رستورانی با منوی آخرین غذای اعدامی‌ها!

رستورانی با منوی آخرین غذای اعدامی‌ها!

مرسوم است که به زندانیان محکوم به مرگ آخرین غذا را به سفارش خودشان بدهند، اما برای این غذا‌ها هم محدودیت‌هایی لحاظ می‌شود؛ به‌طورمثال در فلوریدا آخرین غذا نباید بیش از ۴۰ دلار هزینه دربر داشته باشد و باید بتوانند به صورت محلی آن غذا را سفارش دهند.

کد خبر : ۶۴۶۱۳
بازدید : ۲۲۷۶
رستورانی در توکیو برای جذب مشتریانش دست به کار عجیبی زده است. این رستوران در منوی خود همان غذا‌هایی را که اعدامی‌های آمریکا قبل از اعدام درخواست کرده‌اند عرضه می‌کند.
این رستوران توسط گروهی هنری طراحی شده است که قبل از این هم کار‌های عجیب‌وغریب زیادی کرده‌اند. در این رستوران آثار هنری و آوانگارد اجرا می‌شود. منوی غذای اعدامی‌ها شامل غذای سفارشی قاتل اعدام‌شده در دهه ۸۰ به نام «Judy Buenoano» می‌شود که کلم‌بروکلی، مارچوبه، توت‌فرنگی، گوجه و چای خواسته بود.
غذای دیگر این منو، شامل همبرگر با سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب‌پز است که «Gary Mark Gilmore » قبل از اعدام در سال ۱۹۷۷ خواسته بود. غذای اعدامی دیگر، سیب‌زمینی سرخ‌شده همراه با سالاد و سس هزارجزیره است. عرضه این منو هم‌زمان با روز‌های منتهی به هالووین شروع شد تا طرفداران وحشت و کار‌های عجیب را جذب کند.

کشور‌های ژاپن، آمریکا، سنگاپور و تایوان قانون اعدام را حذف نکرده‌اند و این غذا‌ها همچنان ادامه خواهند داشت. هرچند تعداد محکومان به مرگ در طول ۲۰ سال اخیر کاهش یافته است، اما هنوز هم در ۳۱ ایالت ایالات متحده آمریکا قانونی است.
در اغلب ایالات و کشور‌های مختلفی که در آن‌ها مجازات به اعدام قانونی است، مرسوم است که به زندانیان محکوم به مرگ آخرین غذا را به سفارش خودشان بدهند، اما برای این غذا‌ها هم محدودیت‌هایی لحاظ می‌شود؛ به‌طورمثال در فلوریدا آخرین غذا نباید بیش از ۴۰ دلار هزینه دربر داشته باشد و باید بتوانند به صورت محلی آن غذا را سفارش دهند.
عکاس معروف غذا، هِنری هارگریز، هیچ‌وقت موافق با اعمال مجازات اعدام نبوده است، بنابراین وقتی که شنید در سال ۲۰۱۱، تگزاس، سفارش آخرین غذای مخصوص اعدامیان را لغو کرده، مجذوب این سنت شد. به گفته هنری؛ «از آنجایی که هیچ‌یک از ما نمی‌دانیم که آخرین وعده غذایی زندانیان محکوم به اعدام در بشقاب‌های چینی یا بشقاب‌های پلاستیکی سرو شده ا‌ند یا روی میز چوبی یا روی پایشان صرف شده اند، سعی کردم تمام این تنوع‌ها را کشف کنم. تنها خواسته من ایجاد گفتگو میان مردم در ارتباط با این مسئله و آگاهی‌یافتن از آن بود. این قدرت هنر است.
هنر عکاسی همانند آینه‌ای است که در مقابل سوژه موردنظر قرار می‌گیرد و آن را منعکس می‌کند. این امر موجب می‌شود مردم گرد هم آیند و در مورد یک موضوع به صورت مشترک گفتگو و بحث کنند و به نتیجه گیری برسند».

شام آخر محکومان به اعدام در آمریکا
عمده اشخاصی که اعدام شدند چند ساعت قبل از اجرای حکم، فست فود، سیب زمینی سرخ شده، استیک گوشت، مرغ سوخاری و بستنی سفارش دادند، اما برخی درخواست‌های غذایی اعدامی‌ها بسیار عجیب بود که شماری از آن اینگونه است:


"ویگتور فیگور" در سال ۱۹۶۳ به اتهام آدم ربایی و قتل در ایالت "فلوریدا" اعدام شد، قبل از اعدام یک ظرف سرامیک بسیار نفیس همراه با چنگال و کارد درخواست کرد که فقط یک دانه زیتون در آن باشد.


"جیمس هدسون" از ایالت "ویرجینیا" که در سال ۲۰۰۴ اعدام شد، درخواستش بسیار عجیب بود، وی یک قطعه بیسکویت و ۶ قوطی نوشابه خواست.


"جکی بارون ویلسون" که اعدامش به اتهام قتل و تجاوز در سال ۲۰۰۶ روی داد، قبل از اعدام درخواست کرد که یک عدد پیاز، دو قوطی کوکاکولا و آدامس برایش بیاورند.


"تیموتی مکوی" عامل انفجار ساختمانی در شهر "اوکلاهاما" در سال ۱۹۹۵ که در جریان آن ۱۶۸ نفر کشته و بیشتر از ۸۰۰ نفر زخمی شدند، قبل از اعدام فقط یک بسته بستنی شکلاتی یک لیتری درخواست کرد.


"فیلیپ وورکمن" درخواست کرد میان بی خانمان‌های حومه "نشفیل" در "تنسی" پیتزا توزیع شود که مسئولان این درخواست را نپذیرفتند، اما گروه‌های ملی گرا پس از اعدامش، این کار را انجام دادند.


"اودیل بارنز" متهم به قتل و تجاوز، قبل از اجرای حکم اعدامش در سال ۲۰۰۰ درخواست کرد شام آخرش مخلوطی از عدالت، برابری و صلح جهانی باشد.


خانم "کارلا تاکر" از "تگزاس" که اتهامش قتل در سال ۱۹۸۴ بود، در سال ۱۹۹۸ با تزریق سم اعدام شد، این اولین اعدام یک زن در تگزاس بود، آخرین غذایی که درخواست کرد میوه بود، اما آن را نخورد.


"ریکی رای ریکتور" که پس از قتل یک پلیس در سال ۱۹۹۲ به طرف خود شلیک کرد، اما زنده ماند، قبل از اعدام استیک و سیب زمینی سرخ کرده خورد و سپس یک فال گردو سفارش داد.


"جیمس ادوارد اسمیت" برای شام آخر خود مقداری خاک سفارش داد که مدیریت زندان این درخواست را نپذیرفت و به جای آن یک فنجان شیر برایش آوردند.

منبع: شرق، العالم، ایسنا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید