ‌ترین خودروسازان جهان مجموعا بیش از صد خودرو در طول تاریخ خود طراحی کرده است که بیش از 30 میلیون نسخه از آن‌ها در جهان تولید شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید