شمار قربانیان آتش سوزی سیبری روسیه به ۵۳ نفر رسید

 رسانه‌های روسی اعلام کردند: شمار قربانیان حادثه آتش سوزی در مرکز تجاری در منطقه سیبری روسیه به ۵۳ نفر افزایش یافته است و اکثر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

کد خبر : ۵۳۵۵۵
بازدید : ۱۲۶۴
رسانه‌های روسی ازجمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و شبکه تلویزیونی ان. تی. وی روز دوشنبه خاطرنشان کردند: وضعیت ۱۱ نفر دیگر که در آتش سوزی مرکز تجاری زیمنایا ویشنیا در شهر کمرووا مفقود شده اند، مشخص نیست.

بر اساس این گزارش ها، ۱۲ نفر هم در بیمارستان بستری هستند.
امدادگران همچنان در زیر آوار‌های مرکز تجاری که هنوز دلیل آتش سوزی در آن مشخص نشده، به جستجوی افراد ناپدید شده می‌پردازند.

ولادیمیر پوچکوف وزیر موقعیت‌های اضطراری روسیه که در محل حادثه حاضر شده است، گفت که بخش‌های مختلف مرکز تجاری مورد جستجو قرار می‌گیرد و امدادگران از تمام امکانات برای این منظور استفاده می‌کنند.

در همین حال شبکه ان. تی. وی اعلام کرد: چهار نفر از جمله رئیس بخش سرگرمی‌های کودکان که در طبقه چهارم مرکز تجاری قرار داشت و آتش سوزی در آن رخ داده بود، دستگیر شده اند.

به گزارش این رسانه، بسیاری از قربانیان در سینمایی قرار داشتند که در طبقه چهارم قرار گرفته بود و در هنگام حادثه در‌های آن بسته بود و کودکان بر اثر خفگی گاز جان خود را از دست دادند.

مرکز تجاری زیمنایا ویشنیا پنج سال پیش افتتاح شد و دیشب اعلام شد که این مرکز به طور کامل نابود می‌شود. در همین حال شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: بازرسی تمام مراکز تجاری در استان کمرووا و نیز مناطق مختلف روسیه برای یافتن تخلفات احتمالی ساختمان سازی در این کشور آغاز شده است.

روسیه همه ساله شاهد وقوع ده‌ها آتش سوزی با قربانیان پرشمار است که بیشترین تلفات در سال ۲۰۱۲ با ۱۶۲ هزار رویداد و جان باختن ۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید