دستگیری باند ۶ نفره در پایتخت

دستگیری باند ۶ نفره در پایتخت

دزد فراری که با تشکیل یک باند زورگیری در تهران با روش‌های خشن اقدام به سرقت می‌کرد در عملیات پلیس پایتخت دستگیر شد.

کد خبر : ۶۰۹۳۷
بازدید : ۹۸۳
دزد فراری که با تشکیل یک باند زورگیری در تهران با روش‌های خشن اقدام به سرقت می‌کرد در عملیات پلیس پایتخت دستگیر شد. سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: چندی قبل کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دریافتند یکی از متهمان تحت تعقیب این اداره به نام مسعود ۲۷ ساله که از اواخر سال گذشته و پس از دستگیری گروهی از سارقان خشن و زورگیر تحت تعقیب قرار داشت، به تازگی اقدام به تشکیل یک گروه از سارقان زورگیر کرده است.
دستگیری باند ۶ نفره در پایتخت
کارآگاهان در ادامه تحقیقات محل رفت و آمد وی را در یکی از قهوه خانه‌های منطقه سلطان آباد شناسایی کردند و مخفیگاه دیگر اعضای گروه نیز به نام‌های مرتضی (۲۹ ساله)، میثم (۲۷ ساله)، مسعود (۲۵ ساله)، امیر (۲۹ ساله)، نادر (۲۴ ساله) و وحید (۲۲ ساله) در شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان شناسایی شد.
همزمان با اقدام‌های نامحسوس پلیسی برای دستگیری متهمان شکایت‌های مشابهی مبنی بر زورگیری از رهگذران و عابران پیاده در سطح شهر تهران بویژه در مناطق یافت آباد، عبدل آباد، نواب، تهرانپارس، نعمت آباد، جیحون، فلاح و... به اداره پنجم پلیس آگاهی اعلام شد. شاکی‌ها اظهار داشتند سارقان زورگیر با استفاده از موتورسیکلت‌های طرح هوندا ۱۲۵ و آپاچی، در قالب گروه‌های دو، سه و ۴ نفره اقدام به زورگیری و سرقت پول و گوشی‌های تلفن همراه آن‌ها کردند.
همزمان با شناسایی تمامی اعضای این گروه و تصاویر به‌دست آمده از متهمان آن‌ها از سوی ده‌ها مالباخته مورد شناسایی قرار گرفتند. بلافاصله هماهنگی‌های لازم با شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران انجام شد و کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با دریافت نیابت قضایی به شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان رفتند و همه متهمان را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
متهمان در بازجویی‌ها به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت‌های به عنف و زورگیری از عابرین پیاده و افراد رهگذر به شیوه پرسه زنی با موتورسیکلت در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کردند.
با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره گردنبند قاپی و موبایل قاپی همراه با استفاده از سلاح سرد و شناسایی دقیق متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادرشد و متهمان برای ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ بنابراین مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرارگرفته‌اند، می‌توانند برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید