روشهای حضور پررنگ و موثر در اینستاگرام
برای این که بتوان از اینستاگرام به صورت بهینه بهره برد، ایجاد پروفایلی که بتواند به طور موفقیت آمیزی توجه مخاطبان را جلب کند، مهم به نظر میرسد. با دنبال کردن یک سری نکات، بازاریابان رسانههای اجتماعی میتوانند به منظور دستیابی به نتایج بهتر در کسب و کار، پروفایل اینستاگرام خود را بهینه سازی کنند.
کد خبر :
۵۶۱۶۵
بازدید :
۱۸۲۳
سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ میلیون کاربر جدید جذب پلتفرم اینستاگرام شدند و این روند رو به رشد در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه دارد. البته دلایلی برای این پیشرفت باورنکردنی اینستاگرام وجود دارد. بسیاری از کاربران عادی برای دیدن عکس و ویدئوهای دوستان خود و برندهای محبوب از اینستاگرام استفاده میکنند.
شرکتها به اینستاگرام اعتماد دارند؛ زیرا کاربران از اینستاگرام بیشتر از سایر پلتفرمها نظیر فیس بوک و توئیتر برای آشنایی با برندهای مختلف استفاده میکنند. با این حال، برای این که بتوان از اینستاگرام به صورت بهینه بهره برد، ایجاد پروفایلی که بتواند به طور موفقیت آمیزی توجه مخاطبان را جلب کند، مهم به نظر میرسد.
با دنبال کردن نکاتی که در ادامه گفته میشود، بازاریابان رسانههای اجتماعی میتوانند به منظور دستیابی به نتایج بهتر در کسب و کار، پروفایل اینستاگرام خود را بهینه سازی کنند.
یک حساب تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید
در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون کسب و کار برای دسترسی به تجزیه و تحلیلهای مفید و ابزارهای تبلیغاتی محصولات خود از اینستاگرام استفاده میکنند. بر خلاف حساب شخصی، حساب تجاری این امکان را برای کاربران فراهم میآورد تا تجزیه و تحلیلهای مرتبط با هر پست و همچنین رشد دنبال کنندگان را مشاهده کنند. از آنجایی که ۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال میکنند، این امکان برای حسابهای تجاری فراهم است که به واسطه یک دکمه تماس، بتوان از طریق پیام مستقیم اینستاگرام، ایمیل یا اس ام اس با نمایندگان برندها در ارتباط بود. به گزارش زومیت، این موضوع باعث میشود که پشتیبانی از مشتریان رسانههای اجتماعی راحتتر از قبل باشد.
یک حساب تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید
در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون کسب و کار برای دسترسی به تجزیه و تحلیلهای مفید و ابزارهای تبلیغاتی محصولات خود از اینستاگرام استفاده میکنند. بر خلاف حساب شخصی، حساب تجاری این امکان را برای کاربران فراهم میآورد تا تجزیه و تحلیلهای مرتبط با هر پست و همچنین رشد دنبال کنندگان را مشاهده کنند. از آنجایی که ۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال میکنند، این امکان برای حسابهای تجاری فراهم است که به واسطه یک دکمه تماس، بتوان از طریق پیام مستقیم اینستاگرام، ایمیل یا اس ام اس با نمایندگان برندها در ارتباط بود. به گزارش زومیت، این موضوع باعث میشود که پشتیبانی از مشتریان رسانههای اجتماعی راحتتر از قبل باشد.
آخرین نکته حائز اهمیت اینکه، حساب کاربری تجاری در اینستاگرام تنها با چند حرکت میتواند سبب ارتقای محتوای شما شود. این نوع حساب کاربری نسبتا ارزان به شما اطمینان میدهد، صرف نظر از اینکه چه پستی را برای ارتقای پروفایل خود انتخاب میکنید، بخش وسیع تری از مخاطبان را در دسترس تان قرار دهد. به بیان ساده تر، یک حساب تجاری اینستاگرام، برای بازاریابان رسانههای اجتماعی قابلیت انعطاف پذیری بیشتری به منظور داشتن حضوری مؤثر در اینستاگرام فراهم میکند.
شاید بهترین قابلیت این است که حسابهای اینستاگرامی موجود در فضای مجازی تنها با چند کلیک به راحتی میتوانند به حسابهای کسب و کار تبدیل شوند.
از یک لینک پیگیری در پروفایل خود استفاده کنید
از آنجایی که اینستاگرام به بازاریابان رسانههای اجتماعی اجازه میدهد تا تنها یک URL زنده را در کل پلتفرم به اشتراک بگذارند، وجود یک لینک در پروفایل حساب تجاری بسیار مهم به نظر میرسد. با این حال، بسیاری از بازاریابان به اشتباه هنوز از یک لینک غیرقابل پیگیری در پروفایل حساب خود استفاده میکنند.
اگر لینک مورد استفاده قابلیت پیگیری نداشته باشد، فهمیدن اینکه چه تعداد از بازدید کنندگان وبسایت و مشتریان به واسطه لینک داده شده در اینستاگرام وارد وبسایت شده اند، غیر ممکن خواهد بود. با استفاده از یک پلتفرم تجزیه و تحلیل یا یک URL-ساز رایج نظیر Bit. ly بازاریابان میتوانند ببینند چگونه کاربران با لینکی که در قسمت bio وجود دارد، ارتباط برقرار میکنند.
از تصاویر چند گانه استفاده کنید
بازاریابان اینستاگرام باید پروفایلی طراحی کنند که نشانگر یک بیانیه باشد، ایجاد یک کلاژ چندگانه و نشان گر یک تصویر قابل درک، بهترین روش برای انجام آن است. برندهایی نظیر رولز رویس برای اشتراک گذاری تصاویر بزرگ که احتمالا هنگام کراپ کردن آنها در پستهای انفرادی درست به نظر نمیرسند به این روش تکیه میکنند.
از تصاویر چند گانه استفاده کنید
بازاریابان اینستاگرام باید پروفایلی طراحی کنند که نشانگر یک بیانیه باشد، ایجاد یک کلاژ چندگانه و نشان گر یک تصویر قابل درک، بهترین روش برای انجام آن است. برندهایی نظیر رولز رویس برای اشتراک گذاری تصاویر بزرگ که احتمالا هنگام کراپ کردن آنها در پستهای انفرادی درست به نظر نمیرسند به این روش تکیه میکنند.
بهتر از همه، هنگامی که برندها تعدادی از عکسهایی را که قابل تشخیص نیستند آپلود میکنند، میتواند سبب کنجکاوی دنبال کنندگان شوند. بسیاری از آنها انتخاب میکنند که برای دیدن تصویر در اندازه واقعی به پروفایل اینستاگرام شما بیایند.
روی یک شیوه قدرتمند سرمایه گذاری کنید
تنها راه فهمیدن اینکه آیا استراتژی شما در اینستاگرام کار میکند، داشتن تحلیل برای اثبات آن است. در حالی که یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام اطلاعات پایهای درباره عملکرد آن به شما ارائه میدهد، پلتفرمهای تحلیلی ثالث اطلاعات کاملی ارائه میدهند که در غیر این صورت قابل دستیابی نیستند.
روی یک شیوه قدرتمند سرمایه گذاری کنید
تنها راه فهمیدن اینکه آیا استراتژی شما در اینستاگرام کار میکند، داشتن تحلیل برای اثبات آن است. در حالی که یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام اطلاعات پایهای درباره عملکرد آن به شما ارائه میدهد، پلتفرمهای تحلیلی ثالث اطلاعات کاملی ارائه میدهند که در غیر این صورت قابل دستیابی نیستند.
از محاسبه عملکرد لینک ردیابی در بخش بیو یا زندگی نامه اینستاگرام تا تعیین اینکه کدام پستها بیشترین تعداد پیروان را به خود اختصاص میدهند، به منظور اشاره دقیق به بهترین زمان برای پست محتوای جدید، یک ابزار تحلیلی ثالث برای بهینه کردن استراتژی و پروفایل اینستاگرام شما ضروری است.
آزمون A / B بیوگرافی اینستاگرام
گاهی اوقات به سختی میتوان فهمید آیا بیوی اینستاگرام در خدمت اهداف بازاریابی رسانههای اجتماعی است یا خیر. بهترین روش برای درک اثر گذاری بیو از طریق آزمایش A / B است. برای شروع، ابتدا باید یک متغیر وابسته را انتخاب کنید که قابلیت اندازه گیری داشته باشد. یکی از متغیرهای وابسته محبوب ردیابی کلیکهای لینک URL است.
گام بعدی درست کردن تعداد قابل توجهی پروفایل اینستاگرامی و چرخیدن در میان آنها به طور مساوی است؛ البته باید اطمینان حاصل شود که هر بیو برای تعداد یکسانی از دنبال کنندگان و در مدت زمان یکسانی به نمایش گذاشته میشود. در پایان، با نگاهی به اطلاعات به دست آمده از عملکرد URL، میتوان دریافت کدام یک از پروفایلها در ایجاد لینکهای URL مؤثرتر بوده اند.
تمرکز باید روی کیفیت دنبال کنندگان باشد
بسیاری از بازاریابان اینستاگرام بر این باورند که داشتن تعداد زیادی از دنبال کنندگان برای ایجاد یک پروفایل کاملا بهینه از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر، به نظر میرسد که یک برند با دنبال کنندگان بیشتر، اعتبار بیشتری دارد.
تمرکز باید روی کیفیت دنبال کنندگان باشد
بسیاری از بازاریابان اینستاگرام بر این باورند که داشتن تعداد زیادی از دنبال کنندگان برای ایجاد یک پروفایل کاملا بهینه از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر، به نظر میرسد که یک برند با دنبال کنندگان بیشتر، اعتبار بیشتری دارد.
اما با یک نگاه اجمالی به پروفایل اینستاگرام متعلق به برخی از بزرگترین شرکتهای جهان میتوان دریافت که کیفیت دنبال کنندگان از تعداد آنها مهمتر است. پروفایلهایی با صدها هزار دنبال کننده وجود دارند. این پروفایلها حتی دنبال کنندگان بیشتری نسبت به شرکت سیلزفرس دارند. این شرکت با مالکیت بازار ۷۴ میلیارد دلاری برای کلاه، تنها ۴۲ هزار دنبال کننده دارد.
بازاریابان رسانههای اجتماعی باید بر توسعه یک استراتژی که مخاطبان را هدف قرار میدهد متمرکز شوند، نه افزایش تعداد دنبال کنندگان به منظور ایجاد اعتبار برای خود
یک تقویم محتوای خردمندانه درست کنید
برخلاف دیگر شبکههای اجتماعی، محتوای اینستاگرام در پروفایل شخصی یک فرد ذخیره نمیشود. در عوض، به راحتی میتوان پستهایی را دید که مربوط به چندماه پیش هستند. بازاریابان نباید از این موضوع غافل شوند و باید محتوای اینستاگرام خود را به صورت هوشمندانه و متوالی برای ایجاد پروفایلی که روایتی از نام تجاری آنها است در اختیار دنبال کنندگان خود قرار دهند.
اعلانهای اینستاگرام را فعال کنید
اطمینان حاصل کنید که شما یا تیمی که با شما همکاری میکند، در موقعیتی قرار دارید که از طریق روشن کردن اعلانهای اینستاگرام بلافاصله قادر به پاسخگویی به تمامی مخاطبان خود هستید. در دسترس بودن همیشگی یک برند برای مخاطبانش این امکان را فراهم میکند که تمایل و تعامل مخاطبان با آن برند افزایش یابد.
نامی مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید
فرض کنید که هنوز پروفایل خود را ایجاد نکرده اید، برای انتخاب یک اسم ایده آل باید وقت بیشتری صرف کرد. استفاده از نام برند بهترین شیوه به منظور پیدا کردن دنبال کنندگان وفادار است. اگر اسم مدنظر شما قبلا مورد استفاده قرار گرفته است، این امکان وجود دارد تا با پرداخت مبلغی به صاحب آن نام بتوان مالکیت آن را گرفت.
نظارت بر کانالهای پیام رسان
بسیاری از مصرف کنندگان انتظار دارند که در انواع مختلف شبکههای اجتماعی، خدمات فوری پشتیبانی از مشتری دریافت کنند. علاوه بر این، به طور میانگین مشتریان یک تجربه منفی از خدمات را با ۱۶ نفر از دوستان خود به اشتراک میگذارند. همان طور که به محبوبیت اینستاگرام در بین کاربران افزوده میشود، خدمات رضایت بخش پشتیبانی از مصرف کنندگان برای برندهای مختلف از اهمیت قابل توجهی برخوردار میشود.
یک تقویم محتوای خردمندانه درست کنید
برخلاف دیگر شبکههای اجتماعی، محتوای اینستاگرام در پروفایل شخصی یک فرد ذخیره نمیشود. در عوض، به راحتی میتوان پستهایی را دید که مربوط به چندماه پیش هستند. بازاریابان نباید از این موضوع غافل شوند و باید محتوای اینستاگرام خود را به صورت هوشمندانه و متوالی برای ایجاد پروفایلی که روایتی از نام تجاری آنها است در اختیار دنبال کنندگان خود قرار دهند.
اعلانهای اینستاگرام را فعال کنید
اطمینان حاصل کنید که شما یا تیمی که با شما همکاری میکند، در موقعیتی قرار دارید که از طریق روشن کردن اعلانهای اینستاگرام بلافاصله قادر به پاسخگویی به تمامی مخاطبان خود هستید. در دسترس بودن همیشگی یک برند برای مخاطبانش این امکان را فراهم میکند که تمایل و تعامل مخاطبان با آن برند افزایش یابد.
نامی مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید
فرض کنید که هنوز پروفایل خود را ایجاد نکرده اید، برای انتخاب یک اسم ایده آل باید وقت بیشتری صرف کرد. استفاده از نام برند بهترین شیوه به منظور پیدا کردن دنبال کنندگان وفادار است. اگر اسم مدنظر شما قبلا مورد استفاده قرار گرفته است، این امکان وجود دارد تا با پرداخت مبلغی به صاحب آن نام بتوان مالکیت آن را گرفت.
نظارت بر کانالهای پیام رسان
بسیاری از مصرف کنندگان انتظار دارند که در انواع مختلف شبکههای اجتماعی، خدمات فوری پشتیبانی از مشتری دریافت کنند. علاوه بر این، به طور میانگین مشتریان یک تجربه منفی از خدمات را با ۱۶ نفر از دوستان خود به اشتراک میگذارند. همان طور که به محبوبیت اینستاگرام در بین کاربران افزوده میشود، خدمات رضایت بخش پشتیبانی از مصرف کنندگان برای برندهای مختلف از اهمیت قابل توجهی برخوردار میشود.
از آن جایی که حسابهای تجاری اینستاگرام این امکان را برای بازدید کنندگان پروفایل فراهم میآورند تا با یک کلیک با برندهای مختلف در تماس باشند، درخواست مشتریان به راحتی در هر ساعتی از روز قابل رسیدگی است. با توجه به این واقعیت، بازاریابان رسانههای اجتماعی باید فردی را برای نظارت بر پیامهای دریافتی در طول ساعات کاری در نظر بگیرند.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰