انهدام باندهای کلاهبرداری و سرقت در البرز

انهدام باندهای کلاهبرداری و سرقت در البرز

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باندهای کلاهبرداری از بیمه‌ها، سرقت احشام و دزدان طلا و جواهرات خانه‌ها خبرداد.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ جواد صفایی-رئیس پلیس آگاهی استان- با اعلام خبر انهدام باند کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه‌ گفت: اعضای این باند که چهار نفر بودند با تصادف‌های ساختگی از بیمه‌ها کلاهبرداری می‌کردند.

کد خبر : ۴۹۶۱۳
بازدید : ۱۴۳۲
انهدام باندهای کلاهبرداری و سرقت در البرز
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باندهای کلاهبرداری از بیمه‌ها، سرقت احشام و دزدان طلا و جواهرات خانه‌ها خبرداد. سرهنگ جواد صفایی رئیس پلیس آگاهی استان- با اعلام خبر انهدام باند کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه‌ گفت: اعضای این باند که چهار نفر بودند با تصادف‌های ساختگی از بیمه‌ها کلاهبرداری می‌کردند.

پرونده کلاهبرداری این باند اواسط آذرامسال به پلیس آگاهی ارجاع شد که پس ازتجسس‌های ویژه اطلاعاتی و پلیسی تمام اعضای باند دستگیر شدند.رئیس پلیس آگاهی استان البرز در رابطه با شیوه و شگرد اعضای باند، گفت: اعضای این باند ابتدا در باغ‌های حاشیه کرج یکی از همدستانشان را با بی‌حس کردن دست و پایش، به‌گونه‌ای مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند که دست و پایش می‌شکست.
آنها سپس این فرد را برای صحنه‌سازی یک تصادف ساختگی به سطح شهر می‌بردند و تحت عنوان اینکه در یک حادثه با خودرو مصدوم شده است، او را به بیمارستان انتقال می‌دادند و خودروی مورد نظر را نیزبه پارکینگ منتقل می‌کردند.

دستگیری دزدان احشام/ سرهنگ صفایی همچنین از دستگیری اعضای باند هفت نفره سرقت احشام در استان البرز خبر داد و گفت: کارآگاهان مبارزه با سرقت، اقدامات پلیسی ویژه‌ای در این حوزه انجام دادند و تمام اعضای این باند را که تاکنون به ۱۱ فقره سرقت احشام و محموله‌های گوشت اعتراف کرده‌اند دستگیر کردند.به گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز سارقان با 22 تا 42 سال سن، دارای سابقه کیفری نیزهستند.

اعتراف به سرقت از65خانه/ وی همچنین از انهدام باند شش‌نفره‌ای خبر داد که به ۶۵ فقره سرقت از خانه‌ها دراین استان اعتراف کرده‌اند. متهمان دو دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ داشتند که سرقت‌ها را با خودرو پژوی ۲۰۶ مسروقه انجام می‌دادند.این سارقان از طریق بالکن یا شکستن در، وارد خانه‌ها می‌شدند و پول و جواهرات و اشیای قیمتی به سرقت می‌بردند.

داماد 73 ساله ، زندانی مهریه
مرد 73 ساله، پس از فوت همسرش با زن جوانی ازدواج کرد اما با گذشت مدت اندکی، این زن به علت کهولت جسمی شوهر و اختلاف سنی زیاد با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق کرد. زن جوان قبل ازطلاق، مهریه‌اش که 114 سکه طلا و 10 مثقال طلای 18 عیار بود را به اجرا گذاشت. ولی با وساطت فامیل فقط راضی به دریافت 20 میلیون تومان شد.
اما پیرمرد 73 ساله که بیکار بود پس از جدایی، به خانه پسرش در روستا برگشت. ولی چندی بعد به علت ناتوانی در پرداخت مهریه روانه زندان شد.به گزارش ایسنا، این پیرمرد با شکایت زن جوان در زندان بسر می‌برد و برای رسیدن به آزادی چشم امید به یاری نیکوکاران دارد. ستاد دیه تاکنون مبلغ 5 میلیون تومان برای کمک به این زندانی فراهم کرده و پیرمرد برای نجات از زندان چشم انتظار یاری افراد نیکوکار است.

اعضای یک خانواده به مجلس ختم نرسیدند
خودروی سواری اعضای یک خانواده که برای شرکت در مجلس ترحیم یکی از بستگان‌شان از کرج به تویسرکان می‌رفتند، ساعت سه بامداد دیروز پس از ورود به استان همدان از مسیر اصلی خارج شد و بشدت با مانع کنار جاده برخورد کرد.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در این سانحه مادر و خواهرزن راننده که 65 و 45 ساله بودند جان خود را از دست دادند. همچنین 2 تن دیگر از سرنشینان خودرو مجروح شدند ولی راننده به علت استفاده از کمربند ایمنی آسیبی ندید.وی تأکید کرد: با وجود توصیه‌های مکرر پلیس به رانندگی نکردن در حالت خستگی و خواب آلودگی، متأسفانه برخی رانندگان به علت عجله برای رسیدن به مقصد، این توصیه‌ها را نادیده می‌گیرند که چنین سوانح هولناکی رخ می‌دهد.

50 سوگند تا رهایی از قصاص
مرد خیاط که به اتهام قتل همسر موقتش پای میز محاکمه نشسته بود، پس از اینکه 50 بار بر بی‌گناهی‌اش قسم خورد با حکم دادگاه تبرئه شد.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال 92 و با قتل زن میانسالی در شهرری در دستور کار پلیس و دادسرا قرار گرفته بود. با توجه به اینکه فرزندان قربانی 49 ساله تأکید داشتند مادرشان به دست همسرصیغه‌ای‌اش به نام «کیومرث» کشته شده است، مرد 50 ساله دستگیر شد و به اتهام قتل تحت بازجویی قرار گرفت.

در حالی که متهم در همه جلسات بازجویی اتهام قتل را رد کرده و اظهار بی‌گناهی داشت، پرونده تکمیل و برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز متهم برای محاکمه در برابر قضات شعبه دوم به ریاست قاضی زالی و با حضور قاضی اسلامی- مستشار دادگاه-ایستاد و از آنجا که در تحقیقات مدرکی علیه او به دست نیامده بود با حکم دادگاه این مرد 50 بار در برابر قضات سوگند خورد که همسر 49 ساله‌اش را نکشته است. به این ترتیب در پایان مراسم قسامه، قضات رأی به بی‌گناهی متهم دادند.
منبع : روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید