با سامسونگ گلکسی اس9 و اس9 پلاس آشنا شوید

با سامسونگ گلکسی اس9 و اس9 پلاس آشنا شوید

کمپانی سامسونگ از تازه‌ترین دستاورد خود در سال ۲۰۱۸ رسما رونمایی کرد

کد خبر : ۵۱۴۶۸
بازدید : ۲۴۹۳

با سامسونگ گلکسی اس9 و اس9 پلاس آشنا شوید

کمپانی سامسونگ از تازه‌ترین دستاورد خود در سال ۲۰۱۸ رسما رونمایی کرد. گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس جدیدترین پرچمداران این غول کره‌ای هستند که از طراحی آشنا ولی سخت‌افزاری بهتر و قدرتمندتر بهره می‌برند. هردو دستگاه مورد بحث همانند نسل‌های پیشین خود از جنس شیشه و فلز ساخته شده‌اند و ظاهر خوش‌تراش آنها با یک فریم آلومینیومی براق مستحکم گشته که البته هردو اسمارت‌فون ضدآب نیز هستند. سامسونگ اندکی میزان حاشیه‌های اطراف نمایشگر پرچمداران سری S را در سال جاری نسبت به مدل‌های پیشین کاهش داده و تغییر کوچک بعدی در نحوه طراحی این دو گوشی بوده که کمی شیب حاشیه‌های گرد در گلکسی S9 و S9 پلاس کاهش یافته و ظاهری کشیده‌تر به خود گرفته‌اند.

دیگر بهبود‌های صورت گرفته در این دو دستگاه استفاده از مکانی مناسب‌تر برای حسگر اثر انگشت است که برخلاف نسل پیشین این سنسور در زیر دوربین تعبیه شده تا دسترسی به آن ساده‌تر از گذشته باشد. به گزارش آی‌تی‌رسان، گلکسی S9 به نمایشگری ۵.۸ اینچی و برادر بزرگ‌تر نیز به صفحه نمایش ۶.۲ اینچی مجهز گشته که البته هردوی آنها از نوع سوپر آمولد (OLED) و دارای رزولوشن Quad HD هستند. هردو پرچمدار از آخرین تراشه ساخت سامسونگ یعنی چیپست اگزینوس ۹۸۱۰ بهره می‌برند که دارای هشت هسته پردازشی با معماری مگنوس است و فرکانس کاری چهار هسته اول ۱.۹ گیگاهرتز و دسته دوم به‌منظور فعالیت‌های سنگین روی فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز تنظیم شده و باید افزود که مدل دیگری از این فبلت‌ها با پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدارگون ۸۴۵ و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰ روانه برخی بازار خواهند شد. مدل پایه این دستگاه با ۴ گیگابایت رم و مدل پلاس دارای ۶ گیگابایت رم خواهد بود. سورپرایز دیگر دستاوردهای سامسونگ در بخش دوربین قرار دارد، چراکه کهکشانی‌های جدید سامسونگ گشودگی دریچه دیافراگمی متغیر بین f/1.5 و f/2.4 دارند و استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال و فناوری فوکوس خودکار فازی همراه با پیکسل‌های دوگانه عکس‌هایی باکیفیت را نوید می‌دهند.

با سامسونگ گلکسی اس9 و اس9 پلاس آشنا شوید

اما برخلاف دوربین اصلی، دوربین سلفی هردو پرچمدار نسبت به گلکسی S8 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه نمی‌کند و از لنزی ۸ مگاپیکسلی با اپرچر f/1.7 بهره می‌برند. البته گلکسی S9 پلاس در پنل پشتی علاوه‌بر دوربین اصلی، دوربین دیگری با دقت ۱۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.4 را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد که قابلیت ثبت تصاویر تله‌فوتو را در کنار لرزش‌گیر اپتیکال به همراه دارد. علاوه‌بر موارد ذکر شده، این مدل‌ها از ویدیوهای ۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۴K و فرمت جدید HEVC و همچنین امکان ثبت ویدیوهای اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کنند. همچنین باید گفت برخلاف گوشی‌های اکسپریای کمپانی سونی، دوربین گلکسی‌های سامسونگ به‌طور اتوماتیک سوژه را تشخیص می‌دهد تا دیگر نگران از دست دادن لحظات گران‌بهای خود نباشید.

با سامسونگ گلکسی اس9 و اس9 پلاس آشنا شوید

در نهایت نیز گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس مجهز به اسپیکرهای استریو AKG هستند که با پشتیبانی از صدای دالبی، طبق ادعای کره‌ای‌ها صدایی تا ۴۰ درصد بلندتر را از بلندگوهای دو دستگاه مورد بحث خواهید شنید. هردو از سیستم‌عامل اندروید اوریو و آخرین نسخه از رابط کاربری سامسونگ یعنی Grace UX استفاده خواهند نمود. در ضمن پشتیبانی از ایموجی‌های واقعیت افزوده، قفل KNOX بهبود یافته و بازگشایی دستگاه با بهره‌مندی سنسور عنبیه چشم و فناوری تشخیص چهره به‌صورت هم‌زمان از دیگر ویژگی‌های پرچمداران سری S است. دو دستگاه در رنگ‌های مشکی نیمه شب، آبی، خاکستری تیتانیومی و بنفش در اختیار علاقمندان قرار خواهند گرفت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید