حمله ترامپ به قانونی که خودش وضع کرد

حمله ترامپ به قانونی که خودش وضع کرد

دونالد ترامپ به صورت ناباورانه‌ای از دموکرات‌ها بابت جداکردن فرزندان مهاجران از پدر و مادرهای‌شان انتقاد کرد ترامپ خودش این سیاست را راه‌اندازی کرده است

کد خبر : ۵۷۵۵۷
بازدید : ۸۰۸
حمله ترامپ به قانونی که خودش وضع کرد
دونالد ترامپ از دموکرات‌ها بابت بحث‌برانگیزترین قانونی که دولت خودش وضع کرده، انتقاد کرده است: جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از پدر و مادرهای‌شان.

ترامپ در توییتی صبح روز شنبه از آمریکایی‌ها درخواست کرد با «فشار آوردن» بر دموکرات‌ها قانون وحشتناکی که کودکان را از خانواده‌های‌شان جدا می‌کند، برداشته شود. او در این توییت می‌نویسد: «به دموکرات‌ها فشار بیاورید تا به قانون وحشتناکی که کودکان را از پدر و مادرهای‌شان براساس قانون «گرفتن و رهاکردن» یا Catch and Release جدا می‌کند، پایان دهند. لاتاری و مهاجرت زنجیره‌ای هم باید حذف شود و باید آن دیوار را بسازیم! دموکرات‌ها از آدم‌کش‌های MS-١٣ حمایت می‌کنند.»

گنگ MS-١٣ یک باند جنایی بین‌المللی است که از سال ١٩٨٠ در لس‌آنجلس کالیفرنیا شکل گرفته است. بیشتر اعضای آن از اهالی آمریکای مرکزی و عمدتا ال‌سالوادور هستند. مهاجرت زنجیره‌ای، قانونی است که دارندگان کارت سبز یا Green Card یا شهروندان آمریکایی می‌توانند برای دیگر اعضای خانواده خود اقدام کنند تا به آمریکا بیایند.

برخلاف توییت ترامپ، هیچ قانونی وجود ندارد که کودکان را از پدر و مادرهای‌شان جدا کند. دولت ترامپ این سیاست را از اول ماه می‌به اجرا درآورده است. در همان زمان جف سشنز، دادستان کل آمریکا در یکی از سخنران‌هایش بر این موضوع تاکید کرده بود.

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا موسوم به ACLU در پاسخ به ترامپ توییت کرده که «هیچ قانونی این موضوع را اجباری نکرده است. جدا کردن فرزندان از پدر و مادرهای‌شان انتخاب دولت شماست. صد‌ها کودک از سن ٢ سالگی گرفته تا بالاتر در خطر آسیب‌های روحی و روانی مادام‌العمر قرار دارند. به شما اجازه نمی‌دهیم دیگران را سرزنش یا از خانواده‌های‌شان برای ساخت دیوارتان سوءاستفاده کنید.»

این قانون انتقاد‌های بسیاری در پی داشته است. بعضی‌ها حتی افزایش رفتار غیرانسانی با مهاجران در آمریکا را به جو زشت و ناپسند آلمان قبل از هولوکاست تشبیه کرده‌اند.

تد لو، سناتور دموکرات کالیفرنیا در توییتی از ملانیا ترامپ درباره «بهترین باش» کمپین جدیدی برای آموزش اهمیت سلامت اجتماعی، عاطفی و فیزیکی کودکان بازخواست می‌کند: «جداکردن کودکان از پدر و مادرهای‌شان قطعا جزیی از قوانین «بهترین باش» نیست. آیا اقدامی انجام خواهید داد؟ تا زمانی که شوهرتان قوانینی وضع می‌کند که کودکان را از خانواده‌های‌شان جدا و آن‌ها را به امان خدا رها می‌کند، هیچ‌کس اهداف «بهترین باش» را جدی نخواهد گرفت.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید