تصاویر/ سالگرد مرگبارترین حادثه تاریخ آمریکا

تصاویر/ سالگرد مرگبارترین حادثه تاریخ آمریکا

در ۱ اکتبر ۲۰۱۷ ساعت ۲۲ یکشنبه شب به وقت محلی تیراندازی از طبقه ۳۲ هتل مندلی بی در خیابان اصلی لاس وگاس به شرکت کنندگان در کنسرتی در یک محوطه آزاد در همان نزدیکی صورت گرفت.

کد خبر : ۶۳۱۰۸
بازدید : ۱۳۳۸
تیراندازی لاس وگاس استریپ (انگلیسی: ۲۰۱۷ Las Vegas Strip shooting) یک تیراندازی کور در لاس وگاس استریپ است. در این تیراندازی که یکشنبه ۱ اکتبر ۲۰۱۷ در یک جشنوارهٔ موسیقی در خیابان اصلی لاس وگاس در محله پارادایس، نوادا رخ داد دست کم ۶۰ نفر کشته و بیش از ۵۲۷ نفر دیگر زخمی شدند.

روت ۹۱ هاروست (Route ۹۱ Harvest) یک جشنوارهٔ موسیقی کانتری؛ گونه‌ای از موسیقی محلی آمریکا است که در پارادایس، نوادا برگزار می‌شود. این فستیوال هر ساله از سال ۲۰۱۴ در ساحل لاس وگاس در یک نوار آبراههٔ (۶٫۱ هکتاری) در بولوار لاس وگاس برگزار می‌شده‌است.
در اکتبر سال ۲۰۱۷، هنگام وقوع این واقعه خواننده جیسون الدین، مشغول اجرای برنامه پایانی روز سوم (آخرین روز) جشنواره بود. این رویداد حدود ۲۲۰۰۰ نفر حضور داشتند.

در ۱ اکتبر ۲۰۱۷ ساعت ۲۲ یکشنبه شب به وقت محلی تیراندازی از طبقه ۳۲ هتل مندلی بی در خیابان اصلی لاس وگاس به شرکت کنندگان در کنسرتی در یک محوطه آزاد در همان نزدیکی صورت گرفت.

استیون کریگ پدک، ۶۴ ساله، اهل شهر مسکیت و ساکن لاس وگاس، با سلاح اتوماتیک اقدام به تیراندازی کرده‌است که در عملیات پلیس هدف قرار گرفت و خود را کشت، پلیس یک زن آسیایی الاصل را به نام ماری لو دانلی که همخانه‌ای او بوده را دستگیر کرده‌است. انگیزه اینکار هنوز مشخص نشده‌است.
به گفته اف‌بی‌آی و پلیس، استیون پدک هیچ سابقه مجرمانه نداشت و ارتباطی بین او و گروه‌های شبه نظامی و تروریستی نیز دیده نشده‌است. گروه داعش روز دوشنبه ۲ اکتبر مسئولیت این حمله را بعهده گرفت و بدون ارائه هر گونه شواهد اثباتی گفت که فرد مهاجم "یک سرباز خلافت" بوده‌است که چند ماه قبل به اسلام گرویده بود. این تیراندازی دست کم ۶۰ کشته و۵۲۷ زخمی برجای گذاشت. چند مأمور پلیس نیز در جریان تیراندازی زخمی شدند که وضعیت یک نفر از آن‌ها وخیم می‌باشد.
واکنش‌ها
رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ پیش از ظهر دوشنبه ۲ اکتبر ۲۰۱۷ بدنبال مرگبارترین کشتار جمعی در تاریخ اخیر آمریکا پیام اتحاد داد و گفت: کشور باید متحد باقی بماند.
ترامپ این کشتار را «یک اقدام شرورانه محض» خواند. وی همچنین در یک پیام تویتری، به خانواده‌های قربانیان این تیراندازی تسلیت گفته و با آن‌ها همدردی کرده‌است. سی‌ان‌ان این حادثه را مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ معاصر آمریکا نامیده‌است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید