شب رویایی فغانی فرا رسید

قضاوت بازی بژیک و انگلیس را علیرضا فغانی، داور برجسته کشورمان برعهده خواهد داشت. بعد از عملکرد درخشان فغانی به همراه تیم داوری ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فیفا قضاوت بازی رده‌بندی را به فغانی و همکارانش سپرد. این درحالی است که عملکرد بسیار عالی فغانی انتظارات را تا حدی بالا برده بود که همه منتظر سوت زدن او در بازی فینال بودند.

کد خبر : ۶۰۲۸۷
بازدید : ۳۲۷۳
دیدار رده‌بندی جام‌جهانی روسیه امشب برگزار می‌شود تا تیم سوم این رقابت‌ها مشخص شود. در این دیدار دو تیم‌ملی بلژیک و انگلیس از ساعت ۱۸:۳۰ درحالی در سن‌پترزبورگ برابر هم قرار می‌گیرند که هیچ‌کدام از این دو تیم تاکنون عنوان سومی در جام‌جهانی را تجربه نکرده‌اند.

انگلیس که یک قهرمانی در سال ۱۹۶۶ داشت و هواداران آنها این دوره با شعار بازگشت فوتبال به خانه، حسابی امیدوار بودند تیم‌ملی کشورشان به افتخار بزرگی دست یابد و این قهرمانی را تکرار کنند، حالا در دیدار رده‌بندی به میدان خواهد رفت.
انگلیس البته در سال ۱۹۹۰ با هدایت بابی رابسون یک عنوان چهارمی در جام‌جهانی کسب کرد و در صورت برتری برابر بلژیک می‌تواند به دومین افتخار بزرگ خود بعد از قهرمانی سال ۱۹۶۶ دست یابد. انگلیسی‌ها اما در شرایط روحی خوبی قرار ندارند. شکست در وقت‌های اضافی برابر کرواسی روحیه بازیکنان این تیم را تا حد زیادی پایین آورده است.
علاوه بر آن تریپیر و هندرسون با مشکل مصدومیت روبه‌رو هستند و ممکن است این بازی را از دست بدهند. انگلیس در دوران مربیگری ساوت‌گیت به‌خاطر سبک بازی زیبا و فلسفه خاص او در مورد کار با توپ با ستایش‌های بسیاری روبه‌رو شد.

با این حال در برخی مواقع از بازی‌های جام‌جهانی به شیوه سنتی ارسال از جناحین نیز روی آورد تا استفاده از روش‌های گذشته هم درکنار تاکتیک‌های نوین او به‌کار گرفته شود. به نظر می‌رسد صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای در این دیدار، ساوت‌گیت در سمت خود ابقا شود.
در طرف مقابل نسل طلایی بلژیک امیدوار است به بهترین نتیجه خود درتاریخ این رقابت‌ها دست یابد. این تیم قبلا در سال ۱۹۸۶ با حضور ستاره‌های خود یعنی انزو شیفو و فرانچسکولی در رده چهارم دنیا قرار گرفت و دیگر هیچ‌گاه موفق به تکرار این موفقیت نشد.
حالا تیم روبرتو مارتینس که فوتبال خوبی بازی می‌کند، می‌تواند با قرار گرفتن در رده سوم، جام را به پایان ببرد تا پایان خوشی برای ستاره‌های این تیم باشد. این دو تیم درمرحله گروهی نیز برابر هم به میدان رفتند که آن دیدار به سود بلژیک به پایان رسید. این بازی تقابل خیلی از بازیکنان با هم تیمی‌های خود است چراکه خیلی از بازیکنان بلژیک از جمله لوکاکو، ازارد، فلینی، کمپانی، دی بروینه، کورتوا و... در لیگ برتر بازی می‌کنند.
بازمانده از فینال
اما قضاوت این بازی را علیرضا فغانی، داور برجسته کشورمان برعهده خواهد داشت. بعد از عملکرد درخشان فغانی به همراه تیم داوری ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فیفا قضاوت بازی رده‌بندی را به فغانی و همکارانش سپرد. این درحالی است که عملکرد بسیار عالی فغانی انتظارات را تا حدی بالا برده بود که همه منتظر سوت زدن او در بازی فینال بودند. با این حال قضاوت در بازی رده‌بندی نیز افتخاری بزرگ برای تیم داوری و جامعه فوتبال ایران محسوب خواهد شد. فیفا مدتی پیش سن بازنشستگی برای داوران بین‌المللی را برداشت و داوران بعد ازسن ۴۵ سالگی هم می‌توانند قضاوت کنند. بر این اساس فغانی می‌تواند در جام‌جهانی بعدی نیز حضور داشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید