تخمین تعداد خودروهای الکتریکی تا سال 2040

تخمین تعداد خودروهای الکتریکی تا سال 2040

این کمپانی پیش‌بینی می‌کند خودروهای کاملاً خودران تا اوایل دهه میلادی آینده عرضه شوند و معتقد است بسیاری از آن‌ها از نوع الکتریکی خواهند بود و برای استفاده دز سرویس‌های حمل‌ ونقل بکار خواهند رفت. به لطف تمامی این فاکتورها، رویترز گزارش داده تقاضای سوخت برای خودروها تا سال 2040 احتمالاً از 18.7 میلیون بشکه در روز به 18.6 میلیون بشکه کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر : ۵۱۴۵۷
بازدید : ۱۵۷۱

کمپانی عظیم بریتیش پترولیوم BP جدیدترین پیش‌بینی خود از چشم‌انداز انرژی را که منتشر کرده است. طبق این پیش‌بینی خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی تقاضا برای نفت را کاهش خواهند داد.اگرچه اطمینان از آنچه در آینده رخ می‌دهد غیرممکن است اما این کمپانی می‌گوید تا سال 2035 حدود 190 میلیون خودروی الکتریکی در جاده‌ها تردد خواهند کرد.

تخمین تعداد خودروهای الکتریکی تا سال 2040

پنج سال بعد نیز انتظار می‌رود 130 میلیون خودروی الکتریکی به این ناوگان افزوده شده و کل تعداد خودروهای الکتریکی موجود در جاده‌ها تا سال 2040 به حدود 320 میلیون دستگاه برسد. اگر تخمین‌های BP درست باشد حدود 25 درصد از فروش جهانی خودروها تا سال 2040 از نوع محصولات الکتریکی خواهد بود. البته اگر دولت‌ها برنامه‌های ممنوعیت تولید و تردد خودروهایی با پیشرانه احتراق داخلی را اجرا کنند تمامی فروش خودروهای جدید به این نوع محصولات تعلق خواهد گرفت.

تخمین تعداد خودروهای الکتریکی تا سال 2040

بریتیش پترولیوم همچنین انتظار دارد فروش خودروهای پلاگین هیبریدی نیز تا سال 2040 افزایش قابل‌توجهی را تجربه کند. اگر پیش‌بینی این شرکت صحیح باشد در آن سال به اندازه محصولات الکتریکی شاهد تردد خودروهای پلاگین هیبریدی در جاده‌ها خواهیم بود. اگرچه خودروهای بنزینی هنوز هم در آینده وجود خواهند داشت اما احتمالاً نسبت به مدل‌های امروز مصرف سوخت کمتری را نشان خواهند داد . بریتیش پترولیوم تخمین می‌زند خودروهای موجود در اتحادیه اروپا حدود 70 درصد کم‌مصرف‌تر از خودروهای سال 2000 خواهند بود.

تخمین تعداد خودروهای الکتریکی تا سال 2040

بدین ترتیب خودروهای احتراق داخلی می‌توانند مصرفی در حدود 3 لیتر در هر صد کیلومتر داشته باشند که بهبود قابل‌توجهی را نسبت به مصرف حدود 5 لیتری در زمان حال نشان می‌دهد. تکنولوژی نقش مهمی در چگونگی استفاده از خودروها در آینده خواهد داشت و انتظار می‌رود تکنولوژی رانندگی خودکار، سرویس‌های حمل‌ونقل و خودروهای الکتریکی در کل باعث کاهش تقاضا برای نفت شوند. اگرچه BP انتظار دارد خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی تا سال 2040 تنها 15 درصد از کل خودروهای جهان را تشکیل دهند اما 30 درصد از کل مسافت‌های طی شده به این خودروها تعلق خواهد گرفت.

تخمین تعداد خودروهای الکتریکی تا سال 2040

این کمپانی پیش‌بینی می‌کند خودروهای کاملاً خودران تا اوایل دهه میلادی آینده عرضه شوند و معتقد است بسیاری از آن‌ها از نوع الکتریکی خواهند بود و برای استفاده از سرویس‌های حمل‌ ونقل بکار خواهند رفت. به لطف تمامی این فاکتورها، رویترز گزارش داده تقاضای سوخت برای خودروها تا سال 2040 احتمالاً از 18.7 میلیون بشکه در روز به 18.6 میلیون بشکه کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع : پدال

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید