ابهام در ماهیت شی نورانی سقوط کرده در خزر

کد خبر : ۵۵۷
بازدید : ۳۰۹۰

فرادید | مسوولان استان مازندران تاکید می کنند که هویت واقعی شی نورانی که پنج شنبه گذشته در دریای خزر سقوط کرده، مشخص نیست اما احتمال این که شهاب سنگ یا باقیمانده یک سفینه فضایی بوده باشد، وجود دارد.

به گزارش ایرنا، پنج شنبه هفته گذشته (21 اسفند ماه) گزارشات مردمی مبنی بر رویت یک شی نورانی در نقاط مختلف مازندران از جمله بابلسر، بابل، تنکابن، محمودآباد و حتی رودسر استان گیلان و سقوط آن به داخل دریای خزر دریافت شد.

رستم زرودی مدیرکل مدیریت بحران مازندران روز شنبه درباره سرنوشت این شی نورانی رویت شده گفت: بر اساس تحقیق صورت گرفته و گفت و گویی که با برخی از شاهدان عینی داشتیم، تخمین زده می شود که این شی نورانی در فاصله 30 کیلومتری از ساحل سقوط کرده باشد اما به طور دقیق مشخص نیست که در محدوده کدام یک از شهرستان های استان بوده است.

وی افزود: جست و جوهایی برای یافتن بقایای این شی نورانی صورت گرفت اما اطلاع دقیقی از آن به دست نیامد و به دلیل وجود این شی در عمق آب نیاز به عملیات زیرسطحی یا استفاده از اسکنر و یا رباط زیردریایی دارد که این امکانات در استان موجود نیست.

زرودی خاطرنشان کرد: هیچ خبری از احتمال سقوط هواپیما، پهباد و یا موارد دیگر وجود نداشته پس احتمال سقوط نیز منتفی است.

زرودی ادامه داد: این شی نورانی در دو استان دیده شده، هلال احمر گلستان نیز اعلام کرده که این شی نورانی توسط برخی از صیادان این منطقه رویت شده است.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران مازندران، در نقاط مختلف استان نیز صیادان این شی نورانی را دیده اند اما عکس و فیلمی از آن منتشر نشده است.

وی در خصوص احتمال این که این شی نورانی بقایای سفینه فضایی قزاقستان باشد نیز گفت: این موضوع به دلیل همزمانی دیده شدن این شی نورانی با بازگشت فضانوردان قزاقستانی تنها یک احتمال است.

احمد مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری نیز گفت که در جست و جوهای صورت گرفته کپسول سفینه فضایی یافت نشده تا تاییدی بر این ادعا باشد و این تنها یک احتمال است.

وی خاطرنشان کرد: البته این احتمال که این شی نورانی یک شهاب سنگ بزرگ بوده باشد، نیز وجود دارد.

یدالله صالحی رییس هلال احمر شهرستان تنکابن نیز گفت که روز پنج شنبه گزارشی هایی از طرف صیادان مبنی بر این که شی نورانی در دریا سقوط کرده است، دریافت شد و بررسی هایی در این خصوص صورت گرفت که به نتیجه ای نرسید.

محسن خسروی یکی از شاهدان عینی که خانه اش در ساحل شهرستان تنکابن قرار دارد و این شی نورانی را رویت کرده به خبرنگار ایرنا گفت: این شی ابتدا شبیه یک توده دود سفید بود که از آسمان به سمت دریا سرازیر می شد اما در نزدیکی به سطح دریا منفجر و نور شدیدی از آن ساطع شد.

۰
نظرات بینندگان
  • امیر ارسالی در

    هر چیزی ممکنه باشه، فضاپیمای روسی یا حتا USO آدم هایی که داخل دریا زندگی میکنن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید