گزارش سانحه نفتکش سانچی تا پایان اردیبهشت نهایی می‌شود

سومین جلسه کمیته بررسی علل سانحه سانچی، هفته اول اردیبهشت‌ماه آتی با حضور نمایندگان ٤ کشور عضو این کمیته که شامل ایران، کره‌جنوبی، چین و پاناما (به‌عنوان کشور صاحب پرچم) در چین برگزار می‌شود.

کد خبر : ۵۴۳۳۸
بازدید : ۱۳۳۱
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: گزارش جمع‌بندی سانحه نفتکش سانچی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نهایی می‌شود. هادی حق‌شناس درباره آخرین وضع جعبه سیاه سانحه سانچی، افزود: سومین جلسه کمیته بررسی علل سانحه سانچی، هفته اول اردیبهشت‌ماه آتی با حضور نمایندگان ٤ کشور عضو این کمیته که شامل ایران، کره‌جنوبی، چین و پاناما (به‌عنوان کشور صاحب پرچم) در چین برگزار می‌شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد در این جلسه، ٤ کشور عضو کمیته در مورد علل سانحه سانچی به نتیجه و جمع‌بندی نهایی برسند. حق‌شناس با اشاره به این‌که روند بررسی علل سانحه سانچی با موفقیت ادامه داشته است، بیان کرد: امیدواریم با اطلاعاتی که از دو جعبه سیاه (VDR) نفتکش سانچی و شناور فله‌بر کریستال استخراج شده است و همچنین مصاحبه‌های صورت گرفته با خدمه شناور چینی توسط تیم ایرانی و سایر اطلاعات جانبی تا پایان اردیبهشت ماه‌سال جاری، تدوین گزارش نهایی علل سانحه سانچی تکمیل شود.
١٦ دی‌ماه پارسال یک کشتی فله‌بر چینی حامل ٦٤‌هزار تن گندم در سواحل شانگ‌های به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ١٣٠‌هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد؛ در این حادثه، نفتکش سانچی با ٣٠ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجار‌های سنگین شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تأکید رئیس‌جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه‌های کارشناسی و امدادی ازجمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشور‌های دیگر کار‌های مربوط انجام گیرد، اما اقدام‌های فوریتی و ضربتی برای خاموش‌کردن شعله‌ها و تعیین وضع خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجار‌ها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش‌سوزی بی‌ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی‌مدت در آن برای بررسی وضع میدانی ناممکن شده بود و درنهایت این کشتی پس از ٨ روز غرق شد. بررسی‌های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین علل واقعه همچنان در دست اقدام است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید