۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

کشف سرد‌ترین، گرم‌ترین و خشک‌ترین نقاط جهان برای ماجراجویی هیجان انگیز، مطمئنا حس فوق العاده‌ای به همراه خواهد داشت. فکر می‌کنید کدام یک از این مقاصد را بتوانید برای سفر خود انتخاب کنید؟

کد خبر : ۶۱۱۹۹
بازدید : ۲۴۴۶۵
فرادید | کشف سرد‌ترین، گرم‌ترین و خشک‌ترین نقاط جهان برای ماجراجویی هیجان انگیز، مطمئنا حس فوق العاده‌ای به همراه خواهد داشت. فکر می‌کنید کدام یک از این مقاصد را بتوانید برای سفر خود انتخاب کنید؟

۱ - پر شیب‌ترین قله زمین: کوه Thor، نوناووت، کانادا
قله Thor با ارتفاع ۵۴۹۵ فوت (۱، ۶۷۵ متر) مطمئنا بلند‌ترین قله بر روی زمین نیست، اما پر شیب‌ترین است. قله بسیار مشهوری که در سر زمین کانادا جای گرفته و متشکل از گرانیت خالص، ۴۱۰۱ فوت شیب عمودی با زاویه متوسط ۱۰۵ درجه دارد. با وجود این که این کوه در منطقه‌ای دور افتاده قرار گرفته، اما همچنان یک مقصد گردشگری محبوب برای کوهنوردان مشتاق است. اگر فتح قله این کوه زیبا برای شما دشوار است می‌توانید در عوض از سایت و کمپ آن بازدید نمایید.

۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۲ - سرد‌ترین مکان مسکونی زمین: اویمیاکن (Oymyakon)، روسیه
سرد‌ترین منطقه مسکونی جهان (سرد‌ترین دمای ثبت شده منفی ۹۶ درجه فارنهایت در سال ۱۹۲۴ می‌باشد) شهر کوچکی به نام اویمیاکون با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر است، در گذشته به عنوان محلی برای تبعید گاه سیاسی شناخته می‌شده. دمای این منطقه در زمستان به طور میانگین ۵۸ درجه فارنهایت زیر سفر می‌باشد و معمولا اثرات این سرما با شدید‌ترین وجدی‌ترین عواقب بر روی عملکرد بدن همراه است. زمین این منطقه دائما یخ زده است و این شهر در حال حاضر تنها یک هتل دارد. ورزش‌های محبوب این منطقه شامل اسکی، هاکی روی یخ و ماهیگیری در یخ می‌شود.
۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۳ - خشک‌ترین بیابان زمین: کویر آتاکاما، شیلی
در صورتی که قصد سفر به این بیابان را دارید، مطمئنا به نوع مناسبی از کرم‌های ضد آفتاب نیاز خواهید داشت. به گفته ناسا و موسسه نشنال جئوگرافی، بیابان آکاتاما در شیلی دارای خاکی قابل مقایسه با مریخ است. (یک حقیقت جالب: صحنه‌های مربوط به فیلم‌هایی که درباره مریخ بوده مانند فیلم سینمایی ادیسه فضایی، سفر به سیارات در این مکان فیلمبرداری شده است). از اکتبر ۱۹۰۳ تا ژانویه ۱۹۱۸، کویر آتاکاما با طولانی‌ترین دوره بی بارانی خود در کل تاریخ ثبت شده دنیا مواجه شد. کویر کم جمعیت آتاکاما هتل‌های متعددی دارد که برای مسافران این امکان را فراهم می‌آورد تا این سرزمین نا شناخته را کشف کنند.

۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۴ - نزدیک‌ترین منطقه به فضا: کوه چیمبوازه، اکوادور
می‌توان گفت: اکثر جمعیت دنیا هرگز فضای بیرون از کره زمین را ندیده اند، بنابراین دو گزینه که برای تجربه این سفر لذت بخش با آن مواجه هستند، گرفتن تور مجازی بین المللی به ایستگاه فضایی یا رفتن به کوه چیمبوازه است. آتشفشان غیر فعالی که آخرین فوران آن در سال ۵۵۰ پس از میلاد اتفاق افتاد، تقریبا ۲۰۰۰۰ هزار فوت ارتفاع دارد. قله اورست بالای ۲۹۰۰۰ فوت ارتفاع دارد، اما به دلیل موقعیت کوه روی سطح زمین، قله کیمبورازو بلند‌ترین کوه جهان از لحاظ ارتفاع از مرکز زمین است. این بدین معنی می‌باشد که ایستادن روی آن نزدیک‌ترین نقطه به فضا محسوب می‌شود که یک انسان قادر است تا با پای خود آن را فتح کند. قله این کوه کاملا بوسیله یخچال‌های طبیعی پوشیده شده است، کوه چیمبوازه دارای چندین مسیر متفاوت برای صعود کوهنوردان است.

۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۵ - گرم‌ترین منطقه زمین: کویر لوت، ایران
اینجا درجه حرارت تا ۱۵۸ درجه فارنهایت افزایش می‌یابد، بنابراین لازم است که یک برنامه ریزی درست برای خنک نگه داشتن خود داشته باشید و در مورد علائم سکته قلبی که ممکن است بر اثر حرارت و گرما ایجاد شود، آگاه باشید. طبق یک افسانه محلی نام دشت لوت در زبان فارسی به معنی "گندم برشته" است که اشاره به داستانی در مورد یک بار گندم دارد که به صورت اتفاقی در بیابان رها شده است و بر اثر گرمای زیاد شعله ور شده و تمامی گندم‌ها برشته شدند. گردشگرانی که در این سرزمین بیابانی سفر می‌کنند از این منطقه به عنوان یکی از سخت‌ترین مقاصد گردشگری که با چالش زنده ماندن در گرما و خشکی غیر قابل تحمل است، یاد می‌کنند.

۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۶ - دور‌ترین منطقه مسکونی دنیا: تریستان دا کونا
به دنبال فرار از زندگی روتین خود هستید؟ پس این جزیره دور افتاده محبوب را فراموش نکنید، جزیره دور از دسترس که فاقد فرودگاه است و نزدیک‌ترین خشکی با آن ۲۰۰۰ مایل معادل ۳۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد. درست است که به لحاظ قانونی بخشی از قلمرو خارجی بریتانیا محسوب می‌شود، اما جزیره تریستان دا کونا در فاصله بیش از ۱۷۵۰ مایل از نزدیکترین خشکی آفریقا قرار دارد. این جزیره در سال ۱۵۰۶ توسط تریستائو دا کونای پرتقالی کشف شد و تقریبا جمعیتی کمتر از ۳۰۰ نفر دارد. دستیابی به تریستان دا کونا تنها از طریق دریا امکان پذیر است.

۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۷ - سرد‌ترین منطقه زمین: قطب جنوب
این قاره با جمعیت تقریبی ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر، پنجمین قاره جهان است که سخت‌ترین شرایط سکونت و گردشگری دارد و همچنین سرد‌ترین و خشک‌ترین قاره بر روی کره زمین است. فقط با استفاده از کشتی‌های یخ شکن مخصوص دریا‌های سخت است که گردشگران می‌توانند از این منطقه بازدید کنند. این مکان به دلیل مناظر نفس گیر و فوق العاده خود به خوبی در میان گردشگران شناخته شده است، اما بازدید کنندگانی که به این سرزمین بکر و وحشی سفر می‌کنند، باید از قبل آمادگی کامل برای مواجهه با هرگونه خطری را داشته باشند و از یک راهنمای تور که به خوبی منطقه را می‌شناسد برای همراهی خود کمک بگیرند.

۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۸ - پر رطوبت‌ترین منطقه زمین: Mawsynram، هندوستان
این شهر کوچک هندی هر ساله به طور میانگین ۴۶۷ اینچ بارندگی دارد. در سال ۱۹۸۵، کتاب رکورد گینس عنوان مرطوب‌ترین نقطه جهان را پس از ۱۰۰۰ اینچ بارندگی در طول یک سال، به این منطقه نسبت داد. Mawsynram به دلیل آب و هوای نیمه گرمسیری و باران‌های موسمی (مونسون) مکانی دشوار برای سکونت است و یکی از سخت‌ترین مقاصد گردشگری برای بازدیدکنندگان محسوب می‌شود.

۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۹ - بلند‌ترین آبشار دنیا: آبشار آنجل (Angel)، ونزوئلا
اگر چه آبشار آنخل در جنگل‌های انبوه دور افتاده‌ای از ونزوئلا واقع شده است و دسترسی به آن به سادگی امکان پذیر نیست، اما همچنان به عنوان یکی از زیبا‌ترین مکان‌های توریستی کشور ونزوئلا به حساب می‌آید و تصاویری که از آن می‌بینید به سادگی گواه بر زیبایی فوق العاده و ارتفاع بلند این آبشار است. آبشار در حدود ۳۲۱۲ فوت ارتفاع دارد و شامل ۲۶۴۸ فوت شیب تند و نیم مایل آبشار در سطحی پایین‌تر و البته با شیبی نسبتا تند است. نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.
۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

۱۰ - خطرناک‌ترین آب‌های دنیا: Gansbaai، آفریقای جنوبی
از سال ۱۹۹۵، غواصی در قفس همراه با کوسه‌های سفید تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری مهم در آفریقای جنوبی شده است. به احتمال زیاد در سال‌های گذشته مستنداتی از مواجهه غواصان با کوسه‌های سفید را نظاره کرده اید. Gansbaai یکی از پر طرفدار‌ترین مقاصد توریستی جهت مشاهده موجودات مرگبار و خطرناک از فاصله‌ای نزدیک است. اگر می‌خواهید تفریح بی خطر را تجربه کنید و از دسترس این قاتلان مرگبار در امان بمانید، می‌توانید به تماشای نهنگ‌های ساحل سفید شنی Pearly Beach بروید.
۱۰ مکان منحصر به فرد جهان برای ماجراجویی

منبع: rd
مترجم: ستاره بنی هاشمی
وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ایمان ارسالی در

    مقاله جالبی بود بعد از مدت ها

  • ناشناس ارسالی در

    بهتره راجع به وضعیت مردم در مناطق جنوبی ایران بیشتر بگید تا منطقه های توریستیش!

  • ناشناس ارسالی در

    شما که زحمت ترجمه رو کشیدین چرا واحدها رو از ایمپریال به متریک تبدیل نکردین؟! مردم ما با اینچ و فوت فارنهایت ... اشنا نیستن

  • ناشناس ارسالی در

    داداش ! اینمطلب را موقعی که دلار۱۰۰۰ تومان بود چاپ می کردی نه الان

  • رضا ارسالی در

    عالی بود

  • x ارسالی در

    خوب بود

  • ناشناس ارسالی در

    البته گرمترین نقطه جهان در کویر لوت ادعای ایرانی هاست. به انگلیسی سرچ کنید اصلا کویر لوت بالا نمیاد

  • تارا محمودی ارسالی در

    خوشم می آید از شبهای پاییز
    که می بارد درآن بارانِ یکریز!

    خوشم می آید از آن گفتگوها
    هوای گم شدن در جستجوها

    هوای مهربانِ مهرماهی
    سبک تر از هوای صبحگاهی

    هوای ابریِ آبانِ آبی
    شبیه ِ رنگ نارنج و گلابی!

    ببین! آواره ی یک جای دنجم
    اسیر گندم و بوی برنجم

    غمِ پاییز در شعرم نهان است
    که می گویند فصل ِ شاعران است

    فدای چشمهای صادقِ تو
    دل من کَم کَمَک شد عاشقِ تو!

    دلم ابری ست ای روحِ بهاران
    نیازِ مُبرمی دارم به با را ن !

    دکتر یدالله گودرزی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید