کرمانشاه روی خط ویبره مرگبار

کرمانشاه روی خط ویبره مرگبار

براساس اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری کشور، در ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر در تازه‌آباد از توابع استان کرمانشاه اتفاق افتاد.

کد خبر : ۶۱۸۱۷
بازدید : ۱۱۰۹
براساس اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری کشور، در ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر در تازه‌آباد از توابع استان کرمانشاه اتفاق افتاد. این زلزله در استان‌های همجوار کردستان و ایلام نیز احساس شده است. به گفته هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، گروه‌های ارزیاب به مناطق اعزام شده‌اند.
کرمانشاه روی خط ویبره مرگبار
این زلزله خساراتی را در جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر از خود برجای گذاشته است و برخی از مسیر‌های منتهی به کانون زلزله بر اثر ریزش کوه مسدود شده‌اند. اورژانس جوانرود اعلام کرده که اکثر مصدومین زلزله بر اثر ترس دچار افت فشار و مصدومیت سطحی شده‌اند.

ساعت ۵:۱۹ صبح

۶۵ مصدوم و یک کشته

هوشنگ بازوند (استاندار کرمانشاه) با اشاره به آخرین آمار مصدومان زلزله تا ساعت ۴:۴۵ بامداد گفت: ۶۵ نفر تاکنون بر اثر این حادثه مصدوم شده‌اند که به ترتیب در جوانرود ۱۲ نفر، روانسر ۲۰ نفر، کوزران ۴ نفر، ثلاث ۲۲ نفر و سرپل ذهاب ۷ نفر بوده‌اند.

استاندار کرمانشاه با تایید مرگ یک نفر در این حادثه تصریح کرد: متاسفانه ۱ نفر تاکنون در اثر زلزله جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: برق در برخی نقاط استان قطع است، هم اینک جلسه اضطراری در استانداری کرمانشاه شروع شده است، کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آماده هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: باتوجه به شرایط استان و وضعیت زلزله، ادارات و دستگاه‌های دولتی بدون تاخیر و راس ساعت مقرر جهت ارائه خدمت شروع به کار خواهند کرد.

ساعت ۶:۵۳ صبح

افزایش مصدومان زلزله نیمه شب گذشته به ۱۴۵ نفر/ریزش کوه در محور جوانرود به ثلاث
مرتضی سلیمی (رئیس سازمان امداد و نجات) با اشاره به آخرین جزییات زلزله ۵/۹ ریشتری نیمه شب گذشته در کرمانشاه گفت: ٨ تیم ارزیاب شامل ١٦ پرسنل و ٨ نفر نجاتگر که جمعا ٢٤ نفر می‌شوند، به منطقه اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ نفر تاکنون مصدوم شده‌اند، ادامه داد: تعداد مصدومان در ثلاث باباجانی٨٩ نفر، در جوانرود ۳۶ نفر و سرپل ذهاب ۲۰ نفر گزارش شده است همچنین یک نفر فوتی در روستای چم‌زرش جان خود را از دست داده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: کوه در محور جوانرود به ثلاث -گردنه سیاه طاهر نیز بر اثر این زمین لرزه ریزش کرده است.

ساعت ۷:۵۲ صبح

وضعیت در مناطق زلزله زده عادی است/آب و برق وصل شده

بهنام سعیدی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت: خوشبختانه آب و برق برخی مناطق مانند دالاهو که از نیمه شب گذشته به دلیل وقوع زلزله قطع شده بود، در حال حاضر وصل شده است. وی ادامه داد: بر اثر این حادثه ۱۴۲، مصدوم و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: وضعیت در منطقه به حالت عادی بازگشته و بیشتر مصدومان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. زلزله نیمه شب گذشته باعث ترس و وحشت مردم شده بود، اما در حال حاضر شرایط کاملا عادی است.

سعیدی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند، خاطرنشان کرد: زلزله نیمه شب گذشته در استان‌های کردستان و ایلام نیز احساس شده بود، اما خوشبختانه گزارشی مبنی بر خسارت در این منطقه اعلام نشده است.

ساعت ۸ صبح

دو کشته و ۱۵۶ مصدوم بر اثر زلزله در کرمانشاه

مجتبی خالدی، با اعلام خبر افزایش مصدومان زلزله نیمه شب گذشته در کرمانشاه گفت: سه مصدوم نیز از کامیاران استان کردستان به تعداد مصدومین اضافه شده است و مجموع مصدومان به تعداد ۱۵۶ نفر رسیده است. وی ادامه داد: تاکنون دو نفر نیز بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بالگرد‌های اورژانس کشور در آسمان استان کرمانشاه جهت ارزیابی دقیق‌تر مناطق زلزله‌زده به پرواز درآمده‌اند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید