زنان مراقب این نشانه‌ها باشند

زنان مراقب این نشانه‌ها باشند

آزمایش‌های متداول یکی از راه‌های تشخیص سرطان بوده که شاید برخی خود را مشمول آن ندانند. بدن اما خودش ما را راهنمایی می‌کند، کافی است به آن گوش دهیم. مراقب تمام تغییرات بدن باشید. علائم سرطان شاید جلوی چشم شما باشد و شما از آن بی‌خبر باشید.

کد خبر : ۵۰۲۷
بازدید : ۱۲۰۲۴
فرادید | آزمایش‌های متداول یکی از راه‌های تشخیص سرطان بوده که شاید برخی خود را مشمول آن ندانند. بدن اما خودش ما را راهنمایی می‌کند، کافی است به آن گوش دهیم.

به گزارش فرادید*، مراقب تمام تغییرات بدن باشید. علائم سرطان شاید جلوی چشم شما باشد و شما از آن بی‌خبر باشید.

بر اساس گزارش منتشر شده از «بنیاد امور بیماری‌های خاص،» در حال حاضر (خرداد 1394) 350 تا 400 هزار نفر مبتلا به انواع سرطان در كشور زندگي می‌كنند و سالانه حدود 85 هزار بيمار جديد به مبتلايان به سرطان اضافه مي‌شود. از اين ميان سالانه سه هزار نفر بر اثر اين بيماري جان خود را از دست می‌دهند. از 85 هزار مورد جديد سالانه، 55.5 درصد را مردها و 44.5 درصد را زنان تشكيل مي‌دهند.

علائم سرطانی زنان

سرطان در زنان علائمی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

1. خس‌خس کردن و تنگی نفس: مبتلایان به سرطان شش می‌گویند که خس‌خس کردن و تنگی نفس، اولین نشانه‌ای است که در آن‌ها ظاهر شده است.

2. سرفه شدید و درد قفسه سینه: سرفه‌های شدید و برونشیت در سرطان خون، شش و انواع دیگر سرطان رایج است. مبتلایان به سرطان شش می‌گویند که درد قفسه سینه گاهی اوقات به شانه‌ها و بازوهایشان می‌زد.

3. تب کردن مکرر و عفونت: سرطان خون سلول‌های خونیِ مغز استخوان را نشانه می‌رود. مغز استخوان سپس گلبول‌های سفید غیرعادی تولید می‌کند که مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها را کم می‌کند.

4. مشکلات گوارشی: مشکل در هضم غذا می‌تواند نشانه‌ی سرطان گلو یا مری باشد. در برخی اوقات حتی می‌تواند از علائم ابتداییِ سرطان شش باشد.

5. غدد لنفاویِ ملتهب یا برآمدگی‌های زیر گردن، زیر بغل و کشاله ران: تغییرات پیش آمده در غدد لنفاوی اغلب نشانه‌ی سرطان است.

6. کبودی بیش از حد و خونریزی که متوقف نمی‌شود: این دو مورد در حقیقت از عدم عملکرد مناسب پلاکت‌های خونی و گلبول‌های قرمز سخن می‌گوید که حتی با سرطان خون نیز در ارتباط است.

7. ضعف جسمانی و خستگی: موارد این چنینی را حتما با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

علائم سرطانی زنان

8. نفخ و اضافه وزن در ناحیه شکم: نفخ غیرعادی در ناحیه شکم گاهی اوقات با سرطان تخمدان در ارتباط است. زمان آن اگر طولانی شد، آن را جدی بگیرید.

9. احساس سیری و عدم اشتیاق به غذا خوردن: در برخی موارد دیده شده که زنان مبتلا به سرطان تخمدان چندان اشتیاقی به غذا خوردن ندارند. این در حالتی است که چندین ساعت از وعده آخر آن‌ها گذشته است.

10. درد شکم و لگن: درد و گرفتگی در ناحیه شکم در کنار نفخ می‌تواند نشانه‌ی سرطان تخمدان باشد.

11. خون در مدفوع: این مورد یکی از رایج‌ترین نشانه‌های سرطان کولون یا همان سرطان رکتوم است که بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.

12. کاهش وزن غیرمنتظره: کاهش وزن و عدم اشتهای کافی با هم در ارتباط هستند.

13. معده درد: ناراحتی معده نیز نشانه‌ای است که باید آن را جدی بگیرید.

14. سینه‌های قرمز، زخم و ملتهب: سرطان سینه جزو رایج‌ترین سرطان‌های زنان است. در صورت مشاهده‌ی هرگونه تغییرات ظاهری در سینه سریعا پزشکتان را در جریان بگذارید.

15. تغییران نوک سینه: زنان مبتلا به سرطان سینه می‌گویند که پیش از تشخیص، شاهد تغییرات ظاهری در نوک سینه‌هایشان بودند.

16. عادت ماهانه‌ی غیرعادی: در صورتی که عادت‌های ماهانه غیرعادی را تجربه می‌کنید، باید احتمال سرطان رحم را در نظر بگیرید. مقصود از عادت ماهانه‌ی غیرعادی، عادت‌هایی است که خونریزی بیشتر از حد عادی بوده و همراه با درد بسیار بیشتری است که البته شاهد خونریزی بین عادت‌های ماهانه نیز هستید.

17. التهاب در صورت: مبتلایان به سرطان شش اغلب شاهد مواردی نظیر پف کردن، التهاب و قرمزی در ناحیه صورت هستند.

18. تغییرات در ناخن‌ها: لکه‌های مشکی یا قهوه‌ایِ زیر ناخن می‌تواند نشان‌دهنده‌ی سرطان باشد. اگر ناخن‌هایتان به طریقی با حالت عادی متفاوت هستند، آن را جدی بگیرید.

علائم سرطانی زنان

19. دید در قسمت راست و پایین کمر: این نقطه یکی از نخستین علائم سرطان شش است. کمر درد یکی از رایج‌ترین علائم سرطان سینه است، زیرا تومورها بر روی قفسه سینه فشار می‌آورند.

20. زخم و التهاب‌های پوستی که درمانشان طول می‌کشد: اگر هرگونه ضایعه پوستی را دیدید که مدت‌ها است روی بدن شما جا خوش کرده و از بین نمی‌روند، از پزشک معالج کمک بخواهید.

منبع: mercola.com
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید