در خانه خمیر پیتزا درست کنید

در خانه خمیر پیتزا درست کنید

بسیاری از مردم برای خوردن این غذا به رستوران‌ها رفته و با این کار مقادیر زیادی کالری، چربی و نمک دریافت می‌کنند

کد خبر : ۵۵۹۱۰
بازدید : ۲۱۰۰
بی‌شک پیتزا یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های دنیاست که از کوچک تا بزرگ طرفداران بسیار زیادی دارد. بسیاری از مردم برای خوردن این غذا به رستوران‌ها رفته و با این کار مقادیر زیادی کالری، چربی و نمک دریافت می‌کنند که همگی دشمن سلامتی هستند. درست کردن یک پیتزای سالم و خوشمزه در منزل می‌تواند راه حل این مسئله باشد؛ اما مهم‌ترین فاکتور برای پختن یک پیتزای لذیذ، خمیر پیتزا است. این بار قصد داریم طرز تهیه خمیر پیتزا را به بهترین روش به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا
چهار و نیم پیمانه آرد
یک قاشق چای‌خوری خمیر مایه فوری
یک‌چهارم پیمانه روغ
یک و سه‌چهارم پیمانه آب
روغن زیتون
یک و سه‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک
آرد ذرت به میزان لازم
طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا
قبل از شروع هر کاری، آرد را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.یک کاسه گود برداشته و آرد سرد، پودر خمیر مایه فوری و نمک را با هم مخلوط کرده سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید.برای این که بتوانید مواد را راحت‌تر با دست مخلوط کنید، یک ظرف آب یخ بردارید و پنجه‌های خود را خیس کرده و مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با هم مخلوط کنید. از ورز دادن خمیر در این مرحله پرهیز کنید.در ادامه آب را کم کم به خمیر اضافه کرده و دوباره با نوک پنجه‌ها خمیر را هم بزنید سپس آن را از ظرف خارج کنید. روی اپن یا میز آشپزخانه یک سفره پهن کرده و خمیر را روی آن قرار دهید.

خمیر را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه خوب ورز دهید تا فرمی یکدست و نرم بگیرد سپس روی آن را با روغن زیتون، خوب چرب کنید و داخل ظرف بزرگ، در جای گرم قرار دهید تا پف کند.
نکاتی برای درست کردن خمیر
مقدار مواد لازم گفته شده به اندازه ۴ عدد پیتزا بود. اگر خمیر اضافه آوردید، می‌توانید آن را تا ۳ روز در یخچال و ۳ ماه در فریزر قرار دهید.
اگر خمیر را داخل فریزر قرار دادید، برای استفاده یک روز زودتر آن را داخل یخچال نگهداری کنید سپس استفاده کنید.
منبع:کتاب کاله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید