بیش از ۹۵ درصد جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند!

بیش از ۹۵ درصد جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند!

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند بیش از ۹۵ درصد جمعیت جهان هوای ناسالم تنفس می‌کنند و کشور‌های کم درآمد شاهد بیشترین آسیب‌ها هستند.

کد خبر : ۵۵۰۶۵
بازدید : ۱۳۱۹
بیش از ۹۵ درصد جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند!
فرادید | گزارش‌های جدید نشان می‌دهند بیش از ۹۵ درصد جمعیت جهان هوای ناسالم تنفس می‌کنند و کشور‌های کم درآمد شاهد بیشترین آسیب‌ها هستند.

به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، طبق گزاراشات سالانه سازمان هواشناسی جهان که توسط موسسه سلامت (HEI) منتشر می‌شود نشان داد تنفس هوای آلوده در سالیان متمادی تا سال ۲۰۱۶، تقریبا سبب مرگ و میر ۶.۱ میلیون انسان در سرار جهان شده بود.

گزارش‌ها می‌گویند قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا منجر به سکته مغزی، حملات قلبی، سرطان ریه و بیماری‌های مزمن ریوی می‌شود که بسیاری از آن‌ها موجب مرگ افراد گوناگون در سراسر جهان می‌شود.
بیش از ۹۵ درصد جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند!

همچنین اذعان می‌کنند، آلودگی هوا چهارمین علت مرگ ناشی از مسائل سلامت و بهداشتی در سراسر جهان است که به ترتیب قبل از آن فشار خون بالا، رژیم غذایی نا مناسب و استعمال دخانیات (سیگار) قرار دارند.

آلودگی هوا سبب تلفات عظیمی در سطح جهان شده، Bob O'Keefe، معاون HEI می‌گوید، این مسئله برای کودکان و افراد مبتلا به مشکلات تنفسی، خطری جدی محسوب می‌شود و می‌تواند سبب اختلالاتی در امور روزمره آنان شود مانند، از دست دادن مدرسه و کار، و یا حتی منجر به مرگ زودرس شود.

وی می‌افزاید، "روند‌هایی که گزارش می‌کنیم پیشرفت واقعی را در برخی از نقاط جهان نشان می‌دهد -، اما وجود چالش‌های بزرگ مسئله‌ای اجتناب نشدنی است. "

بر اساس این گزارش، چین و هند به طور مشترک مسئول بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر جهانی ناشی از آلودگی‌ها هستند.

مشخص شده اکنون هند رقیب اصلی چین در مرگ زود هنگام ناشی از آلودگی است، در سال ۲۰۱۶ این تعداد حدود ۱.۱ میلیون نفر بوده است.

در حالی که این گزارش بیان می‌کند چین پیشرفت‌هایی در زمینه کاهش آلودگی داشته، اما بلعکس پاکستان و هند از سال ۲۰۱۶ روند رو به رشدی در افزایش آلودگی‌ها داشته اند.

اکثر افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی به کشور‌های آسیای مرکزی و آفریقا تعلق دارد که بیشتر در معرض هوای آلوده قرار دارند.
بیش از ۹۵ درصد جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند!

در حقیقت از هر ۴ مرگی که در هند اتفاق می‌افتد ۱ مرگ به دلیل آلودگی هوا است، و ۱ مرگ از هر ۵ مرگ در چین.

در این گزارش تعداد افراد متکی به سوخت‌های جامد بیان شده که در سال ۱۹۹۰ حدود ۳.۶ میلیارد به ۲.۴ میلیارد در سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

اثرات مخرب آلودگی هوا بر جمعیت جهان متعلق به گزارش اخیر است. در آوریل ۲۰۱۷، سازمان جهانی گزارش داد که آلاینده‌های محیطی تقریبا جان ۱.۷ میلیون کودک زیر پنج سال تهدید می‌کند.

در این تحقیق همچنین ادعا شده است که اکثریت قریب به اتفاق تلفات مربوط به آلودگی - ۹۲ درصد - در میان افرادی که در کشور‌های کم در آمد و متوسط زندگی می‌کنند، رخ می‌دهد.

منبع: cnn
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید