سرمایهگذاری گسترده فولکس روی برقیها
مدیر جدید گروه فولکسواگن یعنی هربرت دیس اعلام کرد که این گروه، نزدیک به 48 میلیارد دلار به تامینکنندههای باتریهای الکتریکی خود پرداخته است و هدف آنها، رساندن این مبلغ به 50 میلیارد دلار است تا نیازهای گروه فولکسواگن در زمینه باتری برای خودروهای الکتریکی، تا سال 2025 به طور کامل تامین شود.
48 میلیارد دلار برابر با ارزش کل شرکت تسلا و همچنین، دو برابر برنامه پیشین گروه فولکسواگن که همین چند هفته پیش اعلام شده بود، محسوب میشود و نشاندهنده جدیت فولکسواگن درباره الکتریکیسازی خودروها و محصولات مختلف این گروه است.
این افزایش بودجه، دو دلیل اصلی داشته است: اول اینکه محبوبیت و تقاضای خودروهای الکتریکی در چین، به دلیل معافیت مالیاتی دولت این کشور برای صاحبان خودروهای الکتریکی به شدت بالا رفته و دلیل دوم هم، کاهش شدید و بیش از انتظار فروش خودروهای دیزلی در جهان، مخصوصا در اروپا است.
دیس این برنامه را در نشست سالانه گروه فولکسواگن در برلین اعلام کرد و گفت که قصد دارد میزان فروش خودروهای الکتریکی این گروه را تا سال 2025، به 3 میلیون دستگاه در سال برساند. رسیدن به این هدف به معنای این است که از هر 4 خودرویی که توسط این گروه فروخته میشود، حداقل یکی از آنها باید الکتریکی باشد.
تا اوایل 2020، گروه فولکسواگن که شامل آئودی، بنتلی و پورشه هم میشود، حداقل 25 خودروی الکتریکی و 20 مدل هیبریدی برای فروش خواهد داشت. البته تامین باتری برای این خودروها، یک چالش بسیار بزرگ است. چالشی که دیس در جلسه گروه، باعث برطرف شدن نگرانیهای مربوط به آن شد.
اولین خودروی الکتریکی فولکسواگن، نسخه تولیدی کانسپت هاچبک I.D. خواهد بود که در سال 2020 عرضه میشود. آئودی تا پایان امسال، شاسیبلند الکتریکی e-Tron را عرضه خواهد کرد و پورشه هم میخواهد تا سال بعد، نسخه تولیدی کانسپت سدان Mission E را عرضه کند.
منبع :خودرونویس