علی دایی؛ قربانی خیر خواهی!

علی دایی؛ قربانی خیر خواهی!

مدتی بود که به خبر‌های تکراری درباره دلار و نوسانات بازار ارز، مسائل سیاسی داخلی و خارجی و البته مشکلات معیشتی مردم نشأت گرفته از گرانی‌ها عادت کرده بودیم و سرمان با آن گرم بود. علی دایی، اما روز پنجشنبه فضای جامعه را تغییر داد!

کد خبر : ۶۳۲۷۴
بازدید : ۲۶۹۱
مدتی بود که به خبر‌های تکراری درباره دلار و نوسانات بازار ارز، مسائل سیاسی داخلی و خارجی و البته مشکلات معیشتی مردم نشأت گرفته از گرانی‌ها عادت کرده بودیم و سرمان با آن گرم بود. علی دایی، اما روز پنجشنبه فضای جامعه را تغییر داد!
علی دایی؛ قربانی خیر خواهی!

او تصویر یک احضاریه و جزییات یک نامه را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد و دقایقی بعد به یکی از مهمترین سوژه‌های مورد بحث مردم در کشور تبدیل شد. مردم برایش کمپین‌های بزرگ حمایتی راه‌اندازی کردند. هشتگ «علی دایی حمایت» ترند شد و البته انتقاد‌های زیادی هم از کم اهمیت‌شمردن کار‌های نیکوکارانه صورت گرفت.

همه این اتفاقات، اما به یک سوال آشنا و تکراری ارتباط دارد؛ اینکه: پول‌های جمع‌آوری شده سلبریتی‌ها برای مناطق زلزله‌زده کجاست؟

اخطار‌های قانونی
مقامات قضائی در ١١ ماه گذشته بار‌ها نسبت به کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده توسط سلبریتی‌ها تذکر و اخطار‌های قانونی داده و از همان ابتدا جزییات این مسائل را رصد کرده بودند؛ به عنوان مثال محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در تاریخ ٢٩ آذر ٩٦ در این‌باره گفته بود: «کمک‌های جمع‌آوری‌شده باید در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گیرد تا از آن طریق بهتر و سریع‌تر توزیع شود.»

هزینه‌ها برای سه روستای مه‌رولان
هر بار گفته شد که کمک‌های مردمی باید در اختیار دستگاه‌های مربوط قرار بگیرد، علی دایی تاکید کرد پول مردم را به کسی نمی‌دهد و این کار را هم نکرد. از همان ابتدا گفت: خودش برای مردم خانه خواهد ساخت، چون مردم به او اعتماد کرده‌اند و باید جواب اعتماد آن‌ها را به بهترین شکل بدهد.

بد نیست بدانید که برای تعیین منطقه‌ای که قرار بود با کمک‌های مردمی آنجا را بازسازی کند هم جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی و مقامات این وزارتخانه برگزار کرد. سپس با هماهنگی‌های صورت گرفته سه روستای منطقه بزرگ مه‌رولان سرپل ذهاب برای بازسازی انتخاب شد.

البته دایی از همان روز‌های ابتدایی شروع ساخت خانه‌ها نیز به صورت مستقیم روی کار‌ها نظارت داشته و گزارشی منظم از روند و نحوه ساخت خانه‌های ٧٠ تا ٧٥ متری به مردم در اینستاگرامش ارایه داده است.
علی دایی؛ قربانی خیر خواهی!
دلخوری دایی از مسدودشدن حساب‌ها
در ١١ ماه گذشته حساب‌های بانکی مربوط به علی دایی که متعلق به کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی بود، دو بار توسط سیستم قضائی مسدود شد که هر بار با کمک مقامات عالی دادستانی و مذاکرات صورت‌گرفته رفع مسدودی صورت گرفت. دایی در نامه خود گفته، نمی‌داند چرا دادستانی مشهد و اصفهان توانسته‌اند حسابی که در تهران مسدود شده را ببندند.

رقم دقیق کمک‌های جمع‌آوری‌شده
کمک‌های نقدی مردمی به حساب دو شماره کارت اعلامی از سوی دایی به نام مهدیه شیشه‌گر و شیرین مجیدی واریز شد. دایی در اینستاگرامش اعلام کرد کل کمک‌های نقدی مبلغ ١٠٠,١٣٠.٠٠٠.٠٠٠ ریال بوده است. در این مدت به این رقم مبلغ ١١.١٠١.١٤٥.٤٩٣ ریال هم سود تعلق گرفته که مجموعا می‌شود ١١١.٢٣١.١٤٥.٤٩٣ ریال. یعنی بیش از ١١ میلیارد تومان.

تاکنون ٣ میلیارد و ٨٨٧ میلیون هزینه شده
طبق گزارش ارایه شده از سوی دایی، مبلغ ٦,٤٢٣.٦٣٥.٠٠٠ ریال بابت کرایه حمل‌ونقل، خرید کانکس و چادر و سایر ملزومات هزینه شده است. مبلغ ١٠.٥٠٥.٧٥٦.٥٩٢ ریال هم بابت خرید پانل به شرکت ماموت برای سقف ٦٩ دستگاه خانه روستایی پرداخت شده که رسید و قرارداد امضا شده به مراجع نظارتی ارایه شده است.
علی دایی؛ قربانی خیر خواهی!
مبلغ ٢١.٩٤٩.٤٢٠.٥٣٩ ریال هم برای عملیات ساختمانی ٢٢ دستگاه خانه تاکنون هزینه شده است که این عملیات همچنان ادامه دارد. به این‌ترتیب، جمع هزینه‌های انجام شده در نامه علی دایی ٣٨.٨٧٨.٨١٢.١٣١ ریال ثبت شده است. دایی البته اعلام کرده که تاکنون نزدیک به ٣٠٠ میلیون تومان هم از حساب شخصی خود هزینه کرده است.
علی دایی؛ قربانی خیر خواهی!
دایی می‌گوید که ٢ عدد فلش مموری حاوی اطلاعات تمام این اسناد را به مراجع نظارتی تحویل داده و مدعی شده مدارک مربوطه در دو جلد (زونکن) و ٥٨٤ برگ نزد او هم موجود است. سردار مقیمی، رئیس پلیس آگاهی به ایسنا گفته است: «علی دایی نه به‌عنوان متهم که به‌عنوان مطلع دعوت شدند. خیلی از افراد دیگر هم در این زمینه دعوت شده‌اند که بسیاری تشریف آوردند و عده‌ای هم نیامدند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید