مرگ 9 زن در جاده مشهد

واژگونی اتوبوس زنان زائر گچسارانی در جاده دیهوک - فردوس 9 نفر از مسافران را به کام مرگ کشاند و 36 نفر نیز مصدوم شدند.این تصادف که هولناک‌ترین سانحه رانندگی سال‌ جاری در خراسان جنوبی به شمار می‌رفت ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد دیروز اتفاق افتاد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شدت این واژگونی احتمال می‌رود تعداد تلفات بیشتر نیز شود.

کد خبر : ۵۰۴۲۶
بازدید : ۱۲۸۴
واژگونی اتوبوس زنان زائر گچسارانی در جاده دیهوک - فردوس 9 نفر از مسافران را به کام مرگ کشاند و 36 نفر نیز مصدوم شدند.این تصادف که هولناک‌ترین سانحه رانندگی سال‌ جاری در خراسان جنوبی به شمار می‌رفت ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد دیروز اتفاق افتاد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شدت این واژگونی احتمال می‌رود تعداد تلفات بیشتر نیز شود.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در این اتوبوس 45 مسافر(42 زن و سه مرد) حضور داشتند که 9 نفر از آنها کشته و بیست نفر از زخمی‌ها به بیمارستانی در طبس و 16 نفر هم به فردوس منتقل شدند که با توجه به‌میزان بالای خونریزی داخلی مصدومان احتمال افزایش کشته‌ها در بیمارستان‌ها وجود دارد.

مجروحان با 14 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های طبس و فردوس منتقل شدند و جز سه نفر که سرپایی درمان شده‌اند بقیه در بیمارستان بستری هستند. با توجه به وضعیت وخیم مجروحان بالگردهای اورژانس هوایی بیرجند و طبس در آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز آنان را به شهرهای دیگر انتقال دهند.

آخوندی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک نیز گفت: پس از اعلام وقوع حادثه کلیه عوامل امدادی هلال احمر، اورژانس، راهداری، پلیس راه و آتش‌نشانی برای امداد‌رسانی و ایمن‌سازی مسیر در محل حادثه حاضر شدند و نسبت به امداد‌رسانی و رهاسازی مجروحان از داخل اتوبوس درهم شکسته اقدام کردند. 44 سرنشین اتوبوس اهالی خراسان جنوبی نبوده‌اند و مقصد اتوبوس مشهد اعلام شده است.

علت حادثه
سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: این اتوبوس که از یاسوج به سمت مشهد در حرکت بود، ساعت 2:30 بامداد دوشنبه در کیلومتر 8 محور فردوس خراسان جنوبی دچار سانحه و واژگون شد. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌دهد بی‌توجهی راننده اتوبوس به جلو علت حادثه بوده و همچنین خستگی و خواب آلودگی محتمل است.

آماده‌سازی هتل و بیمارستان‌های فردوس
رئیس اورژانس فردوس هم با اشاره به انتقال هرچه سریع‌تر دستگاه سی تی اسکن از تهران به بیمارستان حضرت رسول(ص) فردوس گفت: با توجه به موقعیت این شهرستان و بروز حوادث و تصادفات زیاد در محورهای مواصلاتی آن این امر ضروری است.

دستگاه سی تی اسکن موجود در این بیمارستان، از یک ماه قبل خراب و غیرقابل استفاده بوده و در حال حاضر مصدومان سانحه باید بــــــــرای انجام امور تشخیصــــــــــی سی تی اســـــــــــکن و ‌ ام آر‌ ای به بیرجند مرکز استان اعزام شوند.مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اعلام کرد: حال 10 نفر از 36 مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در جاده دیهوک - فردوس وخیم گزارش شده که برای درمان در حال اعزام به مرکز استان هستند.

هویت جانباختگان
عبدالرحیم رحیمی، فرماندار گچساران گفت: این کاروان در قالب طرح مهر رمضان برای افراد بی‌بضاعت مستمند راهی مشهد شده بود. 9 نفر جانباخته این حادثه؛ جواهر هرمزی مقدم از روستای تلخاب شیرین، شاه بی‌بی جلالی، زری بزرگ زاده، شاه بی‌بی درودگر اصل از روستای دیل، زینب رضایی لار از روستای لار، شوکت محمد‌پور بیدک و گل جهان افتخاری از روستای بید زرد بودند که همگی شناسایی شده‌اند.

همچنین 17 نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید چمران فردوس بستری و 3 نفر از این زائران مجبور به‌ قطع عضو شدند. مصدومانی که در وضعیت وخیمی هستند با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط بالگرد اورژانس به مجهزترین بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید