۳ راه رهایی از کمر درد در دوران بارداری

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه کمردرد در دوران حاملگی دردی است که بسیاری از خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند، بعضی روش‌های تسکین این درد را معرفی کرد.

کد خبر : ۵۵۳۲۵
بازدید : ۲۳۸۱
حبیب مفخم، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شبکه رادیویی سلامت گفت: کمردرد در دوران حاملگی دردی است که بسیاری از خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند، نکات مهمی هم در مورد کمردرد در دوران حاملگی وجود دارد.

وی افزود: با بزرگ شدن شکم و قرار گرفتن وزن در قسمت جلوی بدن نیاز به حفظ تعادل و افزایش فشار بیشتر به ناحیه ستون فقرات و مهره هاست و همینطور نیاز به افزایش انقباض و قدرت در ناحیه عضلات پشت است و این‌ها با افزایش سن حاملگی و بزرگ شدن شکم و افزایش وزن جنین نیاز به این تغییرات بیشتر است و کمردرد را بیشتر می‌کند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: استفاده از ورزش‌های مناسب در دوران بارداری به گونه‌ای که با تقویت عضلات جدار شکم و تقویت عضلات ناحیه اطراف ستون مهره ها، می‌توان میزان کمردرد را به شکل قابل ملاحظه‌ای کمتر کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: استفاده از کفش‌های مناسب و استفاده از توصیه‌هایی در مورد نحوه نشستن و ایستادن و خوابیدن باعث پیشگیری از درد در ناحیه کمرهنگام بارداری خواهد بود.

مفخم گفت: در غالب موارد این درد پس از زایمان پس از دو تا سه ماه بهبود خواهد پیدا کرد و علت آن هم از بین رفتن هورمون‌هایی است که از جفت ترشح می‌شود و باعث شل شدگی عضلات نگهداری لگن و مهره هاست، این موارد باعث تشدید درد می‌شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار کرد: پس از دوران حاملگی اگر درد‌ها ادامه داشت حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا علت کمردرد مشخص و درمان آن معلوم شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید