غوغای مثلث ژاپنی‌ها

غوغای مثلث ژاپنی‌ها

یک بررسی کلی از عملکرد صنعت خودروسازی آمریکا در ماه مارچ 2018 نشان می‌دهد علیرغم رشد بالای خودروسازان آمریکایی، این برندهای ژاپنی از قبیل تویوتا، مزدا، میتسوبیشی، لکسوس، نیسان و هوندا هستند که تا اینجای سال بیشترین حجم از رشد فروش و اقبال را در بازار آمریکا به دست اورده‌اند. آلمان‌ها هم با فولکس، ‌مرسدس بنز، آئودی و ب ام و وضعیت فروش رو به رشدی داشته و در مقایسه با سال قبل اوضاع بهتری دارند گرچه برنامه‌های ترامپ برای افزایش تعرفه تجارت با شرکای اقتصادی ممکن است این رشد مناسب را با خطرات جدی روبرو کند.

کد خبر : ۵۳۹۸۷
بازدید : ۲۰۰۸

فرادید | رونق به بازار خودروی آمریکا برگشته و عملکرد خودروسازان در این بازار بزرگ حاکی از افزایش چشمگیر فروش اتومبیل در ماه مارچ است. به لطف کاهش هزینه حمل و نقل خودرو و ارائه بسته های مشوق، سرانجام در سومین ماه سال 2018 افت تقاضا از بازار خودروی آمریکا رخت بست و دومین بازار بزرگ خودروهای سبک جهان با رشد 6.4درصدی تقاضای موثر مواجه شد. این یعنی در این ماه بیش از 1.655 میلیون دستگاه خودرو به فروش رفته و تا پایان ماه سوم سال، تقاضای خودرو در آمریکا دو درصد رشد کرده و به حدود 4.113 میلیون دستگاه رسیده است.

غوغای مثلث ژاپنی‌ها

به گزارش فرادید ، بررسی‌های بیشتر حکایت از رشد عمده برندهای معتبر در این ماه داشته و چند شرکت هم موفق به کسب نرخ رشد 30 درصدی شده‌اند. کارشناسان بازار خودرو با اعلام این خبر عملکرد ماه مارچ صنعت خودروی آمریکا را بهترین عملکرد ممکن طی دو سال اخیر ارزیابی کرده‌اند. در عین حال اعتماد به آینده اقتصاد آمریکا، نرخ پایین بنزین در کنار تسهیلات ارزان کمک کرده تا خریداران با اطمینان وارد بازار خودرو شوند و چشم‌انداز مناسبی را برای سال 2018 به خودروسازان ارائه کنند.

غوغای مثلث ژاپنی‌ها

تا اینجای سال فورد با فروش بیش از 574 هزار دستگاه، رتبه اول را مال خود کرده گرچه بررسی فروش این شرکت در سه ماهه نخست سال 2018 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر از یک افت 2درصدی در سهم بازار و فروش شرکت فورد دارد. تویوتا همچنان دوم است و با رشدی معادل 8 درصد در مقایسه با سال 2017، تا اینجای سال بیش از 507 هزار دستگاه فروش را تجربه کرده است. شورولت دیگر خودروساز آمریکایی هم به عنوان شگفتی‌ساز سال با کسب رشدهای بی‌سابقه در مرز سبقت از تویوتا قرار گرفته است و فعلا بیش از 490 هزار دستگاه خودرو تحویل خریداران داده است. فروش شورولت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 4.1 درصد افزایش یافته است که در کنار شد دیگر خودروسازان آمریکایی از قبیل کریسلر، جیپ، بیوک و کادیلاک خبر از تغییر شرایط بازار آمریکا به نفع خودروسازان بومی می‌دهد.

غوغای مثلث ژاپنی‌ها

از مجموع 10 شرکت نخست رده‌بندی، هشت شرکت در ماه مارچ با رشد چشمگیر تقاضا مواجه شده‌اند، شش شرکت در مقایسه با ماه ژانویه فروش بیشتری داشته‌اند و سه شرکت هم در مقایسه با ماه فوریه در بخش فروش رونق را تجربه کرده‌اند. این بین رشد فروش خودروهای اقتصادی و شهری بیشتر بوده و تقاضا برای این نوع از اتومبیل‌ها 6.6 درصد افزایش پیدا کرده است. تقاضا برای خودروهای لوکس هم بالا بوده و بیش از 4.1 درصد افزایش یافته است.

غوغای مثلث ژاپنی‌ها

اما نیسان، هوندا و جیپ دیگر خودروسازانی هستند که با قرارگرفتن در رتبه چهارم تا ششم شرایط موفقی در دومین بازار بزرگ جهان دارند. در ماه مارچ این سه برند به ترتیب 145، 128 و 98 هزار دستگاه خودرو فروخته‌اند تا مجموع سهم خود در سه ماهه نخست سال 2018 را به بیش از 375، 329 و 228 هزار دستگاه برسانند. البته ماه مارچ برای نیسان ماه چندان خوبی نبود و این شرکت ژاپنی افتی 3.6 درصدی را تجربه کرد.

غوغای مثلث ژاپنی‌ها

اما پس از این سه برند، شرکت های هیوندای، سوبارو، جی ام سی و کیا قرار دارند که با حضور در مکان‌های هفتم تا دهم جدول فروش سالانه در ماه مارچ شرایطی متفاوت از همیشه را رقم زدند. سوبارو در این ماه از هیوندای جلو زد و با کسب نرخ رشد ماهانه 5.9 در مارچ 2018، فروش کل سال 2018 خود در سه ماه نخست را به مرز 150 هزار دستگاه نزدیک کرد. هیوندای البته باز هم افت کرد و ضمن کسب رشد منفی10درصد و فروش 60 هزار دستگاه خودرو در ماه مارچ، مجموع فروش خود را به بیش از 144 هزار دستگاه رساند تا در رتبه هشتم جا خوش کند. جی‌ام‌سی پشت سر هیوندای قرار گرفته و امسال با فروش مجموع 129 هزار دستگاه در سه ماه در رتبه نهم جا خوش کرده است. کیا هم پس از مدت‌ها به رشد مثبت رسید و با افزایش 2.5 درصدی در فروش ماه مارچ، ضمن تحویل بیش از 50 هزار دستگاه خودرو در این ماه مجموع فروش فصل نخست 2018 را برای خود به مرز 127 هزار دستگاه نزدیک کرد.

غوغای مثلث ژاپنی‌ها

در بین خودروسازانی که به تولید محصولات اقتصادی مشهورند، سه شرکت شورولت، میتسوبیشی و جی‌ام‌سی با کسب نرخ‌های رشد 2 رقمی موفق شده‌اند عملکرد خوبی را از خود در ماه مارچ به جا بگذارند. این سه برند قدیمی به ترتیب با نرخ رشد 15.6 ، 21.7 و 11.4 درصد رشد را در این ماه محقق کرده‌اند.

غوغای مثلث ژاپنی‌ها

از بین اتومبیل‌سازان لوکس هم هفت برند ولوو، مک لارن، جگوار، آلفارومئو، بنتلی، تسلا و لندروور توانستند با کسب نرخ‌های رشد بالای 20 درصد، به خوبی پشت پرده رشد شدید تقاضا در آمریکا برای خودروهای مجلل را نشان دهند. جالب است که سه برند نیمه‌لوکس آمریکایی یعنی بیوک، کریسلر و کادیلاک هم توانستند هر یک بین 10 تا 28 درصد رشد را در این ماه در زمینه فروش تجربه کنند.

غوغای مثلث ژاپنی‌ها

یک بررسی کلی نشان می‌دهد علیرغم رشد بالای خودروسازان آمریکایی، این برندهای ژاپنی از قبیل تویوتا، مزدا، میتسوبیشی، لکسوس، نیسان و هوندا هستند که تا اینجای سال بیشترین حجم از رشد فروش و اقبال را در بازار آمریکا به دست اورده‌اند.آلمان‌ها هم با فولکس، ‌مرسدس بنز، آوئودی و ب.ام.و وضعیت فروش رو به رشدی داشته و در مقایسه با سال قبل اوضاع بهتری دارند گرچه برنامه‌های ترامپ برای افزایش تعرفه تجارت با شرکای اقتصادی ممکن است این رشد مناسب را با خطرات جدی روبرو کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید