رضایت پای چوبه دار

رضایت پای چوبه دار

پسر جوان که در جریان نزاع دسته جمعی یک افغانی را به قتل رسانده بود پس از محاکمه به قصاص محکوم شد، اما درحالی که یک قدم با چوبه دار فاصله داشت توانست با جلب رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات یابد.

کد خبر : ۵۶۸۵۲
بازدید : ۳۴۳۴

قاتلی که پای چوبه دار رضایت گرفت

پسر جوان که در جریان نزاع دسته جمعی یک افغانی را به قتل رسانده بود پس از محاکمه به قصاص محکوم شد، اما درحالی که یک قدم با چوبه دار فاصله داشت توانست با جلب رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات یابد. صبح دیروز این جوان از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری انتقال یافت تا از جنبه عمومی جرم و اعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی محاکمه شود.

روز بیست وششم اسفند سال ۹۳ در یک نزاع خونین که در یکی از بوستان‌های سعادت آباد آغاز شد دو پسر ایرانی و سه پسر افغان با هم درگیر شدند و یکی از پسران افغان با ضربه چاقو به کام مرگ فرو رفت.

متهم به قتل به نام سهراب ۲۶ ساله دستگیر شد و در بازجویی‌ها به کارآگاهان جنایی گفت: وقتی من متوجه شدم دوستم توسط سه پسر افغان خفت‌گیری شده است همراه با دوستانم در بوستان سعادت آباد با آن سه پسر شرور درگیر شدیم و در یک لحظه دیدم چاقویی بر زمین افتاده که من هم چاقو را برداشتم وضربه‌ای به یکی از آن پسران افغان زدم.

این متهم پس از اعتراف به جنایتی که مرتکب شده به اتهام مباشرت در قتل در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد که با تأیید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت، اما در آخرین دقایق توانست با جلب رضایت اولیای دم از اعدام نجات یابد به شرطی که دیه کاملی به خانواده مقتول بپردازد.

این زندانی صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی وبا حضور قاضی واعظی از نظر جنبه عمومی جرم محاکمه شد و همچنین دو پسر جوان دیگر هم که در این نزاع دسته جمعی شرکت داشتند به اتهام مشارکت در نزاع محاکمه شدند و در پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید