۵ درمان سنتی

۵ درمان سنتی

یکی از برندگان اخیر جایزه نوبل پزشکی، پس از امتحان کردن بیش از ۲،۰۰۰ دستور العمل گیاهی قدیم، به یک نسخه گیاهی منحصر به فرد دست یافت.

کد خبر : ۵۲۲۰۰
بازدید : ۱۷۶۵
یکی از برندگان اخیر جایزه نوبل پزشکی، پس از امتحان کردن بیش از 2،000 دستور العمل گیاهی قدیم، به یک نسخه گیاهی منحصر به فرد دست یافت. دکتر تو یویو توانسته است که با کشف یک ماده ضد مالریا از کرم چوب به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. از اربه، تریاک در خاک ها، کوئینین مشتق شده از درخت سینچونا تا دیگوکسین استخراج شده فلفل گل ها، دستورات دارویی با ارزشی از گذشته به دست آمده اند.
5 درمان سنتی که هنوز می توانند به ما کمک کنند
درمان سنتی هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای درمان بیماری های وخیم است. در حال حاضر یک شاخه علمی درباره درمان سنتی و گیاهان دارویی وجود دارد. وظیفه افرادی که در این شاخه به تحقیق می پردازند، معرفی هر چه بیشتر دارو های طب سنتی به جامعه مدرن است.

علف شیر
شیره سفید به دست آمده از این گیاه که به آب ساب نیز معروف است، در سال 1826 به عنوان بهترین درمان برای زگیل، توسط گیاه شناس معروف نیکولاس کولپپر، معرفی شد. علف شیر راه خود را از اروپای سنتی به استرالیا، جایی که دکتر جیم ایلوارد آن را در باغچه اش کاشته است، باز کرده است. ایشان تحقیقاتی در مورد تاثیر این گیاه بر روی درمان سرطان پروستات انجام می دهند. این گیاه هم اکنون در بیشتر نقاط دنیا به عنوان یکی از درمان سنتی مفید برای درمان تبخال و زگیل شناخته می شود. یبشتر محققین اعتقاد دارند که بالتی ها در اروپای شمالی برای اولین بار از این ماده برای درمان بیماری های پوستی خود استفاده کرده اند. تحقیقات اخیر که در سال 2015 انجام شده، نشان می دهد که ژل به دست آمده از علف شیر می تواند به متوقف کردن ضایعات سرطانی پوست کمک کند.

زالو درمانی
زالو درمانی یکی از رایح ترین روش های تصفیه خون می باشد که از هزاران سال پیش در میان مردم محبوب است. بقراط پزشک دانشمند سرشناس یونانی اعتقاد داشت هرگونه عدم تعدل در مخاط چهارگانه ( خون، صفرای سیاه، صفرای زرد و خلط ) باعث ایجاد بیماری می شود. ایشان معتقد بود بهترین راه برای جلوگیری از این عدم تعدل، تخلیه مخاط اضافه به خصوص خون است. تا سال 1830 مکیدن خون توسط زالو ها در اروپا یکی از پر درامد ترین مشاغل محسوب می شد. با پیشرفت علم، دانشمندان هرگونه فایده برای زالو درمانی را رد کرده و این کار تقریبا رو به زوال رفت. اما در سالیان اخیر دوباره بیمارستان های معتبر دنیا مانند بیمارستان UCLH لندن، از این روش برای تصفیه خون بعد از جراحی های میکروسکوپی استفاده می کنند.

بید
هم مصری ها و هم هیپروکات ها اعتقاد داشتند استفاده از پوست بید باعث می شود تا درد کاهش پیدا کند. تاثیر واقعی این نسخه به صورت علمی برای اولین بار در سال 1763 طی تحقیقات جامعه سلطنتی بریتانیا تایید شد. اما تا سال 1915 طول کشید تا دلالان دارو از این گیاه برای ساخت آسپرین به صورت عمده استفاده کنند. فواید بید هر ساله موضوع تحقیق 1000 دانشمند است. مطالعات اخیر نشان می دهد که تاثیر بید بیش از یک مسکن ساده است؛ کاهش خطر ابتلا به سکته های مغزی و جلوگیری از سرطان از جدید ترین فواید این درمان سنتی می باشد.

گل برفی
دانشمندان اتحاد جماهیر شوروی برای اولین بار از گالانتامین، مشتق شده از گل برفی برای درمان بیماری های وخیمی مانند آلزایمر استفاده کردند اما جامعه شناسان قومی می گویند که اولین کسانی که خواص این گل را مورد استفاده قرار دادند، بلغاری ها بودند که با مالیدن گلبرگ های گل برفی به پیشانی خود، سردرد های خود را درمان می کردند. پروفسور هرنیش می گوید: " بلغاری ها از این درمان سنتی برای رفع مشکلات خود قبل از تحقیقات شوروی ها استفاده می کردند." در حال حاضر نیز بیشتر شرکت های دارو سازی از خواص این گیاه برای ساخت دارو های سردرد استفاده می کنند.

شیره معده گاو
یک دستور العمل سنتی به اسم ضماد چشم از کتاب پزشکی آنگلو ساکشن که قدمتی 1000 ساله دارد به دست آمده است که در آن گفته شده: "پیاز، سیر، شراب و شیره گاو را در یک ظرف ریخته و آن را بکوبید، سپس از این ضماد به مدت نه روز و نه شب استفاده کنید." آزمایشات نشان می دهد که این ضماد بسیار سریعتر از بهترین آنیت بیوتیک ها می تواند MSRA ها را نابود کند. دکتر کریستینا لی، دانشیار مطالعات وایکینگ در دانشگاه ناتینگهام، که این دستور را ترجمه کرده است، می گوید: "درمان های آنگلوساکسون بهترین شهرت را ندارند، اما این ایده که پزشکی آنگلوساکسون خرافات است، فراتر از قضاوت ما است."
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید