درگذشت بنیان‌گذار نظریه اطلاعات

او ابزار‌های زیادی اختراع کرد. وسایلی، چون بشقاب پرنده مجهز به موشک. یکی از وسایلی که ساخته بود جعبه‌ای بود که ماشین نهایی نامیده می‌شد و یک کلید در کنار آن وجود داشت و هنگامی که کلید زده می‌شد یک بازوی مکانیکی از درون جعبه بیرون می‌آمد و کلید را خاموش می‌کرد و سپس به داخل جعبه بازمی‌گشت.

کد خبر : ۵۱۳۲۴
بازدید : ۱۰۱۴
کلود اِلوود شانون (۱۰ اردیبهشت ۱۲۹۵ خورشیدی - ۶ اسفند ۱۳۷۹)، ریاضی‌دان، مهندس الکترونیک و رمزنگار معروف آمریکایی بود که به‌عنوان پدر نظریه اطلاعات شناخته می‌شود.

معروفیت شانون به آن جهت است که با مقاله‌ای که در سال ۱۹۴۸ منتشر کرد، نظریه اطلاعات را بنیان نهاد. همچنین معروف است که شانون در سال ۱۹۳۷، هنگامی که در سن ۲۱ سالگی به‌عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه ام‌آی‌تی مشغول به تحصیل بوده است، نظریه رایانه‌های دیجیتال و مدار‌های دیجیتال را پایه‌گذاری کرده است. در زمان جنگ جهانی دوم، شانون به پژوهش در زمینه رمزکاوی اشتغال داشته و بعد از جنگ به کار رمزشکنی روی آورده است. جدای از فعالیت‌های آکادمیک، شانون علاقه به تردستی و همچنین شطرنج داشت.
او ابزار‌های زیادی اختراع کرد. وسایلی، چون بشقاب پرنده مجهز به موشک. یکی از وسایلی که ساخته بود جعبه‌ای بود که ماشین نهایی نامیده می‌شد و یک کلید در کنار آن وجود داشت و هنگامی که کلید زده می‌شد یک بازوی مکانیکی از درون جعبه بیرون می‌آمد و کلید را خاموش می‌کرد و سپس به داخل جعبه بازمی‌گشت. او همچنین وسیله‌ای را ساخت که می‌توانست پازل مکعب روبیک را حل کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید