بقایای یک راهب هزارساله‌ در مجسمه

بقایای یک راهب هزارساله‌ در مجسمه

ساکنان یانگچون به دادگاهی در هلند برای بازگرداندن مجسمه‌ی بودایی که بقایای راهب مومیایی شده را در خود دارد شکایت کردند.

کد خبر : ۶۴۰۵۷
بازدید : ۱۱۰۸
روستاییان چینی درخواست بازگشت راهب هزارساله‌ی خود را از هلند دارند
اشعه ایکس بقایای مومیایی یک راهب 1000 ساله در مجسمه ی بودا را نشان می دهد

فرادید | ساکنان یانگچون به دادگاهی در هلند برای بازگرداندن مجسمه‌ی بودایی که بقایای راهب مومیایی شده را در خود دارد شکایت کردند.

گروهی از روستاییان که در شرق چین زندگی می‌کنند" اسکار ون ورامین" کلکسیونر بزرگ هلندی را به خریدن مجسمه‌ی بودا که در اواخر سال ۱۹۹۵ مفقود شده بود متهم کردند. آن‌ها در دادگاه اظهار داشتند که این مجسمه رهبر معنوی ما بوده و ما با او بزرگ شده ایم. برای ما مهم‌ترین چیز در حال حاضر بازگرداندن آن به روستایمان است. این دادگاه روز چهارشنبه در دادگاه آمستردام برگزار شد.

در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاهی در موزه‌ی تاریخ طبیعی استانبول این مجسمه به نمایش گذاشته شد.

اسکار در دادگاه گفت: "من در سال ۲۰۱۵ مجسمه را به یک گروه تجاری چینی دادم و از این بابت خوشحال بودم که مجسمه به چین بازمی گردد " او این ادعا را رد کرد که آثار باستانی مسروقه‌ی چینی را خرید و فروش می‌کند و این مجسمه را هم در هنگ کنگ سال ۱۹۹۶ خریده است. وی در دفاع از خود گفت::"من یک معمار هستم، اما فروشنده نیستم و نمیدانم که مجسمه در حال حاضر کجاست؟ "
دادگاه در حال حاضر حکمی صادر نکرده و اعلام کرده که این دادگاه نیاز به بررسی بیشتر دارد.

پکن در سال‌های اخیر علیه خرید و فروش آثار باستانی چینی که به سرقت رفته دست به اقداماتی زده است. به ویژه آثاری که در قرن ۱۹ به دلیل حکمفرمایی اروپایی‌ها بر قلمرو چین از این کشور دزدیده و خارج شده است.
منبع:guardian
ترجمه:فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید