رفت و آمد در جاده‌ها به اوج خود رسید

رئیس سازمان جوانان هلال احمر همزمان با بازگشت مسافران نوروزی گفت: هم اکنون تردد در جاده‌ها به اوج خود رسیده است و این مسئله افزایش احتمال تصادفات رانندگی را به همراه دارد.

کد خبر : ۵۳۷۵۳
بازدید : ۱۴۸۷
رئیس سازمان جوانان هلال احمر همزمان با بازگشت مسافران نوروزی گفت: هم اکنون تردد در جاده‌ها به اوج خود رسیده است و این مسئله افزایش احتمال تصادفات رانندگی را به همراه دارد.
بر اساس آمار پلیس، ۷۰ درصد تصادفات و سوانح رانندگی به دلیل خطای انسانی رخ داده است که می‌توان با ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور، تلفات را کاهش داد.

وی بیان داشت: بر اساس آمار‌های موجود، در سال ۸۴ میزان فوتی‌های سوانح رانندگی در کشور به حدود ۲۲ هزار نفر رسید که این آمار در سال گذشته به ۱۶ هزار فوتی کاهش یافته است که ارتقاء فرهنگ رانندگی در این زمینه بسیار تاثیر گذار بوده است.

حبیبی، طرح بهرفت که به منظور بهبود رفتار ترافیکی برای هجدمین سال در سراسر کشور در حال اجرا شدن است، قصد دارد خطرات وقوع سوانح رانندگی را به خانواده‌ها یادآوری کند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر اظهار کرد: در راستای سفر ایمن برای مسافران نوروزی کمپین به عنوان «نه به تصادفات» راه اندازی شده است و در این کمپین سعی می‌کنیم با کمک ۲۰ هزار داوطلب در یک هزار پایگاه این سازمان، خطرات حادثه ساز را به مسافران گوشزد کنیم.

رئیس سازمان جوانان خاطرنشان کرد: به جز مردم که عضویتشان در کمپین نه به تصادفات به بیش از ۲۹۰ هزار نفر رسیده بسیاری از مسئولان و سیاسیون و چهره‌های سرشناس حوزه ورزش و سلامت و هنر نیز به این کمپین پیوسته‌اند که از این میان می‌توان به حسن روحانی رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی کشور، طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

حبیبی گفت: همچنین محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، حسین تفتیان قهرمان دو سرعت ایران و آسیا، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدباقرنوبخت سخنگوی دولت، محمدرضاعارف نماینده مجلس شورای اسلامی، علی ماهر معاون فنی و برنامه ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سرتیپ محمدرضا میرحیدری بازرس نیروی انتظامی، مهران طالبیان معاون میراث فرهنگی و جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهو و رئیس سازمان استخدامی کشور نیز به این کمپین پیوسته‌اند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر به هموطنان توصیه کرد: برای کاهش مخاطرات و پیشگیری از حوادث تلخ جاده‌ای، تعهد دهیم و برای پایان خوش تعطیلات بهترین ایام سال، با جوانان هلال احمر در تلاش همگانی برای بهبود رفتار‌های ترافیکی در کمپین نه به تصادفات جاده‌ای همراه شویم.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید