حمله مسلحانه به مدرسه‌ای در مریلند آمریکا

در حمله مسلحانه امروز (سه شنبه) یک فرد به دبیرستان «گریت میلز» در ایالت مریلند آمریکا دو دانش‌آموز زخمی شدند.

کد خبر : ۵۳۱۸۵
بازدید : ۱۴۲۴
مهاجم دو دانش آموز را هدف گلوله قرار داد و در نهایت توسط یکی از ماموران مدرسه زخمی و بازداشت شد. انگیزه وی از این اقدام هنوز مشخص نیست. وضعیت او و یکی از دانش آموزان مجروح، وخیم گزارش شده است. موج حملات مسلحانه در مدارس آمریکا، والدین و دانش آموزان را به وحشت انداخته است.

حادثه روز سه شنبه در شرایطی رخ داده است که ماه گذشته هم یک فرد مسلح ۱۸ ساله با حمله به یک دبیرستان در ایالت فلوریدا، ۱۷ تن را کشته و تعداد زیادی را زخمی کرده بود. در پی این حادثه، ده‌ها هزار دانش آموز آمریکایی چهارشنبه هفته گذشته به خیابان‌ها ریختند و با تجمع در مقابل نهاد‌هایی از جمله کنگره آمریکا، خواستار اصلاح قوانین مربوط به سلاح شدند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به تازگی کمیسیونی برای بررسی راه‌های جلوگیری از تکرار حوادث مسلحانه در مدارس این کشور تشکیل داده و پیشنهاد کرده بود که با همکاری دولت‌های ایالتی، دوره‌های آموزش استفاده از سلاح برای معلمان داوطلب برگزار شود.

فعالان مدنی آمریکا، اما اقدامات صورت گرفته را کافی نمی‌دانند و خواستار وضع قوانین سختگیرانه‌تری برای فروش سلاح هستند.

یکی از خواسته‌های مهم والدین و اتحادیه‌های آموزشی، افزایش حداقل سن مجاز برای خرید اسلحه از ۱۸ به ۲۱ سال است که تاکنون مورد توجه قانونگذاران آمریکایی قرار نگرفته است. قوانین مربوط به سلاح برای سالیان طولانی محل اختلاف‌های جدی میان احزاب آمریکا و عموما مورد حمایت نمایندگان جمهوریخواه بوده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید