ویدئو/ آخرین خبر از شایعه دوپینگ عزت اللهی در جام جهانی

امروز خبری در میان اخبار جام جهانی در روسیه منتشر شد مبنی بر دوپینگ سعید عزت اللهی هافبک دفاعی تیم ملی فوتبال ایران.

کد خبر : ۶۰۰۱۲
بازدید : ۳۰۰۸

آزمایشگاه وادا به فیفا اطلاع داده است که در نمونه آزمایش عزت اللهی، موارد ممنوعه‌ای همچون هورمون‌های گونادتروفین، آنتی استروژن و آروماتاز شناسایی نشده است.

به گزارش ورزش سه، امروز خبری از طریق یک سایت روسی منتشر شد مبنی بر مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ سعید عزت اللهی، هافبک تیم ملی کشورمان و باشگاه روستوف روسیه.

سایت اسپورت اکسپرس در گزارشی با همین موضوع نوشته است: «بر اساس اطلاع یک کانال تلگرامی، اولین آزمایش دوپینگ سعید عزت الهی مثبت اعلام شده است. طبق این گزارش، نمونه A. آزمایش خون این بازیکن ایرانی که دو بازی نیز در جام جهانی برای کشورش انجام داد، حاوی مقادیر زیادی از هورمون تستوسترون بوده که جزو موارد دوپینگ محسوب می‌شود.

فیفا تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده و البته از بیان هرگونه اطلاعات اضافی در این زمنیه تا روشن شدن آزمایش‌های نهایی خودداری کرده است.»

این خبر ابتدا توسط کانال تلگرامی ویتالی موتکو رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های جام جهانی منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای نیز داشت. در ادامه، منابع روسی خبر‌های دیگری منتشر کردند که نشان می‌داد تحقیقات در این زمینه متوقف شده است.

در خبری که ساعتی بعد منتشر شد، آمده است: «طبق ادعای "SE"، تردید‌ها در مورد دوپینگ سعید عزت اللهی، بازیکن تیم ملی ایران و باشگاه روستوف برطرف شده است و پرونده مختومه است. طبق گزارش‌ها تحقیقات در مورد دوپینگ عزت اللهی متوقف شده است. از این بازیکن در تاریخ دوم ژوئن در استانبول آزمایش دوپینگ گرفته شده بود.

آزمایشگاه وادا به فیفا اطلاع داده است که در نمونه آزمایش عزت اللهی، موارد ممنوعه‌ای همچون هورمون‌های گونادتروفین، آنتی استروژن و آروماتاز شناسایی نشده است. از آنجایی که موارد مشکوک پیدا شده در نمونه آزمایش عزت اللهی ممکن است به دلیل بیماری هم باشد، در نتیجه کمیته ضد دوپینگ فیفا پس از تحقیقات اولیه به این نتیجه رسید که پرونده دوپینگ عزت اللهی را مختومه اعلام کند.»

همچنین کانال تلگرامی موتکو نیز این خبر را منتشر کرده و هرگونه اتهام دوپینگ به عزت اللهی را تکذیب کرده است. در متن خبر تلگرامی موتکو آمده است که موارد ممنوعه موجود در نمونه آزمایش عزت اللهی ممکن است ناشی از یکسری بیماری‌ها بوده باشد و لزوما تایید کننده دوپینگ وی نیستند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید