ساره جوانمردی؛ تیرانداز طلایی

ساره جوانمردی؛ تیرانداز طلایی

او می‌گوید: «متأسفانه کشورمان در وضعیت سختی قرار دارد و ما به‌عنوان گوشه‌ای از جمعیت مسلمان ایران زمین این موضوع را درک می‌کنیم و اشراف کافی داریم. می‌دانیم که کمبود‌ها دلیلش تحریم‌ها است و سعی می‌کنیم با تلاش بیشتر کاستی‌ها را نادیده بگیریم و انشاالله که برای توکیو ۲۰۲۰ شرایط مناسب‌تر باشد. متأسفانه رشته تیراندازی جزو رشته‌هایی است که به‌دلیل تحریم‌ها خیلی آسیب دید، اما خداوند به ما کمک کرد.»

کد خبر : ۶۳۴۰۲
بازدید : ۱۰۵۸
ساره جوانمردی؛ تیرانداز طلایی
سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در حال برگزاری است و تیم ملی تیراندازی با کسب ۳ مدال طلا و یک مدال نقره یکی از تیم‌های موفق این دوره از مسابقات است. ساره جوانمردی تیراندازی است که به‌عنوان پرچمدار کاروان ایران موفق شد به ۲ مدال طلا دست یابد.
این ورزشکار پرافتخار کشورمان در خصوص بار سنگینی که به‌عنوان پرچمدار بر دوش داشت و مشکلات تیراندازی ایران صحبت می‌کند و امیدوار است که کاروان ایران در پایان این رقابت‌ها سکوی دومی را از آن خود کند و به بهترین نتیجه تاریخ بازی‌های پاراآسیایی دست یابد.

این تیرانداز طلایی کاروان ایران در خصوص کیفیت مسابقات می‌گوید: «میزبانی اندونزی خوب بود، اما میزبانی دوره گذشته مسابقات در اینچئون بهتر بود و علاوه بر این شرایط آب و هوایی اینچئون هم مناسب‌تر بود. گرمای هوا باعث شد تا ما نتوانیم در جاکارتا به رکورد‌های مورد نظرمان دست یابیم، اما با وجود این نتایج تیم تیراندازی بسیارعالی بود و ما توانستیم ۳ مدال طلا و یک نقره کسب کنیم.» ساره جوانمردی ادامه می‌دهد: «همه می‌دانند که ساره جوانمردی تنها در ۲ ماده خفیف ۵۰ متر و بادی ۱۰ متر مسابقات تیراندازی شرکت می‌کند. من این دوره در این ۲ ماده حضور یافتم و خوشبختانه با ۲ مدال طلا کارم در جاکارتا به پایان رسید.» او در خصوص این موضوع که با این نتیجه به‌عنوان پرچمدار کاروان ایران در بهترین جایگاه‌ها قرار گرفت، می‌افزاید: «پرچمداران همیشه در معرض دید هستند و بار بسیار سنگینی بر دوش‌شان است. واقعاً پرچمداران رسالت سنگینی را به دوش می‌کشند. اینکه جلوی یک کاروان بایستید آن هم به‌عنوان یک بانو و پرچم مقدس کشورت را حمل کنی کار بسیار سختی است و بار سنگینی روی دوش آن ورزشکار می‌گذارد.»

این تیرانداز طلایی کشورمان ادامه می‌دهد: «زمانی که من به‌عنوان پرچمدار کاروان ایران معرفی شدم خیلی‌ها به من می‌گفتند که نکند مغرور شوی و نتوانی به نتیجه مطلوب دستیابی. این حرف‌ها بی‌تأثیر نبود و دلهره و اضطراب زیادی داشتم که نتوانم به نتیجه مطلوب برسم، اما خدا را شکر می‌کنم که به من لیاقت پرچمداری کشورمان را داد، شاید این اتفاق دیگر برای من تکرار نشود، اما تا زمان مرگم این اتفاق مهم در ذهنم باقی خواهد ماند. خدا به من لطف کرد و نه تنها این موضوع تأثیر منفی روی من نگذاشت بلکه توانستم خیلی بهتر و با آرامش بیشتر نتیجه بگیرم.»

جوانمردی بیان می‌کند: «علاوه بر من که در طول ۱۰ سال اخیر مدال‌آوری کردم بقیه اعضای تیم هم عملکرد خوبی داشتند و در این دوره مدال‌های خوبی کسب شد. ما در ماده‌های مختلف به رکورد‌های خوبی دست یافتیم. تا به حال ۲ مدال طلا در المپیک ریو، ۲ طلای اینچئون و ۲ طلای جاکارتا به‌دست آوردم و این مدال‌ها در کارنامه تیراندازی جانبازان ثبت شده و امیدوارم این اتفاق در المپیک توکیو تکرار شود و بتوانم آنجا هم در این دو ماده طلا بگیرم.»
او با اشاره به این موضوع که برای تمام کاروان ایران خوشحالم که با اقتدار توانستند مدال‌های بسیار خوب و رنگارنگی کسب کنند، می‌گوید: «باید به تمامی ورزشکاران کاروان ایران خسته نباشید بگویم، همچنین به مسئولان و ریاست محترم پارالمپیک و همه کادری که زحمت می‌کشند تا کاروان ایران به نتیجه خوبی دست یابد. شاهین ایزدیار برادر کوچک من است و من به داشتن چنین برادری افتخار می‌کنم. کسی که بیشترین بار مدال‌آوری کاروان را به دوش کشید.»

این تیرانداز طلایی کشورمان در پاسخ به این سؤال که مدال‌های‌تان را به چه کسی تقدیم می‌کنید؟ می‌افزاید: «در تمام رسانه‌ها اعلام کردم که هر دو مدالم را به همسر عزیزم که در ۸ ماه اخیر مربیگری من را برعهده داشته و تمام زحمات تمرینی من بر دوش او بود، تقدیم می‌کنم. همسرم نه تنها به‌عنوان یک همسر بلکه به‌عنوان یک مربی دلسوز و یک یار، همراه و تکیه گاه، تمام سختی‌ها را تحمل کرد.»

جوانمردی در خصوص حضور ایران در جایگاه سوم بیان می‌کند: «ما توان بالایی داریم و می‌توانیم کره جنوبی را بگیریم. انشاالله این اتفاق خواهد افتاد البته این کمی تلاش مضاعف‌تر برای بچه‌هایی که مسابقات‌شان باقی مانده است را می‌طلبد. من دقیقه به دقیقه جدول مسابقات را کنترل می‌کنم انشاالله که این اتفاق بیفتد. تمام اعضای کاروان منتظرند که ایران در جایگاه دوم قرار بگیرد.»

او می‌گوید: «متأسفانه کشورمان در وضعیت سختی قرار دارد و ما به‌عنوان گوشه‌ای از جمعیت مسلمان ایران زمین این موضوع را درک می‌کنیم و اشراف کافی داریم. می‌دانیم که کمبود‌ها دلیلش تحریم‌ها است و سعی می‌کنیم با تلاش بیشتر کاستی‌ها را نادیده بگیریم و انشاالله که برای توکیو ۲۰۲۰ شرایط مناسب‌تر باشد. متأسفانه رشته تیراندازی جزو رشته‌هایی است که به‌دلیل تحریم‌ها خیلی آسیب دید، اما خداوند به ما کمک کرد.»

دارنده دو مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در مورد المپیک توکیو می‌افزاید: «تمام تلاشم را می‌کنم که در المپیک توکیو به نتیجه دلخواه دست یابم. شاید توکیو آخرین پارالمپیک من باشد و تمام تلاشم را می‌کنم و همه زندگی‌ام را می‌گذارم تا بهترین مدال‌ها را در توکیو کسب کنم. حقیقتاً تیراندازی ما شرایط خوبی ندارد. باید بگویم که شرایط برای تیراندازان مناسب نیست و امیدوارم که موفقیت و مدال‌آوری و سربلندی تیراندازی در المپیک توکیو باعث شود شرایط تغییر کند.»
منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید