۵ هزار سیم‌کارت بی‌هویت در خودروی متهم

۵ هزار سیم‌کارت بی‌هویت در خودروی متهم

با تلاش مأموران پلیس فتای استان، اعضای پنج نفره باندی که از طریق معامله و خرید و فروش سکه در فضای مجازی مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از شاکی کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. سردار احمد علی گودرزی، اظهارکرد: فردی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا اعلام می‌کند که در کار دلار و سکه مشغول فعالیت بوده و در گروه‌های فضای مجازی که به صورت آنلاین نرخ‌های طلا و دلار اعلام می‌شود، عضویت دارد.

کد خبر : ۶۰۴۱۷
بازدید : ۱۰۷۵
سیم کارت، بی هویتف فرادید، متهم
با تلاش مأموران پلیس فتای استان، اعضای پنج نفره باندی که از طریق معامله و خرید و فروش سکه در فضای مجازی مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از شاکی کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. سردار احمد علی گودرزی، اظهارکرد: فردی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا اعلام می‌کند که در کار دلار و سکه مشغول فعالیت بوده و در گروه‌های فضای مجازی که به صورت آنلاین نرخ‌های طلا و دلار اعلام می‌شود، عضویت دارد.
وی افزود: شاکی در این گروه‌ها با شخصی که خود را صراف معرفی می‌کند، آشنا می‌شود و درباره سود‌های معامله طلا و سکه با وی صحبت می‌کند که پس از مدتی، در یکی از گروه‌های مد نظر آن فرد عضو می‌شود و برای انجام معامله چندین مرتبه مبالغی را به عنوان بیعانه به حساب‌های بانکی مختلف اعلام شده، واریز می‌کند.
فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: بعد از مدتی اعلام می‌کنند برای به روز رسانی چند روزی گروه تعطیل است بنابراین شاکی درخواست بازگرداندن پول‌های خود را می‌کند که به بهانه‌های مختلفی از جمله جلوگیری از معاملات طلا و دلار در بازار از پرداخت مبالغ واریز شده خودداری می‌کنند.
این مقام ارشد انتظامی در استان فارس بیان کرد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار می‌گیرد که پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی گسترده در این خصوص پنج نفر شناسایی و طی چند عملیات دستگیر شدند.
سردار گودرزی افزود: این پنج نفر با انجام معاملات صوری سکه در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری از فرد شاکی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال کرده اند؛ در تحقیقات تکمیلی مشخص شد سرکرده اصلی این باند شخصی است با هویت معلوم که مدتی پیش تحت عنوان سلطان سکه در استان تهران دستگیر شده بود.
کشف ۵ هزار سیم کارت فعال و بدون هویت توسط پلیس فتا
فرمانده انتظامی استان فارس درباره جزئیات این پرونده، گفت: در پی شکایت‌های متعدد شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، توهین، افترا، نشر اکاذیب در فضای مجازی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی به صورت اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
سردار گودرزی با بیان این که مأموران در تحقیقات متوجه شدند متهمان با استفاده از سیم کارت‌های بدون هویت یا دارای هویت‌های جعلی، اقدامات مجرمانه خود را در فضای مجازی انجام می‌دهند، افزود: با انجام اقدامات فنی و رصد‌های صورت گرفته در نهایت یکی از توزیع کنندگان عمده سیم کارت‌های بدون هویت شناسایی و دریک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی گفت: با هماهنگی قضایی در بازرسی از خودرو و مخفیگاه این متهم، پنج هزار سیم کارت فعال بدون هویت یا دارای هویت‌های جعلی کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در تحقیقات مشخص شد متهم با استفاده از شگرد‌های متعدد با همکاری متهم سابقه دار دیگری که مدتی پیش در شهرستان فسا و به همین اتهام دستگیر شده است پس از تأسیس شرکت با نام آن، هشت هزار سیم کارت ۳ گیگ و یک هزار سیم کارت دیتای پیام رسان از یکی از اپراتور‌های مخابرات درخواست می‌کند.
سردار گودرزی افزود: متهمان همچنین از طریق سوء استفاده از رونوشت مدارک افراد که در رایانه در اختیارشان موجود بوده، پس از خرید سیم کارت، اقدام به فروش و ارسال آن به شهر‌های سراسر کشور می‌کردند.
دستگیری اعضای باند سارقان با ۳۰۰ فقره جیب‌بری در شیراز
فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح اقدامات پلیس آگاهی گفت: به دنبال وصول پرونده‌های متعدد جیب بری به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات از مال باختگان، همگی مدعی بودند حین تردد در خیابان دو راکب یک دستگاه موتور سیکلت به آنان نزدیک می‌شدند و به بهانه این که شما برای نوامیس ما مزاحمت ایجاد کردید یا با اقوام ما تصادف کردید و متواری شدید، اقدام به ایجاد درگیری صوری می‌کردند و سپس با معذرت خواهی و این که اشتباه صورت گرفته از محل متواری می‌شدند؛ در ادامه درگیری، مال باخته‌ها متوجه به سرقت رفتن محتویات جیب خود در حین درگیری می‌شدند.
وی با بیان این که با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت، افزود: با انجام تحقیقات علمی و پلیسی در این خصوص، یک متهم با انجام عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و تعداد شش دستگاه تلفن همراه و مبلغ ۸۵۰ هزار تومان وجه نقد که از طریق جیب بری به دست آورده بود، کشف شد؛ در این خصوص یک نفر همدست این سارق نیز دستگیر شد.
سردار گودرزی گفت: متهمان در بازجویی‌های علمی و پلیسی به ۳۰۰ فقره جیب بری در شهرستان شیراز اقرار کردند که تاکنون تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.
دستگیری اعضای باند سارقان به عنف در شیراز
فرمانده انتظامی استان فارس در این باره گفت: فردی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام می‌کند که پس از درج آگهی فروش خودروی خارجی در سایت دیوار، شخصی به عنوان خریدار به وی مراجعه که شاکی بیان می‌کند خودرو را فروخته است.
سردار گودرزی با بیان این که متهم با فروشنده خودرو طرح دوستی می‌ریزد، افزود: پس از چند روز دوباره خریدار به در منزل شاکی مراجعه می‌کند و به همراه دو نفر دیگر با تهدید سلاح سرد وارد منزل می‌شود و دو عدد کارت عابر بانک به همراه رمز آن را به سرقت می‌برند؛ شاکی پس از چند ساعت با ارسال پیامک از بانک متوجه می‌شود مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است.
وی بیان کرد: تحقیقات در این خصوص آغاز شد و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، کارآگاهان هر سه سارق را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و سارقان در بازجویی‌های خود به جرم ارتکابی اقرار کردند و با حکم قضایی روانه زندان شدند.
منبع: میزان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید