انتقال دومین محموله پیکرهای قربانیان هواپیمای آسمان‎

جست و جو برای یافتن و انتقال پیکرهای جان باختگان سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران-یاسوج پس از 10 روز به‌علت شرایط بد جوی به پنجشنبه موکول شد.

کد خبر : ۵۱۶۱۰
بازدید : ۱۳۶۶
عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جست‌و‌جوی مجدد در منطقه سقوط هواپیما از روز پنجشنبه آغاز می‌شود. هوا برای ادامه جست‌و‌جو مساعد نیست و امیدواریم در روزهای آینده این جبهه هوای سرد از جو استان عبور کند.؛چند کمپ مجهز و آماده به‌ صورت زنجیره‌ای در ارتفاعات دنا ایجاد شده است و از آغازین ساعات صبح پنجشنبه ده‌ها تیم عملیاتی و تخصصی ارتش، سپاه، هلال احمر، نیروهای محلی و کوهنوردان به منطقه برای جست‌و‌جوی مجدد و جمع‌آوری پیکرهای جان باختگان و لاشه هواپیما و جعبه سیاه پرواز «تهران - یاسوج» اعزام می‌شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس پیش‌بینی آب و هوا روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته بعد هوا مناسب‌ و پایدارتر است بنابراین می‌توان جست‌ و‌ جوها را از سر گرفت. پیکرها همچنان زیر برف مانده است و گروه‌های جست‌و‌جو آنچه از پیکرها قابل حمل بوده را با خود پایین آورده و تحویل پزشکی قانونی داده‌اند. با تجهیز نیروهای محلی در عملیات جست‌و‌جوی پیکر جان باختگان و لاشه هواپیما از آنها بیشتر و بهتر استفاده خواهیم کرد. همچنین قرار است پیکرها و لاشه هواپیما با آغاز مجدد جست و جوها با سبدهای خاص به وسیله بالگردها و تیم‌های زمینی پایین آورده شوند.

تحویل محموله دوم اجساد به پزشکی قانونی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد از انتقال بخش دیگری از بقایای اجساد جان باختگان سقوط هواپیما، توسط گرو ه‌های امدادی به پایین دست کوه دنا خبرداد.سید امان‌الله جهان بین دیروز گفت: بخشی از بقایای اجساد توسط یک گروه شش نفره و یک گروه مردمی در پایین دست کوه دنا در منطقه کوه گل، پس ازصورتجلسه تحویل شورای قضایی شد.
به‌گفته وی، بقایای تحویلی شامل بخشی از اعضای بدن، وسایل شخصی و اسناد جان باختگان است که درقالب چند بسته به مسئولان سپرده شده است،البته با توجه به اینکه روزسه‌شنبه شرایط جوی نامساعد بود عملیات متوقف شد.. وی خاطرنشان کرد:با توجه به وجود برف و کولاک شدید نیروهای امدادی متشکل از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه و هلال احمر در صورت بهبود شرایط هوا به محل وقوع سانحه هوایی اعزام خواهند شد.
جهان بین اظهار داشت: در دهمین روز جست و جوی پیکرهای جان باختگان سانحه هوایی با توجه به شرایط آب و هوایی و هشدار سازمان هواشناسی امکان عملیات جست و جو و اعزام نیرو‌ها به منطقه وجود ندارد.وی افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، تیم‌های امداد و نجات و کوهنوردان در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده که شرایط جوی پایدار می‌شود اعزام خواهند شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کاهش دید و بارش برف و کولاک شدید، محل سقوط هواپیمای «ای‌تی‌آر» در کوه‌های دنا را ازسه‌شنبه فرا می‌گیرد.مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد هم دیروز از انتقال دو محموله حاوی بقایای پیکرهای جان باختگان پرواز «تهران - یاسوج» به پزشکی قانونی یاسوج خبرداد.
کامروز امینی با بیان این خبر افزود: تمامی مراحل احراز هویت این بقایا نیز اعم از کدگذاری، نمونه‌برداری و آزمایشات ژنتیک توسط کارشناسان سازمان پزشکی قانونی انجام شد.وی تصریح کرد: نمونه‌ها برای آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی استان فارس ارسال شد تا مشخص شود این بقایا مربوط به کدام یک از جان باختگان است.امینی اضافه کرد: یک محموله در روزهای قبل و دو محموله بامداد سه‌شنبه، هشتم اسفند تحویل پزشکی قانونی یاسوج شد.

قدردانی مدیرعامل آسمان از سپاه
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان هم دیروز با انتشار پیامی با تسلیت به خانواده‌های داغدیده مسافران پرواز تهران - یاسوج از اقدام هوشمندانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیمای «ای تی آر» قدردانی کرد.

در پیام حسین علایی آمده است:«ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدیده مسافران عزیز پرواز تهران - یاسوج و طلب آمرزش و آرامش برای عزیزان جان‌باخته در این سانحه تلخ و ناگوار، لازم می‌داند از سوی هیأت مدیره، مدیران و کارکنان شرکت هواپیمایی آسمان از مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، ریاست محترم قوه قضائیه، وزارتخانه‌های محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی و نیز مسئولان کشوری و لشکری که با پیگیری‌ها و پیام‌های خود موجب تسکین آلام خانواده‌های داغدار شده‌اند و نیز از تمامی دستگاه‌ها و کسانی که متعهدانه در تلاش برای جست‌وجو و کشف محل هواپیمای سانحه‌دیده ATR72 در ارتفاعات دنا، خالصانه یاری‌رسان خانواده‌های مصیبت‌دیده شده‌اند از جمله: امدادگران جمعیت هلال احمر، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، دستگاه محترم قضایی، ستادهای بحران وزارت کشور استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها، صدا و سیما، رسانه‌های جمعی مکتوب و مجازی، شرکت صنایع هواپیماسازی هما، تیم‌های داوطلب کوهنوردی، پزشکی قانونی و بویژه از تلاش‌های ثمربخش مردم دلیر منطقه و سازمان امداد و نجات نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با برنامه‌ریزی هوشمندانه موفق به یافتن محل دقیق سقوط هواپیما شدند، صمیمانه قدردانی و تشکر می‌نمایم».

پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه، ۲۹ بهمن تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج شد و سقوط کرد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید