هیوندای توسان 2008 از نگاه بازار و مشتریان
هیوندای توسان ۲۰۰۸ در بازار داخلی و در مقایسه با کیا اسپورتیج ۲۰۰۸ محصولی اسپورتتر و جوانپسندتر است ضمن اینکه هزینه نگهداری نسبتا پایینی دارد. مواردی که همه و همه باعث میشود توسان به گزینهای قابل اعتنا در بین شاسیبلندهای کارکرده وارداتی با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بدل گردد.
کد خبر :
۵۷۹۴۴
بازدید :
۱۹۹۲۱
فرادید | یکی از اولین خودروهایی که با آزاد شدن واردات و رسیدن تب شاسیبلندسواری به ایران توانست با استقبال زیادی مواجه شود محصول زمخت و کاربردی هیوندای یعنی توسان مدل ۲۰۰۸ است که در طول سه سال عرضه بیش از ۱۰ هزار دستگاه در ایران فروش داشت. این خودرو که با ظاهری نزدیک به محصولات جیپ، شورولت و نیسان سعی داشت خود را اتومبیلی خشن و اسپورت نشان دهد حالا با گذشت ده سال از حضور در بااز رایران محصولب به نسبت قابل اعتماد است. طیف قیمتی خودروهای توسان مدل ۲۰۰۸ با کارکرد کمتر از ۱۲۵ هزار کیلومتر بالای ۱۰۰ میلیون تومان است و گاها توسان مدل ۲۰۰۸ تا ۱۱۵ میلیون نیز قیمت میخورد.
به گزارش فرادید ، با این حال یک گذشت گذار ساده در بازار خودرو شما را به مدلهای بهتری نیز میرساند. برای نمونه در یکی از گالریهای مشهور پایتخت نمونهای از توسان ۲۰۰۸ را با کارکرد ۱۸۵ هزار کیلومتر، لیست بلندی از تجهیزات، موتور ۶ سیلندر ۲۷۰۰ سیسی، کروز کنترل، جعبه دنده ۴ سرعته اتومات و سانروف بزرگ به بهایی کمتر از ۸۵ میلیون تومان خرید که واقعا وسوسه کننده است.
جالبتر اینکه نگاهی به طراحی داخلی و خارجی توسان ۲۰۰۸ شما را به صرافت میاندازد این کرهای زمخت را به خودروهای چینی نه چندان پیشرفتهای مثل جک اس ۳ تا چری ایکس ۳۳ نیوفیس ترجیح دهید. خوشبختانه موتور این خودرو کرهای با داشتن نیرویی معادل ۱۷۴ اسب بخار، در کنار سیستم دودیفرانسیل و پلتفرم نسبتا خوب الانترا، میتواند تجربه سواری و رانندگی به مراتب بهتری از مدلهای صفرکیلومتر چینی را به خریداران ارائه کند.
ضمن اینکه تقریبا همان سطح از آپشنها را هم داشته و ارزش برند بهتری دارد. با اینکه توسان ۲۰۰۸ در میان شاسیبلندهای بادوام گزارش کانسیومر ریپورتز آمریکا هم قرار دارد، ولی خب کاهش سطح کیفیت رنگ بدنه، کاهش کیفیت قطعات پلاستیک بیرون و درون اتاق در کنار مصرف سوخت نسبتا زیاد و سروصدای تقریبا گسترده اتاق در سرعتهای بالا از جمله ایرادات این کرهای مغرور هستند.
طبق ادعای برخی از خریداران، فنربندی توسان محکم و خشن طراحی شده که احتمالا با هدف پرهیز از حرکات گهوارهای در پیچها کاسته شود. این مسئله گرچه به قیمت از دست رفتن نسبی راحتی تمام شده، ولی خرابی توسان در این بخش واقعا کم است. البته باید در گذر از سرعت گیرهای پلاستیکی معابر عمومی، انتظار شنیده شدن صدای ضربه و کوبش نسبی را داشته باشید. این مسئله به خصوص برای سرنشینان عقب که بر روی صندلیهای نیمکتی نشسته اند، آزار دهنده به نظر میرسد، گرچه بیشتر از ضربه و کوبش، راه یافتن صدا به درون کابین است که احساس آسیب رسیدن به خودرو را به راننده القاء میکند.
وضعیت بازار این خودرو هم به گونهای است که نسبت به رقبای هم رده از قبیل: تویوتا راو ۴ وضعیت بهتری دارد گرچه ظاهر زمخت آن یکی از مهمترین دلایلی است که تعداد کمتری از خریداران محصولات دست دوم را از این هیوندای دور میکند. در نهایت اینکه باید راجع به توسان با احتیاط و احترام قضاوت کرد.
این اسیووی کوچک یکی از نخستین خودروهای مدرن کرهای بود که توانست در ۵ سال بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه در اروپا و آمریکا فروش داشته باشد. هیوندای توسان ۲۰۰۸ در بازار داخلی و در مقایسه با کیا اسپورتیج ۲۰۰۸ محصولی اسپورتتر و جوانپسندتر است ضمن اینکه هزینه نگهداری نسبتا پایینی دارد. مواردی که همه و همه باعث میشود توسان به گزینهای قابل اعتنا در بین شاسیبلندهای کارکرده وارداتی با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بدل گردد.
۱