حکم قصاص پزشک تبریزی‎

پزشک جوان تبریزی که به اتهام قتل همسر و مادربزرگش و اقدام به قتل اعضای خانواده‌اش دربازداشت به سرمی برد با حکم قضات دادگاه کیفری تبریز به قصاص نفس -اعدام -محکوم شد.

کد خبر : ۵۲۸۸۸
بازدید : ۱۶۶۹
پزشک جوان تبریزی که به اتهام قتل همسر و مادربزرگش و اقدام به‌ قتل اعضای خانواده‌اش دربازداشت به سرمی برد با حکم قضات دادگاه کیفری تبریز به قصاص نفس -اعدام -محکوم شد.

حکمت علی مظفری، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: حکم قصاص پزشک تبریزی صادر شده است اما این رأی در مرحله ابلاغ است و چنانچه اعتراضی باشد به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد. بیستم مهر سال گذشته و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر مرگ دوعضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشرشد.
متهم پرونده نیز مدعی شد که فردی چند غذای نذری در اختیارش قرار داده و او غذاها را به خانه برده است که اعضای خانواده‌اش پس ازصرف غدا مسموم شده‌اند.‎ پس‌ از انتقال پنج عضوخانواده پزشک تبریزی، در نهایت همسر و مادربزرگ او جان باختند اما بقیه اعضای خانواده‌اش نجات یافتند.

به‌دنبال اظهارات عجیب پزشک جوان، تحقیقات ویژه جنایی برای رازگشایی از جنایت‌های تکاندهنده با پیگیری‌های شبانه روزی دادستان مرکز استان، بازپرس پرونده و کارآگاهان جنایی ادامه یافت تا اینکه درتجسس‌های بعدی، ابعاد تازه‌ جنایت فاش شد و پزشک تبریزی اعتراف کرد که غذاها نذری نبوده، بلکه خودش غذاها را از رستوران تهیه کرده و به خانه برده بود.
این درحالی است که همچنان انگیزه این جنایت فاش نشده است. پرونده پس‌ از تحقیقات تکمیلی به شعبه یکم دادگاه کیفری یک استان ارجاع شد ومتهم چندی قبل پای میزمحاکمه ایستاد. این درحالی است که براساس اعلام نظریه پزشکی قانونی، علت مرگ دو تن از اعضای خانواده این پزشک، مسمومیت با سم «فسفین» بوده و در بررسی غذاها نیز سم مورد نظر کشف شده است.
به گفته دادستان، این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد. عمده فعالیتش نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که ازسوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.وی با اشاره به شایعه مسمومیت و فوت به‌دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده نیز تأکید کرده بود: موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد درصد منتفی است و به‌هیچ عنوان موضوع غذای نذری مطرح نبوده است.
ضمن اینکه غذاها از یک رستوران‌ در تبریز خریداری شده است. تحقیقات کارآگاهان و بازپرس پرونده نیز حکایت از این داشت که موضوع غذای نذری به هیچ عنوان صحت نداشته است. حال آنکه خوشبختانه در جریان تحقیقات، محل این غذاخوری نیز شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا هم مشخص شد.
منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید