عکس‌نوشت/ لگد سرباز صرب به زن مسلمان تیر خورده

عکس‌نوشت/ لگد سرباز صرب به زن مسلمان تیر خورده

تاثیرگذاری حتی شوکه‌کننده‌ترین تصاویر نیز ممکن است زمان ببرد. جنگ در بوسنی هنوز شروع نشده بود که ران هویو آمریکایی این عکس را از سرباز صربی که به زنی مسلمان که تیر خورده لگد می‌زند، گرفت.

کد خبر : ۶۳۷۷۲
بازدید : ۹۱۴۰
عکس‌نوشت/ بوسنی
فرادید | تاثیرگذاری شوکه‌کننده‌ترین تصاویر نیز ممکن است زمان ببرد. جنگ در بوسنی هنوز شروع نشده بود که ران هویو آمریکایی این عکس را از سرباز صربی که به زنی مسلمان که تیر خورده لگد می‌زند، گرفت.

به گزارش فرادید به نقل از تایم، هویو به "ببرها"، یک گروه شبه‌نظامی ملی‌گرای خشن که به او هشدار داده بودند از کشتارها عکس نگیرد، دسترسی پیدا کرده بود. اما هویو مصمم بود که از ظلم و خشونتی که شاهدش بود عکاسی کند و در کسری از ثانیه تصمیم گرفت که خطر کند. تایم یک هفتۀ بعد عکس را به چاپ رساند، و این تصویر از نفرت روزمره جرقۀ بحثی گسترده را در رابطه با واکنش بین‌المللی به آن مناقشۀ رو به تشدید، رقم زد. با این وجود، جنگ سه سال دیگر ادامه یافت، و هویو، که حالا در لیست ترور رهبر ببرها، یعنی زلیکو رازناتوویچ قرار گرفته بود، از واکنش بی‎‌مایه‌ای که نسبت به آن جنایات صورت گرفته بود، سرخورده شد. تقریباً 100000 نفر جان خود را از دست دادند. زلیکو رازناتوویچ، معروف به آرکان، پیش از آنکه در سال 2000 به قتل برسد، به جنایت علیه بشریت محکوم شده بود. از عکس هویو به عنوان مدرکی علیه او و دیگر آمران آن پاکسازی قومیتی استفاده شد.
عکس: بوسنی
عکاس: ران هویو، 1992
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید