دستگیری سارقان مسلح ٧‌ میلیاردتومانی

دستگیری سارقان مسلح ٧‌ میلیاردتومانی

متهمان توضیح دادند توریست خارجی را از قبل شناسایی کرده بودند و با تعقیب او توانستند در فرصتی مناسب نقشه‌شان را به اجرا درآوردند. از آنجا که سه عضو دیگر این باند در تربت‌جام بودند تیمی از مأموران با اخذ نیابت قضائی روانه این شهرستان شدند.

کد خبر : ۴۹۷۴۳
بازدید : ۱۴۸۴
دستگیری سارقان مسلح ٧‌ میلیاردتومانی
اعضای باندی که سال گذشته دست به سرقت مسلحانه هفت ‌میلیاردتومانی زده بودند بعد از ١٩ ماه تحقیقات گسترده پلیسی عاقبت به دام افتادند و به جرم‌شان اعتراف کردند. یک توریست خارجی که مرداد سال گذشته به ایران آمده بود در ششمین روز این ماه یک تاکسی بین‌شهری را از تایباد به مقصد مشهد کرایه کرد. او که مقدار زیادی ارز همراه داشت هرگز تصور نمی‌کرد از پیش به وسیله سارقان شناسایی شده‌ و دزدان حرفه‌ای در کمین او هستند.

هنگامی که تاکسی به نقطه خلوتی از جاده رسید، یک دستگاه پژو٤٠٥ به آن نزدیک شد و سه سرنشین پژو با تهدید سلاح گرم تاکسی را وادار به توقف کردند. بعد از آن دزدان به‌سوی توریست یورش بردند و کیف او را که حاوی گذرنامه و مقداری ریال سعودی، درهم امارات و دینار کویت درمجموع به ارزش هفت‌ میلیارد تومان بود غارت کردند. دزدان بلافاصله پس از این دزدی از محل گریختند. در این میان راننده تاکسی در حالی‌که به‌شدت ترسیده بود در تماس با پلیس١١٠ واقعه را تعریف کرد و مشخصات سارقان و خودروی آنان را داد.
به‌این‌ترتیب طرح مهار به‌سرعت اجرا شد و مأموران گشت تمام مسیرهای خروجی جاده را زیرنظر گرفتند تا پژوی موردنظر را شناسایی کنند اما هیچ ردی از دزدان وجود نداشت و تحقیقات در این زمینه به نتیجه نرسید. پس از آن پرونده به پلیس آگاهی ارجاع شد و کارآگاهان سعی کردند در تایباد به سرنخی از سه مرد مسلح دست یابند اما این کار هم در وهله اول بی‌ثمر بود تا اینکه خبر رسید دزدان مقداری از ارزهای مسروقه را در یک صرافی تبدیل به ریال کرده‌اند.
کارآگاهان همین سرنخ را پی گرفتند و دریافتند دزدان به پولی که به چنگ آورده‌اند یک دستگاه تریلی و یک خودروی سواری گران‌قیمت خریده‌اند اما باز هم ردپای خود آنان پیدا نشد تا اینکه شواهد نشان داد آنها ایران را ترک کرده و به ترکیه گریخته‌اند.

به‌این‌ترتیب گره تازه‌ای در رسیدگی به این پرونده به‌وجود آمد و تحقیقات به‌حالت معلق درآمد. درحالی‌که گذشت زمان امیدها را برای دستگیری سارقان مسلح کم‌رنگ‌تر می‌کرد چندی قبل خبر رسید دو مرد فراری که درواقع سردسته باند سرقت بودند به مشهد بازگشته‌اند.
این‌گونه بود که دور تازه‌ای از تفحص‌ها آغاز شد و بالاخره با کشف ردپای متهمان، آنها در عملیات ضربتی به دام افتادند. دو متهم در بازجویی‌ها درحالی‌که راهی برای کتمان واقعیت نداشتند به طراحی و اجرای سرقت مسلحانه اعتراف کردند و گفتند سه نفر دیگر نیز در این دزدی با آنها همکاری کرده‌اند.

متهمان توضیح دادند توریست خارجی را از قبل شناسایی کرده بودند و با تعقیب او توانستند در فرصتی مناسب نقشه‌شان را به اجرا درآوردند. از آنجا که سه عضو دیگر این باند در تربت‌جام بودند تیمی از مأموران با اخذ نیابت قضائی روانه این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی در این‌باره اظهار کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان تربت‌جام در عملیاتی مشترک با فرماندهی انتظامی شهرستان فریمان و کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی وارد عمل شدند و در آخرین مرحله از این عملیات، پس از چندین ساعت کنترل و مراقبت‌های نامحسوس سه عضو دیگر این باند را دستگیر کردند و در بازرسی‌ها دو دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ و ۲۰۶ نیز کشف شد. بنا بر این گزارش، متهمان اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها برای افشای سایر جرائم احتمالی‌شان ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید