چرا جلاد داعش هنوز به حساب بانکی خود در بریتانیا دسترسی دارد؟

چرا جلاد داعش هنوز به حساب بانکی خود در بریتانیا دسترسی دارد؟

جلاد داعش همچنان به حساب بانکی خود در بریتانیا دسترسی دارد. بازپرس مستقل دولت بریتانیا به تازگی اظهار داشته که تنها شش حساب از 600 حساب داعشی‌ها در بریتانیا مسدود شده است.

کد خبر : ۵۶۲
بازدید : ۱۰۴۸
فرادید | جلاد داعش همچنان به حساب بانکی خود در بریتانیا دسترسی دارد. بازپرس مستقل دولت بریتانیا به تازگی اظهار داشته که تنها شش حساب از 600 حساب داعشی‌ها در بریتانیا مسدود شده است.

به گرازش فرادید به نقل از واشینگتن تایمز، دیوید آندرسون از مقامات عالی‌رتبه مشاوران ملکه و بازپرس مستقل دولت بریتانیا می‌گوید: «رقم مربوط به حساب‌های مسدود شده بسیار پایین است.»

محمد اموازی که به «جلاد داعش» مشهور شده از شهروندان سابق بریتانیا بوده و در گروه تروریستی داعش نقشی اساسی دارد. او در چندین ویدیو منتشر شده از داعش، سر برخی از شهروندان ژاپنی و آمریکایی را از تنشان جدا کرده است.

چرا جلاد داعش هنوز به حساب بانکی خود در بریتانیا دسترسی دارد؟

با این حال، نام محمد اموازی در میان حساب‌های مسدود شده دولت بریتانیا دیده نمی‌شود. آقای آندرسون در گزارش خود نوشت: «رقم پایین حساب‌های مسدود شده نشان می‌دهد که قانون مسدود کردن حساب نقشی اساسی در مبارزه با گروه‌های تروریستی ندارد.» او معتقد است که از «قانون مسدود کردن دارایی‌ها» باید به نحوی بهتر استفاده شود.

دولت بریتانیا تاکنون 74 هزار دلار از دارایی‌های مربوط به داعشی‌ها را مسدود کرده است.

پروفسور انتونی گلیز، مدیر مرکز امنیت و مطالعات اطلاعات دانشگاه باکینگهام، می‌گوید: «این هم یک نمونه‌ی دیگرِ شکست دولت بریتانیا است. آن‌ها قول داده بودند که از امنیت ملی ما محافظت کنند.» او همچنین اضافه کرد که دسترسی تروریست‌های داعشی به حساب‌های بانکی خود در بریتانیا «قابل درک نیست.»

شاید بتوان بدترین اتفاق ممکن را این مورد نامید: دولت بریتانیا تخمین زده است که 300 بریتانیایی که با داعش جنگیدند اکنون به کشور بازگشته‌اند، ولی حساب هیچ‌یک از آن‌ها مسدود نشده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید