دزدی که خودش را در بانک جا گذاشت

دزدی که خودش را در بانک جا گذاشت

سارق مسلح پس از ورود به بانک در را قفل کرد تا راحت‌تر سرقت کند، اما وقتی می‌خواست فرار کند هر چه گشت یادش نیامد کلید قفل را با عجله‌ای که داشته در کدام نقطه از بانک جا گذاشته است بدین ترتیب ناخواسته خودش را در داخل شعبه بانک زندانی کرد کارمندان بانک هم از فرصت استفاده کرده و او را دستگیر کردند.

کد خبر : ۶۰۵۹۱
بازدید : ۱۲۲۹
دزد فرادید
مرجان همایونی l سارق مسلح پس از ورود به بانک در را قفل کرد تا راحت‌تر سرقت کند، اما وقتی می‌خواست فرار کند هر چه گشت یادش نیامد کلید قفل را با عجله‌ای که داشته در کدام نقطه از بانک جا گذاشته است بدین ترتیب ناخواسته خودش را در داخل شعبه بانک زندانی کرد کارمندان بانک هم از فرصت استفاده کرده و او را دستگیر کردند.
این مرد مسلح پس از دستگیری مدعی شد به خاطر بدهی ۶۰ میلیونی و تأمین هزینه عروسی پسرش دست به سرقت مسلحانه از بانک زده است.
ساعت ۷:۴۶ دقیقه صبح ۲۷ تیر، مرد میانسال درحالی که کلاهی بر سر و عینک به چشم داشت وارد بانک ملی نعمت آباد شد. وی به محض ورود به بانک با قفلی که به همراه داشت در ورودی بانک را بست و با شلیک تیر هوایی به سمت سرپرست بانک رفت. او درحالی که اسلحه‌اش را به سمت یکی از کارمندان گرفته بود به سمت گاوصندوق رفت و همان‌طور که اسلحه به دست داشت شروع به پر کردن ساک آبی رنگی کرد. ۱۲ بسته تراول داخل ساک جا گرفت و مرد میانسال به سمت در خروجی حرکت کرد.
عقربه‌های ساعت ۷:۴۹ دقیقه صبح را نشان می‌داد که مرد میانسال به سمت در خروجی بانک رفت، اما نتوانست قفلی که خودش به در زده بود را باز کند. کارمندان و مأموران بانک که شرایط را به نفع خود می‌دیدند به سمت او حمله کردند و حتی شلیک یک گلوله از سوی سارق نیز آن‌ها را از تصمیمشان منصرف نکرد.
با اعلام این خبر به مأموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر آن‌ها در کمتر از سه دقیقه خود را به محل رسانده و سارق را دستگیر کردند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارق مسلح در ساعت هفت و نیم صبح با یک موتورسیکلت هوندا که پلاک‌اش را کنده بود به چند قدمی بانک ملی شعبه نعمت آباد رسید و منتظر ماند تا کارکنان بانک از راه برسند و کار روزانه‌شان را شروع کنند.
سرهنگ منصور حمیدوند- سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ- به تشریح جزئیات سرقت مسلحانه پرداخت و گفت: این سارق مسلح با تهدید کردن کارمندان بانک به گاوصندوق نزدیک شده و در مجموع ۷۰ میلیون تومان تراول را در کیف خود جاگذاری کرده و قصد فرار داشت، اما برای باز کردن قفلی که خودش به در بانک زده بود دچار مشکل می‌شود و در بانک محبوس و مأموران طی ۳ دقیقه خود را به محل سرقت می‌رسانند.
وی در بدو ورود یک تیر هوایی شلیک کرد و هنگامی که احساس خطر کرد یک تیر دیگر نیز شلیک می‌کند که تیر دوم به پای یکی از کارمندان برخورد کرده، اما فقط باعث سوختگی شلوار کارمند بانک شد. اسلحه متعلق به دو سال پیش است و گلوله‌ها نیز جنگی است و اگر به فردی شلیک می‌شد به طور حتم این قابلیت را که فرد کشته بشود را هم داشت.
بانک نگهبان نداشته است، اما به رؤسای بانک‌ها توصیه می‌کنم که با نیروی انتظامی و کلانتری‌ها تعامل داشته باشند و از نگهبان استفاده کنند. همچنین تعاملات فنی و انتظامی نیز با کلانتری‌ها داشته تا موارد پیشگیری به آن‌ها تذکر داده شود. حمیدوند با بیان اینکه بررسی‌ها تا این لحظه حاکی از آن است که سارق سابقه دار نبوده است، عنوان کرد: شواهد نشان می‌دهد که وی همدستی نداشته، اما باید فیلم‌های چند روز گذشته و فیلم امروز بانک که از دوربین مدار بسته گرفته شده کاملاً بررسی شود.
گفت‌و‌گو با متهم
نقشه سرقت از بانک را کی کشیدی؟
دو؛ سه روزی می‌شد.

چرا این بانک را انتخاب کردی؟
دیروز به اینجا آمدم و همه چیز را بررسی کردم. وقتی دیدم که بانک مأمور ندارد و محل مناسبی برای سرقت است تصمیم گرفتم که این بانک را برای سرقت انتخاب کنم.
سرقت را حرفه‌ای انجام دادی از جایی الگوبرداری کرده‌ای؟
زیاد فیلم می‌دیدم. می‌دانستم که باید کار را طوری انجام دهم تا به دام نیفتم برای همین از فیلم‌های هالیوودی الگوبرداری کردم و مطابق یکی از فیلم‌هایی که دیده بودم تصمیم گرفتم سرقت را انجام دهم.
چطور سرقت را انجام دادی؟
درحالی که کلاه و عینک به چهره داشتم وارد بانک شدم. ابتدا اسلحه را به سمت کارمندان و مشتری‌های بانک گرفتم. یک تیر هم هوایی شلیک کردم. بعد با تهدید سرپرست بانک به سراغ گاوصندوق رفتم و ۱۲ بسته ازتراول‌ها را برداشتم.
برای چی در بانک را قفل کردی؟
ترسیدم که بعد از من کسی وارد بانک شود و به دام بیفتم.

چرا سرقت را انجام دادی؟
دو روز دیگر ۶۰ میلیون تومان چک دارم و، چون نمی‌توانستم آن را پاس کنم تصمیم گرفتم که از بانک سرقت کنم.
بدهی ۶۰ میلیونی برای چه بود؟
من بساز و بفروش هستم و در یکی از شهر‌های غربی کشور در حال ساخت و ساز ملک هستم. از شانس بدم با گران شدن دلار قیمت‌ها بالا رفت و مجبور شدم با مبلغی بیشتر جنس بخرم و به جای پول، چک به خریدارم دادم.
چرا وام نگرفتی یا از کسی قرض نگرفتی؟
سه ماه است که می‌خواهم وام بگیرم، اما مگر بانک این پول را می‌دهد. هزار تا، اما و اگر آوردند و درنهایت هم وام را پرداخت نکردند. در این اوضاع و احوال کی پولش را قرض می‌دهد. چند روز دیگر عروسی پسرم است و من حتی پول برای هزینه عروسی پسرم نداشتم. این هم یکی از دلایلی بود که تصمیم گرفتم سرقت کنم.
اسلحه از کجا آوردی؟
سال هاست که راننده کامیون هستم و برای اینکه شب‌ها در جاده هستم ۱۵ سال قبل اسلحه کلت کمری به قیمت ۱۰۰ هزار تومان خریداری کردم.
درآمدت خوب بود؟
بد نـــــــــــــبود، برای هر بار ۵ میلیون تومان می‌گرفتم. البته اگر خارج از کشور می‌رفتم که به مراتب حقوقم بیشتر بود.
تحصیلاتت چقدر است؟
در حد ابتدایی درس خواندم و سال هاست که راننده کامیون هستم.
اگر دستگیر نمی‌شدی باز هم سرقت می‌کردی؟
من فقط می‌خواستم بدهی‌ام را پرداخت کنم اهل دزدی نیستم.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید