سوار بر قطار نحس

هنوز حرف‌های رسول خادم از ذهن‌ها پاک نشده که جودوکار ایرانی برای روبه‌رونشدن با نماینده رژیم اشغالگر از مسابقات انصراف داد.

کد خبر : ۵۱۳۳۳
بازدید : ۸۶۱
درحالی‌ که هنوز بحث درباره پرونده شکست عمدی علیرضا کریمی در مسابقات جهانی کشتی آزاد زیر ٢٣‌سال و محرومیت ٦ماهه وی داغ است، روز گذشته ملی‌پوش جودوی ایران هم برای فرار از رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس از گرنداسلم آلمان انصراف داد تا بار دیگر نگرانی‌ها در این‌باره افزایش پیدا کند. البته اظهارات تهدیدآمیز رئیس اتحادیه جهانی کشتی هم به این ماجرا دامن زده و باید دید چه واکنشی به همراه خواهد داشت.

بریمانلو قید گرنداسلم آلمان را زد
رقابت برای کسب سهمیه در المپیک ٢٠٢٠ برای جودوکاران مثل دیگر رشته‌های رزمی آغاز شده و آنها باید با حضور در مسابقات جایزه بزرگ امتیازات خود را در رنکینگ بالا برده تا درنهایت بتوانند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند.
دومین مرحله رقابت‌های جودو گرنداسلم در‌ سال ٢٠١٨ در شرایطی با حضور ٤٤٦ جودوکار از ٦٥ کشور طی روزهای ٤ تا ٦ اسفندماه به میزبانی شهر دوسلدورف کشور آلمان برگزار می‌شود که ٣ نماینده کشورمان قرار بود در این رقابت‌ها روی تاتامی بروند. طبق قرعه‌کشی انجام‌شده، در جدول ٤٤نفری وزن منهای ٧٣کیلوگرم، محمدمهدی بریمانلو در گام نخست باید به مصاف جودوکاری از آمریکا می‌رفت. با این حال این جودوکار با نظر خودش و مسئولان تیم از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد، چون درصورت برتری باید در دور بعدی طبق قرعه برابر رقیب اسراییلی قرار می‌گرفت.
جالب این‌که نماینده آمریکا هم انصراف داد تا نماینده رژیم اشغالگر به راحتی به مرحله بعدی صعود کند. درصورت عدم انصراف نماینده ایران و به جهت عدم‌ حضور نماینده آمریکا، بریمانلو می‌توانست حداقل چهار امتیاز در رنکینگ جهانی و در راه کسب سهمیه المپیک کسب کند.

سکوت عجیب فدراسیون
دیروز سعید ملایی دیگر نماینده ایران هم روی تاتامی رفت و فدراسیون با وجود پوشش اخبار مربوط به مبارزه‌های او، درباره انصراف بریمانلو هیچ توضیحی ارایه نکرد. حتی یک خبر کوتاه هم روی کانال اطلاع‌رسانی فدراسیون جودو نرفت و مشخص نیست مسئولان تیم‌ملی چه بهانه‌ای برای انصراف جودوکار ایرانی در گرنداسلم آلمان آورده‌اند. طبیعتا بعد از قرعه‌کشی مسابقات انصراف هر ورزشکار باید با دلیل و مدرک باشد که بیشتر در این مواقع مسئولان تیم‌های ایرانی از گواهی پزشکی استفاده می‌کنند. شاید درصورتی که مسئولان تیم‌ملی جودو نتوانسته باشند این مسیر را به خوبی طی کنند، جریمه و محرومیت در انتظار فدراسیون و این جودوکار باشد.

تهدید جدی لالوویچ
دقیقا در روزی که جودوکار ایرانی برای فرار از قرعه نحس در گرنداسلم آلمان انصراف داد، رئیس اتحادیه جهانی کشتی در مصاحبه‌ای به تهدیدهای اخیری که از زبان مسئولان فدراسیون کشتی ایران بابت تعلیق این رشته و حتی ورزش کشور بیان می‌شد، دامن زد: «این‌بار جریمه سبکی در نظر گرفته شد اما من امیدوارم ایرانی‌ها از این اتفاق درس گرفته باشند اما اگر این مسائل ادامه‌ داشته باشد، عواقب سنگینی خواهد داشت و دپارتمان حقوقی ما محرومیت‌های سنگین‌تری را اعمال خواهد کرد.»
نناد لالوویچ در ادامه حساسیت IOC روی ورزش ایران اشاره کرده است: «امیدوارم که این مسائل متوقف شود؛ چراکه ادامه‌ این رفتار به تمام ورزش ایران لطمه وارد خواهد کرد و مطمئن هستم که کمیته ملی المپیک ایران مناسب‌ترین راه را برای متقاعدکردن تصمیم‌گیرندگان در ایران پیدا خواهد کرد، چراکه این‌گونه مسائل، ملت بزرگ ایران و فرهنگ آنها که کشتی و ورزش در آن احترام زیادی دارد، را متضرر می‌کند. بدون ‌شک IOC به دقت این موضوع را دنبال می‌کند.»

مسئول رسیدگی کیست؟
درحالی که به نظر می‌رسید یکی از کسانی که رسول خادم در اظهارات روزهای اخیر خود او را خطاب قرار داده، وزیر ورزش باشد؛ سلطانی‌فر در آخرین اظهارنظر خود سعی کرد هیچ موضعگیری در این‌باره نداشته باشد. وزیر ورزش در صحبت‌های خود گفته بود: «من هیچ موضعی ندارم. قرار نیست که هر فردی در هرجایی موضعگیری کرد، من به‌عنوان وزیر ورزش بخواهم رد یا تأیید کنم و فکر می‌کنم باید از خود آقای رسول خادم بپرسید.»
این موضعگیری خنثی از سوی وزیر ورزش شاید برای اهالی کشتی دلسرد‌کننده باشد اما نشان می‌دهد که متولی ورزش ایران مخالفتی برای اظهارات رئیس فدراسیون کشتی ندارد. حالا این سوال پیش می‌آید که مسئول رسیدگی به این مسأله کیست؟ به راستی چه کسی می‌تواند آیین‌نامه جدیدی برای روبه‌رونشدن ورزشکاران ایرانی برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی تدوین کند تا ورزش ایران از محرومیت‌های احتمالی فرار کند؟

سرگیجه در ورزش ایران
خیلی از اهالی ورزش به‌ویژه گوش‌شکسته‌ها در روزهای اخیر به حمایت از رسول خادم پرداختند و همه منتظر یک اتفاق جدید هستند تا در مسابقات سطح بالاتر اتفاقات مشابهی برای ورزشکاران ایرانی رخ ندهد. منصور برزگر، پیشکسوت کشتی دیروز در این‌باره گفته است: «متأسفانه صحبت‌های لالوویچ نشان می‌دهد بحث در مورد مبارزه نکردن با کشتی‌گیران رژیم اشغالگر قدس بسیار جدی شده و مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید در این زمینه تصمیم‌گیری جدی کنند.» فعلا که مسئولان تیم‌های ورزشی باید به روند قبلی در مواجهه با نمایندگان رژیم صهیونیستی ادامه دهند تا بلکه در ماه‌های آینده اتفاق جدیدی در این‌باره رخ دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید