تصاویر/ ترامپ: این زن فوق‌العاده است!

تصاویر/ ترامپ: این زن فوق‌العاده است!

صدراعظم آلمان روز گذشته وارد واشنگتن شد و با رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو کرد. ترامپ در این دیدار مرکل را فوق العاده توصیف کرد.

کد خبر : ۵۵۵۷۱
بازدید : ۳۰۷۹
آنگلا مرکل صدراعظم المان روز گذشته در راستای رایزنی درباره برجام وارد واشنگتن شد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به گرمی از مرکل استقبال کرد، به طوری که تصاویر این دیدار سوژه رسانه‌های غربی شده است. رویترز در این باره نوشته است آن‌ها بسیار گرم بودند، اما در دو چیز نه! ناتو و تجارت...

پیش از سفر مرکل به واشنگتن مطبوعات اروپا گزارش داده بودند که هدف اصلی سفر مرکل به ایالات متحده مساله برجام است که قرار است در این مورد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و ترزا می‌می نخست وزیر انگلیس هم دراین باره با ترامپ رایزنی کنند، بنابراین پس از مرکل خانم می‌به دیدار ترامپ می‌آید تا بتواند چاره‌ای متناسب با منافع اروپا درباره برجام بیابند. کمتر از ۱۵ روز دیگر ترامپ درباره برجام تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

در گزارش زیر تصاویر خبرساز و محور کنفرانس مطبوعاتی رهبران آلمان و آمریکا را زا نظر می‌گذرانید:

دیدار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید نشست خبری نیز در پی داشت و دو طرف درباره موضوعات مختلف از جمله ایران، تجارت و هزینه‌های دفاعی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش دویچه وله، ترامپ از مرکل به گرمی استقبال کرد و او را زنی فوق‌العاده خواند، اما سفر کاری مرکل به آمریکا که پس از سفر رسمی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به کاخ سفید صورت گرفته به نظر باعث به دست آمدن پیشرفتی شگرفت در اختلاف نظر‌ها میان واشنگتن و برلین نشده که از جمله این اختلاف نظر‌ها می‌توان به مساله تعرفه‌های گمرکی آمریکا و مخالفت ترامپ با برجام اشاره کرد.

آنچه دو طرف در نشست خبری روز جمعه به تبادل نظر درباره آن‌ها پرداختند به این شرح است:ترامپ گفت: ما باید مطمئن شویم که دولت ایران به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند.

مرکل نیز تاکید کرد: توافق برجام نخستین گام در مسیر متوقف کردن تمایلات دولت ایران در خاورمیانه است و ما بر این باوریم که این توافق برای متوقف کردن ایران کافی نیست. وی افزود: باید بین اروپا و آمریکا در این باره توافق باشد.

تعرفه‌های گمرکی آمریکا
مرکل گفت که دو طرف به تبادل دیدگاه‌ها درباره این مساله پرداختند که آیا آمریکا معافیت گمرکی بر واردات آلومنیوم و فولاد از اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد یا خیر، اما به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد. وی افزود: تصمیم برای این مساله به رئیس جمهوری ایالات متحده بستگی دارد.

هزینه‌های دفاعی
ترامپ تاکید کرد که متحدان ناتو باید دو درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف هزینه‌های دفاعی کنند و البته اشاره‌ای به آلمان نکرد.

مرکل گفت که بودجه دفاعی آلمان در سال ۲۰۱۹ افزایش می‌یابد و این تنها راهی است که می‌توان به این هدف دو درصد دست یافت.

کسری بودجه تجاری
ترامپ تصریح کرد که آمریکا به دنبال یک تجارت عادلانه و دو طرفه با کشور‌های اروپایی است و کسری تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا اشاره کرد.

مرکل نیز گفت که آلمان به دنبال تجارتی عادلانه براساس قوانین تجاری بین‌المللی است و به مذاکرات باز درباره توافق تجاری دو جانبه میان اتحادیه اروپا و آمریکا اشاره کرد.

کره‌شمالی
ترامپ از مرکل بابت کمک به آمریکا در اعمال فشار حداکثری بر کره شمالی قدردانی کرد و افزود، آمریکا در زمینه مذاکرات صلح با کره شمالی بازی نمی‌خورد. وی افزود: در حال بررسی سه محل برای برگزاری نشست با رهبر کره‌شمالی هستیم.

مرکل نیز به ادامه تحریم‌های آمریکا علیه پیونگ یانگ اشاره کرد و گفت که با ترامپ برای توقف برنامه‌های اتمی کره شمالی همکاری می‌کند.

افتتاح سفارت آمریکا در قدس
ترامپ همچنین در نشست خبری مشترکش با صدراعظم آلمان به این مساله اشاره کرد که ممکن است برای افتتاح سفارت آمریکا در قدس به اسرائیل برود. وی گفت: احتمالا برای شرکت در افتتاح سفارت آمریکا به قدس بروم. مراسم افتتاح سفارت قرار است ماه آینده میلادی همزمان با تاسیس اسرائیل و سالروز "نکبة" برگزار شود.

سوریه
ترامپ بار دیگر تصریح کرد: کشور‌های ثروتمند منطقه مشارکت گسترده خود در سوریه را در مقابل کمک‌های بزرگی که ما ارائه می‌کنیم، آغاز خواهند کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید