تشخیص هویت خلافکاران از فضا

از این پس افراد خلافکار باید نگران این باشند که ماهواره‌ها از فاصله بسیار دور از کره زمین هم قادر خواهند بود چهره و هویت آن‌ها را به دقت تشخیص دهند و آنان را به دام بیندازند.

کد خبر : ۵۴۷۲۳
بازدید : ۱۳۳۱
یک شرکت نوپای انگلیسی به نام Earth-i اولین مجموعه از ویدئو‌ها و عکس‌های رنگی و باکیفیت خود را که با استفاده از ماهواره VividX۲ از سوژه‌های بر سطح کره زمینه تهیه شده اند، منتشر کرده که در آن‌ها بسیاری از فعالیت‌های روزمره اشخاص در نقاط مختلف جهان به وضوح قابل مشاهده است.

این ماهواره می‌تواند عکس‌هایی از سطح زمین تهیه کند که در آن فعالیت فردی که در حال خاراندن بینی خود هست به وضوح قابل تشخیص دادن است. همچنین این ماهواره قادر به تصویربرداری ویدئویی با دقت ۵۰ فریم در ثانیه است و لذا شناسایی و ردگیری اتومبیل‌های مختلف در حال حرکت در بزرگراه‌ها از طریق ماهواره VividX۲ ممکن خواهد بود.

ماهواره VividX۲ می‌تواند به سرعت مدل سه بعدی هر سوژه‌ای را بر روی کره زمین تهیه کند که این امر به خصوص در زمان وقوع سوانح طبیعی مانند سیل به امدادگران کمک می‌کند تا درک بهتری از ابعاد و وضعیت ساختمان‌ها و اماکن تخریب شده یا مدفون در زیر آب پیدا کنند.

از این ماهواره می‌توان برای اقدامات دیگری مانند مقابله با آتش سوزی‌های وسیع، تسهیل عملیات اکتشاف نفت، مقابله با آلودگی‌های نفتی، نقشه برداری، مدیریت زمین‌های بزرگ، انجام عملیات کنترل و نظارت و ... استفاده کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید