تصاویر/ خسارت طوفان فلورانس در آمریکا

تصاویر/ خسارت طوفان فلورانس در آمریکا

فلورانس در حال حاضر به طوفان درجه دو تبدیل شده، اما طوفان و باد آن با سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت کماکان بسیار خطرناک است. ده‌ها سانتیمتر آب باران ایالت‌های ویرجینیا و کارولینا را خواهد پوشاند.

کد خبر : ۶۲۵۴۳
بازدید : ۱۳۳۳
یکی از مقام‌های نهاد فدرال مدیریت سوانح طبیعی گفته است که بالا آمدن آب اقیانوس در پی طوفان می‌تواند سیل‌های فاجعه‌باری در مناطق غیرساحلی به بار بیاورد.برق بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی یا تجاری تا کنون قطع شده است.

فلورانس در حال حاضر به طوفان درجه دو تبدیل شده، اما طوفان و باد آن با سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت کماکان بسیار خطرناک است. به گفته این مقام آمریکایی ده‌ها سانتیمتر آب باران ایالت‌های ویرجینیا و کارولینا را خواهد پوشاند.
اگرچه سرعت باد‌های فلورانس کم شده است، اما میدان وزش این باد‌ها گسترش پیدا کرده‌اند و پیش‌بینی‌ها در مورد میزان ریزش باران هیچ تغییری نکرده است. کارشناسان آب و هوا هشدار داده‌اند ممکن است در مناطقی سیلاب‌ها با طغیان آب رودخانه‌ها به ارتفاع چهار متر برسند.

این طوفان به شدت خطرناک است و به همین دلیل متاسفانه ممکن است عده زیادی در مناطق غیرساحلی کشته شوند. این مقام دولتِ آمریکا به ساکنان مناطق در خطر گفت: وقت زیادی برایتان نمانده، اقیانوس به زودی بالا خواهد آمد. وقت برای خروج از مسیر سیل رو به اتمام است. هرچقدر روی این مسئله تاکید کنم بازهم کم است.

مردمی که در نزدیکی رودخانه‌ها رودبار‌ها و مناطق پست زندگی می‌کنند بیش از همه درخطرند. دولت به حدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مناطق ساحلی کارولینای جنوبی، شمالی و ویرجینیا دستور داده منطقه را تخلیه کنند. بیش از ۱۰ میلیون امریکایی در حال حاضر در مسیر طوفان فلورنس زندگی می‌کنند.

پمپ بنزین‌ها در مناطق پرخطر از کمبود سوخت خبر داده‌اند و شرکت‌های انرژی پیش‌بینی کرده‌اند که بین یک تا سه میلیون خانه و محل کسب و کار با قطعی برق روبرو خواهد شد. بررسی خطوط هوایی نزدیک به ۱۴۰۰ پرواز که اغلب در مناطق ساحلی بوده‌اند لغو شده‌اند. امدادگران از سایر نقاط آمریکا برای کمک به نجات قربانیان وارد منطقه شده‌اند.
شبکه خبری اِی‌بی‌سی امروز یکشنبه در گزارشی از افزایش تلفات طوفان سهمگین «فلورانس» در کارولینای جنوبی و شمالی در آمریکا به ۱۳ نفر خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، بیش از ۲۰ هزار نفر در ۶ ایالت آمریکا از پنجشنبه گذشته تا کنون مجبور شده اند در ۲۰۶ مرکز اقامتی صلیب سرخ اسکان یابند. همچنین در ایالت‌های ویرجینیا، کارولینای شمالی و جنوبی، مریلند و جورجیا حالت فوق العاده پیشین تمدید شده است. این طوفان تا کنون موجب قطع برق بیش از یک میلیون خانه نیز شده است.
منبع: گاردین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید