زوج نکو-کی‌روش، برای شکستن تابوی المپیک

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکیدبراینکه نمایندگان زن در حال پیگیری مطالبات زنان خود سرپرست هستند، از تامین اعتبارات برای اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند خبر داد.

کد خبر : ۵۳۶۱۷
بازدید : ۹۶۲
عرفان حاج بابایی l بیانیه‌های پی در پی کی روش و نمازی علیه یکدیگر هر چه نداشت، یک نکته جالب داشت. اینکه کارلوس کی روش در یکی از جوابیه‌های تند و تیز خود، گفت که جواد نکونام را گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی امید می‌داند.

این چراغ سبز از سوی سرمربی تیم ملی در حالی به نکونام داده می‌شود که شماره ۶ سابق تیم ملی همواره جزو مردان مورد اعتماد آقای سرمربی بوده است، اما برکناری ناگهانی نکونام از سمت دستیاری کی روش بدون هیچ توضیح قانع کننده ای، دلخوری کاپیتان سابق تیم ملی را به همراه داشته است.

با این حال رفتار حرفه‌ای و همراه با احترام و البته دو جانبه هم از سوی کارلوس کی روش و هم از سوی جواد نکونام، شرایط را در آستانه جام جهانی به گونه‌ای رقم زده که ممکن است یک بار دیگر جواد را روی نیمکت تیم ملی ببینیم. البته نه تیم ملی بزرگسالان بلکه تیم امید یا همان المپیک ایران.

نکونام در همان مدتی که حضور در کادر فنی تیم ملی را تجربه کرد، نشان داد از قدرت رهبری بالایی برخوردار است و این استعداد را دارد که در عرصه مربیگری رشد بکند. او به خوبی نحوه کار با جوانان تیم را می‌دانست و رابطه بسیار خوبی با آن ملی پوشان برقرار کرده بود. درست مثل زمان بازی اش که هم کاپیتان تیم بود و هم تکیه گاه جوانان کم تجربه‌تر تیم.

خداحافظی اش از بازی‌های ملی شوک سختی برای جوانانی بود که با حضور نکونام اعتماد به نفس می‌گرفتند و شاید مسائلی از این دست مثل خواست بازیکنان بود که باعث شد کی روش به فکر حفظ او در تیم ملی، اما این بار به عنوان یک مربی بیفتد.

پس از جدایی از کادر فنی تیم ملی، نکونام در خونه به خونه بابل هم نشان داد که شاگرد خلفی برای کی روش بوده. تیمی که نکونام آن را ساخت، الان از شانس خوبی برای صعود به لیگ برتر برخوردار است و خود را در فینال جام حذفی می‌بیند.

حالا کی روش در تازه‌ترین سخنان خود، نکونام را گزینه مناسبی برای هدایت تیم المپیک ایران دانسته. تیم المپیکی که بیش از نیم قرن است طعم صعود به این رقابت‌ها را نچشیده، ولی اینطور که به نظر می‌رسد، می‌تواند با دل خوش کردن به زوج نکونام-کی روش، بالاخره این تابو و طلسم را بشکند و راهی المپیک شود.

کی روش قبلا هم گفته بود که می‌خواهد از خود برای فوتبال ایران، میراث به جا بگذارد و مایل است افرادی نظیر جواد نکونام و یا آندرانیک تیموریان را در کنار خود داشته باشد تا آن‌ها بتوانند در عرصه مربیگری برای آینده فوتبال ایران مفید واقع شوند.
حال که خود او هم قرار است تا جام ملت‌های ۲۰۱۹ روی نیمکت تیم ملی بماند، شاید حضور نکونام روی نیمکت تیم امید باعث شود تا علاوه بر حل شدن بعضی مشکلات گذشته، باز هم جواد در مسیر آموختن از کی روش قرار بگیرد و با بهره بردن از هوش و دیسیپلین بالای خود، تبدیل به همان میراث ماندگاری شود که مستر سی کیو وعده اش را داده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید