راز موفقیت مارک زاکربرگ‌ها

راز موفقیت مارک زاکربرگ‌ها
کد خبر : ۵۷۶۳۹
بازدید : ۹۶۹
راز موفقیت مارک زاکربرگ‌ها
مجله فست کمپانی اخیرا منتشر کرده که یک مدیرعامل در سطح متوسط سالانه حداکثر ٦٠ کتاب می‌خواند. بهترین و روشن‌ترین ذهن‌های دنیا مانند اسفنجی عمل می‌کنند که بهترین ایده‌های غیرخیالی را جذب می‌کنند و دانش آن را در زندگی و کار خود به کار می‌گیرند. آیا دوست دارید خود را در میان آریانا هافینگتون‌ها و مارک زاکربرگ‌های این دنیا ببینید؟ مطالعه به شما کمک می‌کند به آن‌ها برسید.

اکثر مدیرعامل‌ها سالانه بیش از ٦٠ کتاب می‌خوانند. وقتی که به شخصیت‌های موفق در دنیا نگاه می‌کنید، فکر می‌کنید چگونه به این نقطه رسیده‌اند؟ انگیزه؟ حتما. تلاش و کوشش؟ قطعا. شانس؟ زیاد. با این حال، موفق‌ترین شخصیت‌ها علت موفقیت خود را یک عادت خوب می‌دانند: مطالعه. نمی‌توانید تصور کنید؟ ایلان ماسک، مدیرعامل سفینه فضایی SpaceX و ماشین‌های هیبریدی تسلا می‌گوید؛ برای ساخت پرتاب‌گر فضایی کتاب‌های مختلفی خوانده است.

جیم کانترل، سرمایه‌گذار و مهندس آمریکایی می‌گوید: «هربار که کسی از ایلان می‌پرسد چگونه پرتاب‌گر فضایی ساختی، جواب می‌دهد «کتاب می‌خوانم». خب، درست است. کتاب‌ها را بلعیده است. همه چیز را می‌داند. باهوش‌ترین کسی است که تابه‌حال دیده‌ام. برای ساخت پرتاب‌گر فضایی از قبل برنامه‌ریزی داشته است.»

وارن بافی موفق‌ترین سرمایه‌گذار آمریکایی است. از عطشش برای مطالعه استفاده کرده تا درباره هر صنعتی که وجود دارد، اطلاعات کسب کند. او می‌گوید: «هر روز ٥٠٠ صفحه بخوانید. این‌گونه می‌توانید دانش کسب کنید. مانند بهره مرکب است که به سرمایه اصلی اضافه می‌شود. همه شما می‌توانید این کار را انجام دهید، اما تضمین می‌کنم خیلی از شما‌ها این کار را انجام نمی‌دهید.»

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، جلسات کتابخوانی را در سال ٢٠١٥ راه‌اندازی کرد تا خودش و دیگران را به چالش بکشد که هر دو هفته یک کتاب بخوانند. این‌ها تنها اشخاصی نیستند که مطالعه را دوست دارند و آن را عادتی برمی‌شمارند که انسان را متحول می‌کند. اکثر مدیرعامل‌ها سالانه ٦٠ کتاب می‌خوانند، یعنی ماهانه ٥ کتاب. چرا؟ چون می‌دانند هر مشکلی که وجود دارد، قبلا مشکل فرد دیگری بوده است. کسی در مکانی دیگر راه‌حل را پیدا کرده و آن را نوشته است. موفق‌ترین مدیرعامل‌ها به اندازه کافی باهوش هستند که بدانند کتاب بهترین مدرسه است، آن‌ها نباید چرخ جدیدی تولید کنند تا تغییر بزرگی ایجاد کنند. معروف‌ترین مدیرعامل کتابخوان قطعا بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، پولدارترین مرد دنیا و بشردوست است. با وجود مشغله و تعهدات کاری زیاد، می‌تواند هفته‌ای حداقل یک کتاب بخواند و به هر کسی که می‌خواهد موفق باشد، پیشنهاد می‌کند کتاب بخواند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید