تولد اولین رئیس‌جمهور آمریکا

تولد اولین رئیس‌جمهور آمریکا

۲۲ فوریه سال ۱۷۳۲ جورج واشنگتن از رهبران انقلاب آمریکا و اولین رئیس‌جمهور این کشور، به دنیا آمد. واشنگتن ۲۲ ساله بود که در جنگ هفت‌ساله با سرخپوستان و فرانسوی‌ها شرکت کرد.

کد خبر : ۵۱۰۲۳
بازدید : ۵۵۰۸
تولد اولین رئیس‌جمهور آمریکا

۲۲ فوریه سال ۱۷۳۲ جورج واشنگتن از رهبران انقلاب آمریکا و اولین رئیس‌جمهور این کشور، به دنیا آمد. واشنگتن ۲۲ ساله بود که در جنگ هفت‌ساله با سرخپوستان و فرانسوی‌ها شرکت کرد. از سال ۱۷۵۹ تا زمانی که جنگ استقلال آمریکا درگرفت، جورج واشنگتن مشغول کار در املاکش در مانت ورنون بود. او همچنین در شورای قانونگذاری ویرجینیا عضویت داشت. واشنگتن با بیوه ثروتمندی به نام مارتا داندریج کوستیس، از اهالی ویرجینیا ازدواج کرد، پس از این ازدواج بر میزان املاک و همچنین موقعیت اجتماعی او افزوده و تبدیل به ثروتمندترین مرد ویرجینیا یا شاید تمام مستعمره نشین‌ها شد. واشنگتن نیز مانند پدران ملاکش احساس می‌کرد که تحت استثمار بازرگانان بریتانیایی قرار دارد و قوانین بریتانیا در جریان امور اختلال ایجاد می‌کند.

تولد اولین رئیس‌جمهور آمریکا
ماه مه سال ۱۷۷۵ دومین کنگره کانتینانتال در فیلادلفیا تشکیل شد، در این جلسه جورج واشنگتن که یکی از اعضای هیات نمایندگی ویرجینیا بود به‌عنوان فرمانده ارتش استقلال‌طلبان آمریکا برگزیده شد. جورج واشنگتن در ژوئیه سال ۱۷۷۵ و در کمبریج ماساچوست فرماندهی ارتشی آموزش ندیده را در جنگی طاقت‌فرسا برعهده گرفت که ۶ سال طول کشید.
زمانی که قانون اساسی جدید آمریکا تصویب شد، کالج انتخاباتی (الکتورال کالج) در رای‌گیری غیر علنی جورج واشنگتن را به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا برگزید. در آن زمان جمعیت ایالات‌متحده آمریکا سه میلیون و ۹۲۹ هزار و ۲۱۴ نفر بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید