حوادث تلخ نـوروز ۹۷

تعطیلات نوروز امسال هم با حوادث تلخ و شیرینش به پایان رسید. گرچه در طول این ایام نیز رانندگی‌های پرخطر، خشونت‌های کنترل نشده، خطا‌های انسانی و... اتفاقات تلخی را رقم زد و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد، اما بسیاری همچنان بر این باورند که امسال تعطیلات آرامی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده‌ایم.

کد خبر : ۵۳۷۸۵
بازدید : ۳۲۵۲
تعطیلات نوروز امسال هم با حوادث تلخ و شیرینش به پایان رسید. گرچه در طول این ایام نیز رانندگی‌های پرخطر، خشونت‌های کنترل نشده، خطا‌های انسانی و... اتفاقات تلخی را رقم زد و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد، اما بسیاری همچنان بر این باورند که امسال تعطیلات آرامی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده‌ایم.

مرگ جوان نخبه در اوج هیجان
آخرین روز‌های سال گذشته، پسر جوان نخبه تهرانی که برای گذراندن تعطیلات نوروزی به مازندران سفر کرده بود در جریان حادثه‌ای ناگوار جان باخت. «سید سینا فارابی» ۲۵ ساله، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی، در حالی که سوار بر موتور چهار چرخ غیر استاندارد اجاره‌ای بود دچار سانحه مرگبارشد و با واژگونی موتورش جان باخت.

۵ کشته در جاده خراسان رضوی
در حالی که تنها دو روز تا آغاز سال جدید مانده بود، تصادف پراید و هیوندا در جاده «بجستان» به «بردسکن» واقع دراستان خراسان رضوی، پنج کشته و چهار مجروح بر جا گذاشت. هر ۵ کشته سرنشینان پراید بودند و مصدومان نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

پایان کابوس ۸ ساله اعدام
زندانی محکوم به قصاص با تلاش بی‌وقفه اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس و با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت. این محکوم که سال ۸۸ به اتهام قتل، با حکم قصاص روبه‌رو شده بود سرانجام با رضایت خانواده مقتول از کابوس اعدام رهایی یافت.

همسرکشی درنخستین روزعید
نخستین روز نوروز مردی ازاهالی روستای «کله شیر» استان ایلام همسرش را با شلیک گلوله به قتل رساند وبعد هم با شلیک گلوله‌ای به زندگی خود پایان داد. این مرد که بر سر اختلاف‌های خانوادگی با همسرش به مشاجره پرداخته بود، نیمه جان به بیمارستان انتقال یافت، اما به‌خاطر شدت جراحت‌ها جان باخت.

قتل زن جوان با اسلحه شکاری
در دومین روز فروردین ۹۷، زن ۲۱ ساله‌ای از اهالی شهرستان مینودشت استان گلستان با شلیک اسلحه شکاری کشته شد. این جنایت ساعت ۲ بامداد در روستای القجر اتفاق افتاد ومأموران پلیس درعملیاتی ضربتی قاتل ۲۳ ساله و همدست ۱۹ ساله‌اش را دستگیر کردند، اما هنوزانگیزه آن‌ها فاش نشده است.

نجات معجزه‌آسای کوهنورد کرجی
کوهنورد کرجی که طی حادثه‌ای از ارتفاعات منطقه کلاک سقوط کرده بود با خوش شانسی از مرگ نجات یافت. ساعت دو بامداد دومین روز فروردین، مأموران گشت کلانتری ۴۰ «کلاک» که برای رسیدگی به درگیری چند همسایه به محل واقعه رفته بودند ناگهان با شنیدن صدای ناله‌ای در اطراف کوه‌های منطقه، خود را به محل مورد نظررسانده و کوهنورد مصدوم را که از شدت جراحت‌ها نیمه جان شده بود رابا گذشت چند ساعت ازحادثه هولناک نجات دادند. این کوهنورد ۴۸ ساله که به‌دنبال سقوط به داخل دره مصدوم شده بود با کمک مأموران گشت به بیمارستان انتقال یافت.

مادر و فرزند قربانی قاتل خاموش
قاتل خاموش در سومین روز نوروز، مادر و دختری از ساکنان روستای جنگل‌آباد شهرستان جیرفت واقع دراستان کرمان را به کام مرگ کشاند. زن ۲۴ ساله و دختر ۲ ساله‌اش به‌دلیل نشت گاز از آبگرمکن گازی در حمام، دچار خفگی شده بودند. با وجودی که همسایگان بسرعت آن‌ها را به بیمارستان منتقل کرده بودند، اما تلاش پزشکان برای نجات مادروفرزند بی‌نتیجه ماند و هر دو جان باختند.

جان باختن ۵ مرد در رودخانه
پنج مرد افغان در سومین روز نوروز هنگام شنا در رودخانه «مند بخش» محله کاکی بوشهر غرق شدند که اجساد هیچ یک از آن‌ها با وجود تلاش‌های نیرو‌های امدادی تا دیروز پیدا نشد.

مرگ کشاورز بدشانس
ساعت ۸ و ۴ دقیقه چهارمین روز نوروز، کشاورز ۴۰ ساله‌ای در شالیزار‌های جاده آمل- فریدونکنار، در برخورد با خودروی سواری جان باخت و دو زن ۴۴ و ۱۸ ساله و پسری ۶ ساله نیز که او را همراهی می‌کردند براثرمجروحیت به بیمارستان انتقال یافتند. این خودرو با ورود به داخل شالیزار با اعضای خانواده برخورد کرده بود.

طوفان پرحادثه شمال غرب
در چهارمین روز فروردین و پس از وقوع طوفان سهمگین شمال غرب با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، تیم‌های امدادی آذربایجان شرقی در جریان سقوط یک پاراگلایدر در کوه‌های اطراف شبستر قرار گرفتند. با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر وتداوم طوفان، نیرو‌های هلال احمر و اورژانس برای نجات سرنشین این پاراگلایدر بلافاصله وارد عمل شدند، اما سرانجام جسد اورا یافته و به پایین کوه انتقال دادند.

همچنین بر اثر این طوفان کابل برق نزدیک یک گاوداری درروستای شیخ، ولی نیز پاره شد و درپی برخورد برق فشار قوی با نرده فلزی گاوداری، ۱۴ رأس گاو تلف شدند.

در نخستین ساعات این طوفان نیز قسمت‌هایی از دیوار، سقف و قفس حیوانات باغ وحش ارومیه فرو ریخت که چهار قلاده گرگ، ۲ رأس میش، ۲ عدد تشی و یک بال کرکس فرار کردند و برخی دیگرازحیوانات نیز تلف شدند. حیوانات فراری ساعاتی بعد به دام افتادند و به باغ وحش برگردانده شدند. این طوفان سهمگین خسارت‌های قابل توجهی برجاگذاشت.

جسد رها شده در برغان
در نخستین روز‌های نوروز، مأموران گشت پلیس البرز در حوالی محله «برغان» جسد مرد جوانی را در حاشیه رودخانه پیدا کردند. جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و تیمی از مأموران مسئول تحقیق دراین باره شدند.

۱۵ مصدوم در انحراف اتوبوس
انحراف اتوبوس مسافربری از آزادراه زنجان - قزوین، ۱۵ مسافر را روانه بیمارستان کرد. این سانحه عصر چهارم فروردین به‌خاطر خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس اتفاق افتاد. مصدومان پس از درمان‌های مقدماتی در محل به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافتند.

مرد خشمگین، همسر و دخترش را سوزاند
روز پنجم نوروز نیز در حومه شهر «خان ببین» رامیان- استان گلستان- واقعه هولناکی رخ داد. دراین ماجرا مرد ۵۷ ساله پس از درگیری لفظی شدید با اعضای خانواده‌اش، شبانه در را روی آن‌ها قفل کرد و با ریختن بنزین همسر ۴۵ ساله و دختر ۲۱ ساله‌اش را در میان دود و آتش گرفتار کرده و زنده زنده سوزاند.
این مرد که با رسیدن مأموران پلیس ونیرو‌های امداد وهمزمان با انتقال مصدومان به بیمارستان، مدعی شد از این اتفاق اطلاعی نداشته و پس از شنیدن فریاد خانواده‌اش برای نجات آن‌ها وارد عمل شده است. اما او سرانجام در بازجویی‌های تخصصی لب به اعتراف گشود و به مأموران گفت: پیش از این اتفاق با خانواده‌ام درگیری لفظی شدیدی داشتم.
به همین دلیل پس‌از خوابیدن آنها، در را قفل کردم و با بنزین خانه را آتش زدم. وقتی آتش به داخل خانه رسید از کارم پشیمان شدم، اما در آهنی داغ شده بود و نتوانستم کاری برای نجات همسر و فرزندم انجام دهم. در این حادثه تلخ زن میانسال جان باخته و دختر جوانش با سوختگی ۹۰ درصدی تحت درمان قرار دارد. براساس اعلام پلیس قرار داشتن خانه این مرد در زمین کشاورزی حومه شهر سبب شده بود تا کسی از ساکنان منطقه متوجه ماجرا نشود.

۳ کشته در تصادف کامیونت و سواری
تصادف یک سواری با کامیونت در محور آشخانه به جنگل گلستان سه کشته و ۲ مصدوم داشت. علت این حادثه مرگبار که روزپنجم فروردین رخ داد در دست بررسی قرار دارد.

عروسی، عزا شد
شلیک‌های هوایی که درجریان برپایی جشن عروسی در شهرستان دهدشت- استان کهگیلویه و بویراحمد- رخ داد یک نفر از میهمانان را به کام مرگ برد و ۲ نفر نیز مجروح وروانه بیمارستان شدند. این حادثه غروب پنجمین روز فروردین در یکی از باغ‌های دهدشت رخ داد که ضارب ازسوی پلیس دستگیر شد.

قتل در شکارگاه
نوجوان ۱۶ ساله روستایی اهل شهرستان «شازند» استان مرکزی، همزمان با روز پنجم نوروز با پلیس تماس گرفت و مدعی شد در زمان شکار پرنده‌ای در صحرا تیرش خطا رفته و شوهر خواهرش را بشدت مجروح کرده است. به‌دنبال این تماس، تیم‌های امداد و پلیس بلافاصله به محل اعزام شدند، اما با وجود تلاش‌ها برای نجات جان مجروح ۳۶ ساله، موفق به نجاتش نشدند. ضارب نوجوان برای تکمیل تحقیقات و سیر مراحل قانونی تحویل پلیس شد.

مصدومیت ۶ سرنشین پراید
برخورد اتوبوس حامل گردشگران با پراید در جاده ییلاقی فیروزجاه در نزدیکی بابل، منجر به مصدومیت ۶ نفر شد. در این حادثه که ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه پنجم فروردین به اورژانس ۱۱۵ بابل گزارش شد دو زن ۴۶ ساله، دو مرد ۵۰ ساله و دو پسربچه هشت و چهار ساله که سرنشین پراید بودند، مصدوم شدند.

دستگیری قاتل در یک ساعت
عامل قتل دو تن در شهرستان امیدیه استان خوزستان در حالی که پس از جنایت متواری شده بود، در کمتر از یک ساعت دستگیر شد. این جنایت ۶ فروردین به پلیس گزارش شد و تحقیقات درباره انگیزه قتل ادامه دارد.

سفر خانوادگی مرگباردرلبنان
خانواده ایرانی که برای تعطیلات نوروز به لبنان سفر کرده بودند هنگام گرفتن عکس یادگاری کنار صخره معروف «روشه» بیروت گرفتار امواج دریا شده و به داخل آب افتادند. صیادان محلی با دیدن این صحنه برای نجات این خانواده وارد عمل شدند، اما تنها توانستند پدر، مادر و یکی از دختران را نجات دهند. سرانجام با تلاش صیادان و تیم‌های امدادی، اجساد دو دختر ۹ و ۱۵ ساله پیدا شد و پسر ۲۳ ساله خانواده همچنان مفقود است.

پایان زندگی دو جوان در یکقدمی بیمارستان
دو پسر ۱۷ و ۱۹ ساله در ششمین روز فروردین به‌دلیل مسمومیت دارویی در کنار بیمارستان قائم شهرستان اسدآباد جان باختند. به گفته فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد- استان همدان- اجساد این دو پسر زمانی پیدا شد که تعدادی از رهگذران به وضعیت آن‌ها در داخل پژو پارس مشکوک شده و موضوع را به پلیس گزارش کردند.
تحقیقات مقدماتی نشان داد آن‌ها مسافر بوده و به‌دلیل مسمومیت در بیمارستان تحت درمان قرارداشته، اما پس از ترخیص با رضایت شخصی، بار دیگر دچار مشکل شده و این بارقبل ازانتقال به بیمارستان جان باخته بودند.

کشف جسدی در رودخانه
روز ششم نوروز، کشف جسدی در ۵۰۰ متری رودخانه گادرشهرستان «اشنویه» -استان آذربایجان غربی- به پلیس گزارش شد. بررسی‌های مقدماتی نشان داد جسد متعلق به مردی اسب سواربوده که یک روز قبل هنگام عبور از رودخانه غرق شده و اثری از او به دست نیامده بود.

کلاهبرداری از معاون سابق وزیر دادگستری
مظفر الوندی، معاون سابق وزیر دادگستری و دبیر سابق مرجع ملی حقوق کودک که با کاروانی زیارتی برای تعطیلات نوروز به نجف رفته بود در ششمین روز نوروز وهنگامی که قصد بازگشت به کشور را داشت در فرودگاه نجف متوجه شد بلیت‌های او و هم کاروانی‌هایش جعلی است. مسافران سرگردان سرانجام پس از ساعت‌ها بلاتکلیفی موفق شدند برای ۶ ساعت بعد بلیت برگشت تهیه کنند. آن‌ها پس از بازگشت به ایران دریافتند آژانس مسافرتی که با آن به سفر رفته بودند متقلب بوده است. ۱۱۰ مسافر این کاروان پس از بازگشت به کشور شکایت کرده و در حال پیگیری موضوع در مراجع قضایی هستند.

قتل عام خانوادگی در «خنداب»
طی هفتمین روز نوروز، مرد ۶۰ ساله‌ای در یکی از روستا‌های شهرستان «خنداب» استان مرکزی، پس از درگیری با همسر میانسال واعضای خانواده او، آن‌ها را به گلوله بست و همسر، برادر زن، خواهرزن و مادرزنش را کشت وپس ازآن خود را به پلیس معرفی کرد. تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

تراژدی مرگ دخترک
مأموران پلیس مشهد شامگاه هفتمین روزسال جدید، جسد دختر بچه‌ای را داخل کیسه‌ای پلاستیکی در شهرک شهید رجایی کشف کردند. تحقیقات مقدماتی پلیس نشان داد دختر بچه روز سه‌شنبه ۷ فروردین برای خرید نان از خانه خارج و ناپدید شده بود. خانواده این کودک پس از ساعت‌ها جست و جوی ناکام، ساعت ۹ شب خبر مفقود شدن دخترشان را به پلیس دادند. تا اینکه جسد دختربچه که آثار خفگی روی گردنش مشهود بود، ساعت ۱۲ شب پیدا شد. جسد با دستوربازپرس کشیک قتل به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

مصدومیت ۳ زن و یک مرد در انفجار گاز
هفتم فروردین انفجارگاز در منطقه «چمستان» شهرستان نور-استان مازندران- ۴ عضو یک خانواده را راهی بیمارستان کرد. مصدومان سه زن و دختران ۱۲، ۲۲ و ۳۵ ساله و یک مرد ۴۵ ساله بودند که به‌دلیل سوختگی تحت درمان قرارگرفتند.

سه کشته در دو درگیری طایفه‌ای
درگیری طایفه‌ای در شهرستان‌های شادگان و لالی استان خوزستان ۳ کشته و ۳ مجروح بر جا گذاشت. این درگیری‌ها در هشتمین روز فروردین به پلیس گزارش شد. در یکی از آن‌ها که در شهرستان شادگان رخ داد، دو طایفه که از اواسط سال گذشته با یکدیگرمشاجره داشتند به دلایل نامعلوم بار دیگر با یکدیگر اختلاف پیدا کرده و با تیراندازی به یکدیگر مرد ۶۰ ساله و نوه ۲۲ ساله‌اش را به کام مرگ کشانده و یک تن را مجروح کردند. همچنین در شهرستان لالی نیز دو طایفه دیگر روی هم اسلحه کشیدند که یک نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.

مرگ ۵ ایرانی در ترکیه
۸ ایرانی که اعضای دو خانواده بودند و برای تفریح به ترکیه رفته بودند، در مسیر شهر بایبورد-گوموشحانه در شمال شرقی ترکیه دچار حادثه شده و با سقوط خودروی سواری‌شان به داخل چاله ۱۰ متری فاضلاب، کشته شدند. در این حادثه ۵ تن کشته و ۲ کودک ۱۲ ساله و یک کودک ۲ ساله مجروح شدند.

حادثه در نانوایی
نهمین روز نوروز ۹۷، فرورفتن سیخ‌های نان نانوایی در سر کارگر ۳۶ ساله به مأموران آتش‌نشانی رشت اعلام شد. با حضور امدادگران در محل، کارگر مصدوم که از ناحیه سر آسیب دیده بود از مرگ حتمی نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

کشته شدن سرنشینان پراید زیر چرخ‌های کامیون
در برخورد پراید و کامیونت ایسوزو که دهم فروردین در محور اندیکا- لالی واقع در استان خوزستان رخ داد ۶ تن کشته و ۲۳ نفر مصدوم شدند. در این تصادف سهمگین یک کودک، ۲ زن و ۲ مرد در دم کشته شدند و یک مصدوم نیزدر بیمارستان جان باخت.

خطری که از بیخ گوش مسافران گذشت
پرواز کیش- تبریز شرکت هواپیمایی آتا در نهمین روز فروردین هنگام فرود دچار حادثه شد که با ترکیدن لاستیک سمت راست مسافران را وحشت زده کرد. این پرواز با وجود این حادثه با مهارت خلبان در باند فرودگاه شهید مدنی تبریز به زمین نشست.

قتل در خیابان
صبح نهم فروردین مردی ۳۷ ساله در یکی از خیابان‌های شهر دهدشت، زن ۲۸ ساله‌ای از آشنایانش را با کلاشینکف به رگباربست. قاتل بلافاصله پس از این جنایت دستگیر شد و تحقیقات برای کشف انگیزه‌اش آغاز شد.

صاعقه، ۳ قربانی گرفت
عصر دهم فروردین، دختری ۱۲ ساله و ۲ پسر ۱۸ و ۲۰ ساله هنگام گردش در روستای هفت چشمه بخش کندوان میانه آذربایجان شرقی بر اثر برخورد صاعقه جان باختند.

دستگیری قاتل چوپان
عامل قتل چوپان ۴۵ ساله در شهرستان ساوه پس از ۲۱ روز شناسایی و دستگیر شد. این جنایت که ۱۶ اسفند ۹۶ به‌خاطر سرقت چند گوسفند رخ داده بود، با دستگیری یکی از عاملان جنایت وارد مرحله تازه‌ای شده و تلاش برای شناسایی دو همدست دیگر او ادامه دارد.

نجات ۷ سرنشین لنج باری
یک لنج باری با ملیت ایرانی که از بندر دوبی به مقصد بندر گناوه در حرکت بود، در فاصله هفت مایلی جنوب شرقی جزیره خارک به علت شرایط بد جوی و آبگرفتگی از ادامه مسیر بازماند. این شناور حوالی ساعت ۲:۵۰ صبح یازدهم فروردین اعلام وضعیت اضطراری کرد و سرنشینان شناور ناجی ۹ از بندر خارک پس از اعزام به موقعیت، موفق شدند پس از ساعت‌ها جست و جو سرنشینان این لنج را نجات دهند.

کارگر معدن زیر آوار
ریزش معدن زغال سنگ در شهرستان راور استان کرمان یک کارگر را به کام مرگ کشید و دو نفر را نیز زخمی کرد. در این حادثه که ساعت ۱۰ و ۴۷ دقیقه یازدهم فروردین رخ داد، نیرو‌های امدادی به منطقه اعزام شدند و جسد کارگر ۴۰ ساله را بیرون کشیدند. دو کارگر ۳۰ و ۴۰ ساله نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

جدال خونین در جشن ازدواج
درگیری میهمانان مراسم عروسی در شهرستان گرگان، با کشته شدن یک نفر و مجروح شدن سه تن دیگر جشن را به عزا تبدیل کرد. این حادثه شامگاه دهم فروردین رخ داد که پس ازورود پلیس به قائله ۶ نفر دستگیر شدند.

مسمومیت میهمانان عروسی
یازدهمین روز فروردین، ۵۲ تن از میهمانان مراسم عروسی زوجی در روستای باروج بخش یامچی مرند که یک شب پس از جشن ازدواج با خوردن کباب‌های باقی مانده از شام شب قبل مسموم شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند که همه آن‌ها سرپایی درمان شدند.

مرگ سرباز وظیفه پلیس
راننده پراید که در محور چناران- مشهد در حال حرکت بود در نزدیکی منزل آباد (حوالی مشهد) هنگام سبقت کنترل خودرو را از دست داد و به اتاقک پلیس برخورد کرد. بر اثر این برخورد که دوازدهمین فروردین رخ داد، راننده پراید که با رفتن در شانه خاکی جاده قادر نبود خودرو را متوقف کند، به دو سرباز یگان امداد پلیس خراسان رضوی در مشهد و کانکس پلیس برخورد کرد که یک نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات جان باخت.

۵۴ مصدوم در زلزله کرمانشاه
زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، دوازدهم فروردین شهرستان سرپل ذهاب را لرزاند و بیش از ۵۴ نفر را روانه بیمارستان کرد. براساس آخرین گزارش‌ها شمار زیادی از مجروحان سرپایی درمان شده و تنها چند نفر از آن‌ها در بیمارستان‌های سرپل ذهاب و کرمانشاه بستری هستند. مصدومان این حادثه ساکن شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین بودند.

کشف جسد کوهنورد پس از ۷۳ روز
پیکر کوهنورد تبریزی مفقود شده پس از ۷۳ روزجست‌و‌جو سرانجام روز ۱۲ فروردین با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر و کوهنوردان هیأت کوهنوردی استان آذربایجان شرقی در ارتفاعات «می‌شو» پیدا شد.

دستگیری سارق مسلح پس از ۴ سال
قاتل فراری پس از چهار سال زندگی پنهانی، هنگام سرقت مسلحانه گوسفندان، دستگیر شد. متهم ۴ سال قبل در جریان درگیری مرتکب جنایت شده بود که پس از چند سال تعقیب وگریزپلیسی دستگیر شد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید