گاف 6 میلیارد دلاری یک کارمند بانک

اشتباه محاسباتی یکی از کارمندان بخش فروش ارزی دویچه بانک در لندن باعث شد تا مبلغ 6 میلیارد دلار به حساب صندوق تامینی یک مشتری آمریکایی واریز شود.

کد خبر : ۵۲۷۵
بازدید : ۳۸۹۳
اشتباه محاسباتی یکی از کارمندان بخش فروش ارزی دویچه بانک در لندن باعث شد تا مبلغ 6 میلیارد دلار به حساب صندوق تامینی یک مشتری آمریکایی واریز شود.

به گزارش اقتصادنیوز دویچه بانک بلافاصله در روز بعد این پول را از مشتری بازپس گرفت و این اشتباه را به فدرال‌رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا و سازمان نظارت مالی انگلیس اطلاع داد. این اشتباه درحالی ازسوی کارمند ناشی بخش فروش ارزی رخ داد که رییس او در مرخصی به سر می‌برد.

دلیل رخ دادن اشتباه فوق این بود که کارمند بخش فروش، به‌جای محاسبه ارزش خالص، ارزش ناخالص را محاسبه کرد که این مساله باعث شد تا این معامله با صفرهای بسیار انجام شود! البته این اشتباهات در معاملات با ارقام درشت معمولا رخ می‌دهد، اما رخ دادن چنین اشتباهی در این سطح بسیار نادر است. مسئولان دویچه‌بانک تاکنون درباره این اتفاق اظهارنظر نکرده‌اند.

این خبر درحالی منتشر شده که دویچه بانک، بزرگترین بانک آلمان، درحال ساماندهی اساسی فعالیت‌های بانکی خود است به‌طوری‌که «جان کرایان»، مدیر اجرایی جدید این بانک از آن با عنوان احیای بنیادین یاد می‌کند. این اصلاحات شامل تقسیم بخش بانکداری و سرمایه گذاری به دو بخش مجزا می‌شود.

این بانک همچنین، در سه ماهه سوم سال‌جاری ضرر ناخالص 6 میلیارد یورویی را گزارش کرد و در ابتدای ماه جاری نیز نسبت به احتمال کاهش سود سهام پرداختی هشدار داده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید