۵ ویژگی برتر گوشی HTC U12 پلاس

۵ ویژگی برتر گوشی HTC U12 پلاس

چند روز پیش شاهد معرفی رسمی گوشی HTC U۱۲ پلاس بودیم؛ گوشی هوشمندی که از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برد. در مورد این ویژگی‌ها، می‌توانیم به نسل جدید Edge Sense و بهبود‌های صورت گرفته در دوربین اشاره کنیم.

کد خبر : ۵۷۸۰۵
بازدید : ۱۱۸۶

۵ ویژگی برتر گوشی HTC U12 پلاس

چند روز پیش شاهد معرفی رسمی گوشی HTC U۱۲ پلاس بودیم؛ گوشی هوشمندی که از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برد. در مورد این ویژگی‌ها، می‌توانیم به نسل جدید Edge Sense و بهبود‌های صورت گرفته در دوربین اشاره کنیم. همچنین این گوشی به‌صورت پیش‌فرض از دستیار‌های دیجیتالی گوگل اسیستنت و الکسا هم پشتیبانی می‌کند. در ادامه به ۵ ویژگی برتر این گوشی نگاهی می‌اندازیم.


Edge Sense ۲

۵ ویژگی برتر گوشی HTC U12 پلاس

قابلیت Edge Sense اولین بار همزمان با رونمایی گوشی HTC U۱۱، معرفی شد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق فشردن لبه‌های گوشی، اپلیکیشن‌های خاصی را باز کنند یا مشخصه‌هایی را فعال کنند. حالا این شرکت برای HTC U۱۲ پلاس، از نسخه‌ی جدید این قابلیت استفاده کرده است. مهم‌ترین تفاوت نسخه‌ی جدید این قابلیت در مقایسه با نسخه‌ی قدیمی آن، این است که به غیر از فشردن لبه‌ها، می‌توان با ضربه بر طرفین گوشی مشخصه‌های موردنظر را فعال کرد.

به‌عنوان مثال، فرض کنید این گوشی بزرگ را فقط با یک دست گرفته‌اید، در چنین حالتی می‌توانید با انگشت شصت بر یکی از دو طرف گوشی دو بار ضربه بزنید؛ این کار منجر به کوچک‌تر شدن نمایشگر و در دسترس قرار گفتن کل محتوای گوشی برای یک دست می‌شود. همچنین امکان شخصی‌سازی این قابلیت هم وجود دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب Edge Sense ۲ این است که می‌تواند حالت قرار گرفتن گوشی در دست کاربر را تشخیص بدهد. به همین خاطر وقتی که گوشی در وضعیت عمودی گرفته شود-حتی اگر قابلیت چرخش خودکار نمایشگر فعال باشد-در هنگام چرخش‌های ناخواسته‌ی گوشی، این قابلیت جلوی این چرخش‌ها را می‌گیرد. به نظر می‌رسد شرکت HTC امیدوار است چنین قابلیتی بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند. با توجه به این موضوع، امیدواریم در گوشی‌های آینده‌ی این شرکت، امکانات بیشتر و جذاب‌تری به این مشخصه افزوده شود.

دوربین‌های دوگانه در پشت و جلو

۵ ویژگی برتر گوشی HTC U12 پلاس

HTC U۱۱ از یک دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و هرچند مجهز به قابلیت‌هایی مانند حالت پرتره نبود، اما از پس گرفتن عکس‌های باکیفیت برمی‌آمد. همچنین U۱۱ مجهز به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بود. برای HTC U۱۲ پلاس، اچ تی سی تصمیم گرفت از دوربین دوگانه استفاده کند.

در حقیقت، این گوشی هم در جلو و هم در پشت مجهز به دوربین دوگانه است که با این کار مجموع دوربین‌ها به ۴ عدد رسیده است. سایت DxOMark امتیاز ۱۰۳ را به دوربین این گوشی اختصاص داده است که بالاترین امتیاز در بین گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه محسوب می‌شود.

دوربین‌های اصلی این گوشی از سنسور‌های ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی به حساب می‌آید که مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال است و از دیافراگم f/۱.۷ بهره می‌برد. دیافراگم دوربین ۱۶ مگاپیکسلی f/۲.۶ است و می‌تواند زوم دوبرابری ارائه دهد. هرچند دوربین U۱۱ در محیط‌های کم‌نور عملکرد خوبی نداشت، اما دوربین جدیدترین گوشی HTC از این لحاظ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از دیگر امکانات جذاب این گوشی نباید قابلیت HDR Boost ۲ را از قلم بیندازیم. نسخه‌ی اول این قابلیت در U۱۱ معرفی شد و حالا گوشی HTC U۱۲ پلاس به لطف بهره‌گیری از این قابلیت می‌تواند در محیط‌های کم‌نور یا به‌شدت پرنور، عکس‌های HDR باکیفیت همراه با با جزییات زیاد را ثبت کند. همچنین این مشخصه از طریق قابلیت مولتی‌فریم می‌تواند نویز عکس‌های HDR را کاهش دهد. برای طرفداران افکت بوکه، به‌خصوص در مورد عکس‌های سلفی، باید بگوییم که دوربین‌های پشت و جلوی این گوشی قادر به ارائه‌ی این افکت هستند.

با استفاده از دوربین این گوشی می‌توان با سرعت ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری ۴K انجام داد و در هنگام فیلم‌برداری ۱۰۸۰p، دوربین این گوشی از سرعت ۳۰، ۶۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین در هنگام فیلم‌برداری، به لطف قابلیت Sonic Zoom نویز‌های پس‌زمینه مات می‌شود تا سوژه‌ها بیشتر به چشم بیایند.


طراحی و جنس بدنه جدید گوشی HTC U۱۲ پلاس

۵ ویژگی برتر گوشی HTC U12 پلاس

شرکت اچ تی سی می‌گوید که برای طراحی شکل و شمایل این گوشی، از سبک «طراحی سیال» (liquid design) استفاده کرده است. در پشت و جلو جدیدترین گوشی HTC شیشه‌ی خمیده مشاهده می‌شود و این گوشی از نمایشگر ۶ اینچی LCD۶ با نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد.

اچ تی سی تلاش کرده مدل آبی‌رنگ این گوشی تا حدی خاص باشد و به همین خاطر پشت این مدل آبی‌رنگ تا حدی شفاف است و بخشی از سخت‌افزار گوشی را می‌توان مشاهده کرد. همچنین این گوشی در رنگ‌ها مشکی و برنزی و در آینده‌ی نزدیک قرمز هم عرضه می‌شود.

یکی دیگر از نکات جذاب مربوط به طراحی گوشی HTC U۱۲ پلاس در مورد دکمه‌های کناری آن است. در این گوشی، این دکمه‌ها فیزیکی و جداگانه نیستند بلکه بخشی از بدنه و مشخصه Edge Sense محسوب می‌شوند. علاوه بر این، در هنگام لمس این دکمه‌ها، کاربر می‌تواند بازخورد لرزشی آن‌ها را احساس کند. کنار گذاشتن این دکمه‌ها به شرکت اچ تی سی کمک کرده برای این گوشی استاندارد IP۶۸ را به دست آورد که به معنای این است که این گوشی می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد.

صدای باکیفیت

مطابق رویه‌ی معمول شرکت اچ تی سی، این گوشی هم از لحاظ صدا، چه از نظر دریافت صدا و چه از لحاظ پخش آن، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به‌عنوان مثال،۴ میکروفون در بدنه‌ی این گوشی تعبیه شده است. یکی دیگر از مواردی که تا حدی به صدا مربوط می‌شود، پشتیبانی از دو دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت و الکسا است. این یعنی کاربران با توجه به سلیقه خود می‌توانند از یکی از دو دستیار دیجیتالی معروف استفاده کنند.

۵ ویژگی برتر گوشی HTC U12 پلاس

گوشی HTC U۱۲ پلاس مجهز به دو اسپیکر استریو است که یکی از آن‌ها در حاشیه‌ی فوقانی و دیگری در پایین گوشی تعبیه شده است. در این زمینه نباید هدفون‌های پیشرفته USonic را از قلم بیندازیم که در جعبه‌ی این گوشی قرار دارند و می‌توانند صدای محیط را حذف کنند. این گوشی از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری بهره نمی‌برد و در جعبه‌ی آن هم تبدیل جک هدفون به پورت USB-C وجود ندارد.

سخت‌افزار‌های رده‌بالا

جدیدترین گوشی HTC مانند دیگر پرچم‌داران این شرکت، از سخت‌افزار‌های رده‌بالا و باکیفیتی بهره می‌برد. اسنپ‌دراگون ۸۴۵ قلب تپنده‌ی این گوشی محسوب می‌شود و در کنار آن ۶ گیگابایت حافظه رم قرار دارد. کاربران در بین مدل‌های مجهز به ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی حق انتخاب دارند.

سیستم‌عامل این گوشی اندروید ۸.۰ اوریو است و نمایشگر ۶ اینچی آن از رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد و می‌تواند صد در صد رنگ‌های استاندارد DCI-P۳ را ارائه دهد. از بین دیگر مشخصات هم می‌توانیم به بهره‌گیری از استاندارد بلوتوث ۵ و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم. شارژر موجود در جعبه مبتنی بر استاندارد Quick Charge ۳ است، اما برای شارژ این گوشی می‌توان از شارژر‌های Quick Charge ۴ هم استفاده کرد.

منبع: دیجی کالا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید